Γεγονός που αυξάνει την επικινδυνότητα και τις πιθανότητες ενός ατυχήματος.
Οι οδηγοί είτε καθυστερούν, είτε επιλέγουν να μην κάνουν το απαραίτητο σέρβις των οχημάτων τους, καθώς αδυνατούν να πληρώσουν. Η γενικευμένη ακρίβεια έχει οδηγήσει τους περισσότερους να βάζουν σε δεύτερη μοίρα το αυτοκίνητο ή την μηχανή τους έτσι προκειμένου να πληρώσουν άλλες υποχρεώσεις όπως το ενοίκιο, το ρεύμα, το σούπερ μάρκετ και τις δραστηριότητες των παιδιών εάν έχουν.
Όπως αναφέρουν στο Dnews, το κόστος έχει διπλασιαστεί και αυτό το λόγο καθυστερούν όσο μπορούν την συντήρηση, ενώ αρκετοί διαλέγουν ανταλλακτικά χαμηλότερης ποιότητας.
«Καθυστερώ πολύ να κάνω το σέρβις στο αυτοκίνητο και όταν το κάνω περιορίζομαι μόνο στα βασικά. Πριν πέντε μήνες άλλαξα τα λάστιχα και ακολούθησα την τακτική να πάρω μόνο ένα ζευγάρι καινούρια λάστιχα και να τα άλλαξα με τα μπροστά. Έδωσα 250 ευρώ. Ξέρω ότι είναι επικίνδυνο αλλά δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Μόνο για το σούπερ θελουμε 300 με 400 ευρώ», δηλώνει ιδιοκτητης αυτοκινήτου στο Dnews.
Ανατιμήσεις 30% έως 70%
Μοτοσικλέτες
Για παράδειγμα τα λάδια μοτοσικλέτας από 10 ευρώ το λίτρο πήγε στα 17 ευρώ, τα μπουζί, τα τακάκια των φρένων, τα φίλτρα λαδιού και αέρως όπως και οι μπαταρίες έχουν αυξημένες τιμές κατά 30%, ενώ ορισμένα ανταλλακτικά μοτοσικλετών οι εταιρίες έχουν διπλάσιες τιμές. Ένας άνεμοθώρακας μόνο το πλεξιγκλάς, μπορεί να έχει και 400 ευρώ. Επίσης τα φανάρια κοστίζουν πάνω από 3.000 ευρώ σε μία μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτα.
«Το μηχανάκι δεν το έχω περάσει ούτε από ΚΤΕΟ. Η συντήρηση είναι μεγάλο πρόβλημα γιατί κάνω πολλά χιλιόμετρα και το σέρβις είναι πανάκριβο. Να φανταστείτε το μεγάλο σέρβις για το σκούτερ φτάνει τα 250 ευρώ. Οπότε πολλές φορές το αφήνω για αρκετό καιρό ή κάνω μόνο τα πολύ βασικά», σημειώνει στο Dnews οδηγός μηχανής.
Αυτοκίνητα
Τα λάδια, τα φίλτρα, τα μπουζί, τα φρένα, στα αυτοκίνητα έχουν ανατιμηθεί κατά 30%. Σχετικά με τα ελαστικά παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι επειδή έχουν απογειωθεί έως και 70% οι τιμές τους πολλοί επιλέγουν να χαμηλότερης ποιότητας.
Οι πιθανότητες για τροχαία ατυχήματα αυξάνονται
«Πολλοί επιλέγουν λάστιχα χαμηλής ποιότητας τα οποία είναι χειρότερα από εκείνα που αντικαθιστούν», λέει ο κ. Χρήστος μηχανικός αυτοκινήτων στο Dnews και συνεχίζει: «καταλαβαίνω ότι τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για όλο τον κόσμο, αλλά όλοι όσοι διαθέτουμε κάποιο όχημα πρέπει να πραγματοποιούμε την απαραίτητη συντήρηση, διαφορετικά ο κίνδυνος για τροχαία ατυχήματα αυξάνεται. Επίσης λόγω της κακής συντήρησης οι βλάβες που παθαίνουν τα αυτοκίνητα και οι μηχανές είναι μεγάλες με αποτέλεσμα να είναι μεγαλύτερο και το κόστος επισκευής».
Ο ίδιος παρατηρεί ακόμα ότι οι πελάτες πληρώνουν στις αρχές του μήνα και στο τέλος με πιστωτική κάρτα και ότι το ποσοστό είναι 50-50 δηλαδή οι μισοί με ζεστό χρήμα και οι άλλοι μισοί με πλαστικό, ενώ σε αντίθεση με το παρελθόν οι οδηγοί επιλέγουν την επισκευή δηλαδή να φτιάχνουν τα αυτοκίνητα ή τα μηχανάκια μόλις επιστρέφουν από τα ταξίδια τους, παρά την συντήρηση, να κάνουν το προβλεπόμενο σέρβις.
Επιπλέον πολλά οχήματα είναι παρατημένα στο συνεργείο διότι ο πελάτης αδυνατεί να το πληρώσει και να το πάρει.
«Αναγκαζόμαστε να τους κάνουμε δόσεις με τον μήνα στις μεγάλες ζημιές γιατί δεν μπορούν να πληρώσουν το ποσό. Αυτό βέβαια είναι ρίσκο για εμάς γιατί ο πελάτης υπάρχει περίπτωση να μην μας πληρώσει ποτέ», καταλήγει στο Dnews ο μηχανικός.