Η Cosco «έχασε» τον Πειραιά
Κατακόρυφη πτώση στις διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έγραψε το κοντέρ των Κινέζων της Cosco από το λιμάνι του Πειραιά. Όπως έμαθα το φορτίο εισαγωγής στον Πειραιά υποχώρησε κατά 4% ενώ δεκαπλάσια δηλαδή -41% ήταν η πτώση στις εξαγωγές. Αντιθέτως στη Θεσσαλονίκη το φορτίο εισαγωγής αυξήθηκε 34% και της εξαγωγής στο +7%. Αποτέλεσμα τα φορτία εισαγωγής του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης σημείωσαν πέρυσι οριακή αύξηση 1% στα 158.705 TEUs ενώ μείωση 30% σημείωσαν τα αντίστοιχα φορτία εξαγωγής στα 34.193 TEUs.
Έτσι ο κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά 25,28% στα 100,78 εκατ. ευρώ. Ο λόγος που επικαλούνται οι Κινέζοι είναι η μεγάλη αρνητική επίδραση του σιδηροδρόμου λόγω του δυστυχήματος των Τεμπών, η κακοκαιρία Daniel και η μείωση της ζήτησης φορτίων από Κίνα προς Ευρώπη. Πάντως τα κέρδη σημείωσαν οριακή πτώση 2,31% στα 6,176 εκατ. ευρώ.
Πως η αντιστροφή ΦΠΑ ευνοεί τις business στα φωτοβολταϊκά
Ο μηχανισμός αντιστροφής της επιβάρυνσης είναι ένα μέτρο που μεταθέτει την ευθύνη για την τελική καταβολή του ΦΠΑ στον κρατικό προϋπολογισμό από τον πωλητή στον πελάτη. Με τον τρόπο αυτό αποσκοπεί στη μείωση του κινδύνου απάτης στον τομέα του ΦΠΑ. Σε αυτό το καινούργιο τελωνειακό καθεστώς, της αντιστροφής του ΦΠΑ για τα φωτοβολταϊκά ποντάρει η Cosco. Μάλιστα ο πρώτος πελάτης που θα ευνοηθεί από το συγκεκριμένο καθεστώς είναι η JinkoSolar.
Και για να έχουμε μια τάξη μεγέθους για το έργο Solar Panel η Cosco εισήγαγε πέρυσι 5.224 εμπορευματοκιβώτια, από 4.788 το 2022 και «μόλις» 3.000 το 2021.