ΣΧΟΛΕΙΑ

Πανελλαδικές εξετάσεις 2013 στην τελική ευθεία

Πανελλαδικές εξετάσεις 2013 στην τελική ευθεία
Πανελλαδικές εξετάσεις 2013 στην τελική ευθεία Στη τελική ευθεία βρίσκεται το υπουργείο Παιδείας, για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2013, που αρχίζουν στις 17 Μαϊου, ενώ τα μαθήματα ολοκληρώνονται στις 15 Μαϊου. Σε συνέντευξή του ο υφυπουργός Παιδείας, Θεοδ. Παπαθεοδώρου, μιλά για τη διαδικασία των εξετάσεων, τις τελικές οδηγίες που δίνονται σήμερα για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2013 στους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, oι οποίοι έχουν σύσκεψη στο υπουργείο Παιδείας, ενώ διαψεύδει δημοσιεύματα περί μειώσεως των εξεταστικών κέντρων. Επιπλέον, αναφέρεται στις αλλαγές που ετοιμάζονται από το υπουργείο για το Νέο Γενικό και το Τεχνολογικό Λύκειο, για τον θεσμό που έχει αρχίσει να υλοποιείται και αφορά την ενισχυτική διδασκαλία στα σχολεία, για τις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων, αλλά και για όσα λέγονται περί αυξήσεως του ωραρίου των εκπαιδευτικών. Ειδικότερα, ο υφυπουργός τονίζει ότι ήδη από τις 16 και έως τις 26 Απριλίου «τρέχει» η προθεσμία κατά την οποία οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2013 θα πρέπει να αποκτήσουν τον κωδικό ασφαλείας (password). Σημειώνει ότι είναι έτοιμα τα τετράδια και το υλικό που θα χρησιμοποιηθούν στις εξετάσεις από τους υποψήφιους. Όσον αφορά τα περί μείωσης των εξεταστικών κέντρων, ο υφυπουργός απαντά ότι εξεταστικά κέντρα είναι ανάλογα με το μαθητικό δυναμικό και δεν υπάρχει διαφορά με εκείνα των προηγουμένων ετών. Σχετικά με τις εκτιμήσεις ότι φέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις 2013 θα είναι δυσκολότερες, λόγω αυξημένου ανταγωνισμού εξαιτίας του σχεδίου «Αθηνά» και της μείωσης των εισακτέων, ο κ. Παπαθεοδώρου τονίζει ότι με την ολοκλήρωση του σχεδίου θα διαμορφωθεί το νέο μηχανογραφικό δελτίο με τις σχολές και τα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Υπογραμμίζει, ωστόσο, ιδιαίτερα το γεγονός ότι οι υποψήφιοι διαγωνίζονται φέτος και κάνουν τις επιλογές σπουδών σε ξεκάθαρο τοπίο, αφού οι σπουδές ισχυροποιούνται και οι επιλογές των παιδιών συνδέονται πλέον με τμήματα, τα οποία έχουν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Ο κ. Παπαθεοδώρου απαντά και σε ερωτήσεις για το νομοσχέδιο, που προτίθεται να καταρτίσει το υπουργείο Παιδείας, και θα περιλαμβάνει τις αλλαγές στα Γενικά και Τεχνολογικά Λύκεια. Επισημαίνει ότι την ερχόμενη εβδομάδα έχουν κληθεί οι φορείς να καταθέσουν τις προτάσεις τους, ενώ ορισμένοι έχουν ήδη καταθέσει προτάσεις. Επιπλέον, το νομοσχέδιο που θα καταρτισθεί θα περιλαμβάνει και τις προτάσεις των τριών κυβερνητικών εταίρων. Ο κ. Παπαθεοδώρου τονίζει, πάντως, ότι το νομοσχέδιο θα έχει την μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση. Ο υφυπουργός Παιδείας όμως αναφέρεται και στο θέμα των απολύσεων των επιόρκων δημοσίων υπαλλήλων. Λέει ότι υπάρχει ζήτημα επιόρκων, αλλά αυτό δεν αντιστοιχεί και δεν απεικονίζει την κατάσταση που επικρατεί μεταξύ των εκπαιδευτικών. Επισημαίνει, πάντως, ότι όπου υπάρχουν σοβαρά πειθαρχικά ή ποινικά αδικήματα εκεί η νομοθεσία είναι ξεκάθαρη: αυτοδίκαιη αργία. Διευκρινίζει ότι δεν έχει τεθεί θέμα για απολύσεις εκπαιδευτικών και σε όσες περιπτώσεις προσπαθούν κάποιοι να συνδέσουν τις απολύσεις με την αξιολόγηση, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Παράλληλα, αναφέρεται και σε όσα λέγονται περί αυξήσεως του ωραρίου των εκπαιδευτικών, τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Το τελευταίο διάστημα ορισμένοι λένε ότι το μνημόνιο επιτάσσει αύξηση του ωραρίου. Το διαψεύδω, διότι αν δούμε τα πράγματα, όπως εξελίσσονται, από μόνη της η αύξηση ωραρίου δεν δίνει λύσεις. Θα πρέπει να δούμε μια αξιόπιστη καταγραφή αναγκών στα σχολεία. Πρέπει να αντιστοιχηθεί ο αριθμός των μαθητών κάθε σχολείου με το εκπαιδευτικό προσωπικό, για να γνωρίζουμε πόσους μαθητές, πόσους εκπαιδευτικούς κ.λπ. έχουμε. Πρέπει να σας πω ότι ορισμένα στοιχεία, που παίρνουμε, έχουν κάποιες αποκλίσεις. Ελέγχονται, δηλαδή, τα στοιχεία που παίρνουμε απ΄τα σχολεία. Όμως πρέπει να τονίσουμε ότι ποτέ δεν έκλεισε ένα σχολείο, ακόμη και αν βρίσκεται σε δυσπρόσιτη ή απομακρυσμένη περιοχή της χώρας μας». Ο υφυπουργός τονίζει ιδιαίτερα ότι το υπουργείο θα διερευνήσει πού υπάρχουν πλεονάσματα εκπαιδευτικών και πού ελλείψεις για να καταλήξει στην ορθολογικότερη κατανομή, που θα δώσει και τη λύση. Τέλος, απαντά και σε επικρίσεις που έχει δεχθεί γιατί άργησε να αρχίσει ο θεσμός της ενισχυτικής διδασκαλίας. Λέει ότι είναι ένα πρόγραμμα κόστους 45 εκατομμυρίων ευρώ, που χρηματοδοτείται μέσω ΕΣΠΑ και για να υλοποιηθεί απαιτούνται πολυήμερες διαδικασίες, που είναι δεδομένες και δεν συντομεύονται, ούτε παρακάμπτονται. Οι καθηγητές προσλαμβάνονται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών και η έως τώρα εξέταση της κατάστασης δείχνει ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση εκ μέρους των μαθητών, ιδιαίτερα στα αστικά κέντρα, γεγονός που οδηγεί στη δημιουργία περισσοτέρων τμημάτων και φυσικά περισσοτέρων προσλήψεων εκπαιδευτικών. Η αρχή έγινε, καταλήγει ο κ. Παπαθεοδώρου και προσθέτει: από το Σεπτέμβριο το πρόγραμμα θα αρχίσει κανονικά και χωρίς καθυστερήσεις. πηγη:ΑΠΕ ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ και παραχωρούνται σε συνδρομητές μόνον για συγκεκριμένη χρήση.