Δημόσιο

Πρόγραμμα κρατικών κατασκηνώσεων 2014

Πρόγραμμα κρατικών κατασκηνώσεων 2014
Πρόγραμμα κρατικών κατασκηνώσεων 2014 Για το έτος 2014 η οργάνωση και η λειτουργία των Παιδικών Εξοχών -Κατασκηνώσεων του Κρατικού Προγράμματος ανατίθεται στους παρακάτω Δήμους ως ακολούθως

 

α/α

δημος

ονομασια παιδικης εξοχης

κατασκήνωσης τοποθεσια

1.

πεντελης

Β' Ν. ΠΕΝΤΕΛΗΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ

2.

τροιζηνιας

ΓΑΛΑΤΑ ΠΟΡΟΥ

3.

μαραθωνος

Δ' ΑΓ. ΑΝΔΡΕΑ Ε' ΑΓ. ΑΝΔΡΕΑ

4.

λαυρεωτικης

ΚΕΡΑΤΕΑΣ

5.

αμφιλοχιας

ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ ΜΠΟΥΚΑ

6.

γρεβενων

ΦΙΛΙΠΠΑΙΩΝ ΓΡΕΒΕΝΩΝ

7.

προσοτσανης

ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ ΔΡΑΜΑΣ

8.

παγγαιου

Ν. ΠΕΡΑΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

9.

θασου

ΠΟΤΑΜΙΑΣ ΘΑΣΟΥ

10.

αλεξανδρουπολης

ΜΑΚΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

11.

χερσονησου

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΟΚΚΙΝΗ ΧΑΝΙ

12.

χανιων

ΚΑΛΑΘΑ ΧΑΝΙΩΝ

13.

βολβης

ΣΤΑΥΡΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

14.

θερμαϊκου

ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

15.

πολυγυρου

ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

16.

διου - ολυμπου

ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ ΠΙΕΡΙΑΣ

17.

σερρων

ΧΡΥΣΟΠΗΓΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

18.

λιμνησ πλαστηρα

ΝΕΡΑΪΔΑΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

19.

αγιας

ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ

20.

βολου

Β' ΠΟΡΤΑΡΙΑΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

a/a

δημος

ονομασια παιδικης εξοχης

κατασκήνωσης τοποθεσια

21.

καλαμπακασ

ΠΕΥΚΗΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

22.

κερκυρασ

ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΔΕΣΣΥΛΑΣ ΟΡΜΟΥ ΓΟΥΒΙΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

23.

σικυωνιων

Η'   ΚΟΡΙΝΘΟΥ (ΚΛΗΜΕΝΤΙΟΥ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ)

24.

καλαματας

ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

25.

λεσβου

ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΝΕΑΠΟΛΗ

26.

σαμου

ΠΡΙΝΙΩΝ ΣΑΜΟΥ

27.

χιου

ΣΚΛΑΒΙΩΝ ΧΙΟΥ

28.

μωλου - αγιου κωνσταντινου

A' ΚΑΜ. ΒΟΥΡΛΩΝ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ Β' ΚΑΜ. ΒΟΥΡΛΩΝ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Διοίκηση Παιδικών Εξοχών - Κατασκηνώσεων

Κάθε Παιδική Εξοχή - Κατασκήνωση του Κρατικού Προγράμματος διοικείται από Διοικητικό Συμβούλιο, που συγκροτείται με απόφαση του οικείου Δημάρχου, και του οποίου η σύνθεση καθορίζεται ως εξής:
-    Ένας (1) υπάλληλος του οικείου Δήμου
-    Ένας (1) εκπρόσωπος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας
-    Ένα (1) μέλος που να διακρίνεται για την κοινωνική του δράση και προσφορά, οριζομένων μεταξύ αυτών του Προέδρου, του Αντιπροέδρου και του Οικονομικού Συμβούλου.
Ο Πρόεδρος εκπροσωπεί το Δ.Σ. στις δημόσιες και άλλες αρχές και λαμβάνει γνώση των εγγράφων, εγκυκλίων και υπολοίπων οδηγιών των αρμοδίων Διευθύνσεων του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.
Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος του τα καθήκοντά του εκτελούνται από τον Αντιπρόεδρο.

Λειτουργία Παιδικών Εξοχών - Κατασκηνώσεων


Η λειτουργία της κάθε Παιδικής Εξοχής - Κατασκήνωσης ρυθμίζεται λεπτομερώς από την αριθμ. I. 5144/58 Απόφαση όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε μεταγενέστερα και αποτελεί τον Κανονισμό Εσωτερικής Λειτουργίας Παιδικών Εξοχών και Κατασκηνώσεων.
Ο Συντονιστής (Αρχηγός) έχει την ευθύνη της ομαλής λειτουργίας και του συντονισμού των δράσεων προσωπικού και κατασκηνωτών σε καθημερινή βάση. Ενημερώνεται έγκαιρα για την τοποθέτησή του όχι όμως νωρίτερα των 15 ημερών από την έναρξη της πρώτης κατασκηνωτικής περιόδου.
Στο έργο του αυτό υποβοηθείται από τους Επιμελητές, τους Τμηματάρχες, τους Ομαδάρχες, τους γυμναστές και τους ειδικούς συνεργάτες σε θέματα ψυχαγωγίας και χειροτεχνίας.
Οι διαχειριστές βρίσκονται στον χώρο της Παιδικής Εξοχής - Κατασκήνωσης 15 ημέρες πριν και 10 ημέρες μετά ενώ τα στελέχη και το υπόλοιπο προσωπικό 3 ημέρες πριν και 3 ημέρες μετά την έναρξη και τη λήξη της κατασκηνωτικής περιόδου, αντίστοιχα.
Για την υγιεινή του χώρου της κάθε Παιδικής Εξοχής - Κατασκήνωσης και την υγεία των κατασκηνωτών υπεύθυνος είναι ο γιατρός της Παιδικής Εξοχής -Κατασκήνωσης. Μετέχει ενεργά καθημερινά στη ζωή της Παιδικής Εξοχής -Κατασκήνωσης, προσφέρει τις πρώτες βοήθειες σε κατασκηνωτές και προσωπικό και συνεργάζεται άμεσα με το Συντονιστή σε θέματα πρόληψης, διαιτολογίου κ.λ.π. Στο έργο του βοηθείται από Νοσοκόμα / ο.
Ο Διαχειριστής και ο βοηθός του είναι αρμόδιοι για τον εξοπλισμό της Παιδικής Εξοχής - Κατασκήνωσης με αναλώσιμο και μη αναλώσιμο υλικό.
Ο Διαχειριστής καλύπτει τα τρέχοντα λειτουργικά έξοδα από κονδύλιο ύψους όχι ανώτερου των 293,47 ευρώ ανανεούμενο με την παρουσίαση των σχετικών αποδείξεων.
Το Διαιτολόγιο καθορίζεται μετά από συνεργασία Συντονιστή, Γιατρού και Διαχειριστή. Εγκρίνεται από το Δ.Σ. της Παιδικής Εξοχής - Κατασκήνωσης. Λαμβάνονται κάθε φορά υπόψη μεμονωμένες περιπτώσεις ειδικής διατροφής κατασκηνωτών για λόγους υγείας ή θρησκευτικούς.
Η προετοιμασία των κατάλληλων γευμάτων και ροφημάτων σε σκεύη και χώρους καθαρούς και η διανομή τους σε προκαθορισμένες ώρες βάσει του
 
ωρολογίου καθημερινού προγράμματος της Παιδικής Εξοχής - Κατασκήνωσης είναι ευθύνη του μάγειρα και του βοηθού του.
Το προσωπικό βοηθητικών εργασιών είναι επιφορτισμένο με την καθαριότητα των χώρων που σερβίρονται τα γεύματα, καθώς και των χώρων υγιεινής κ.λ.π.
Στις Παιδικές Εξοχές - Κατασκηνώσεις, κατά τις περιόδους που φιλοξενούνται παιδιά απαγορεύεται η λειτουργία καντίνας ή κυλικείου. Επιτρέπεται μόνο κατά τις περιόδους που φιλοξενούνται οικογένειες, ηλικιωμένα άτομα και άτομα με αναπηρίες. Το ποσοστό κέρδους θα ανέρχεται σε 15% βάσει των τιμολογίων αγοράς, τα οποία θα εκδίδονται στο όνομα του ιδιώτη μισθωτή της καντίνας, και όχι της Παιδικής Εξοχής - Κατασκήνωσης. Την επίβλεψη για τη σωστή λειτουργία της, θα έχει το Δ. Σ. της Παιδικής Εξοχής - Κατασκήνωσης. Το ποσόν που θα καταβάλλεται από τον ιδιώτη μισθωτή στην Παιδική Εξοχή - Κατασκήνωση, θα διατίθεται ύστερα από απόφαση του Δ.Σ. αυτής για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών κ.λ.π.

Φιλοξενούμενοι

Στις Παιδικές Εξοχές - Κατασκηνώσεις φιλοξενούνται:
Α. παιδιά ηλικίας 6-16 ετών, που έχουν ανάγκη παραθερισμού. Από τις Παιδικές Εξοχές - Κατασκηνώσεις αποκλείονται μέχρι αποκαταστάσεως της υγείας τους, τα παιδιά που πάσχουν από μεταδοτικά νοσήματα (κοκίτης κ.λπ.) και εντελώς τα παιδιά που πάσχουν από ψυχονευρωτικά νοσήματα (επιληψία κ.λ.π.) σύμφωνα με το άρθρο 1 § 3, 4 του Ν. 749/48.
Στις Παιδικές Εξοχές - Κατασκηνώσεις φιλοξενούνται και παιδιά με
αναπηρίες, που πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις και διαθέτουν ιατρική
βεβαίωση ότι η κατάσταση της υγείας τους επιτρέπει τη συμμετοχή τους σε
πρόγραμμα Παιδικής Εξοχής - Κατασκήνωσης.
Β. ηλικιωμένοι είτε επισκέπτονται ΚΑΠΗ είτε όχι, εφόσον βρίσκονται σε οικονομική αδυναμία, είναι μόνοι λόγω έλλειψης άλλης οικογένειας, χηρείας κ.λπ. και διαθέτουν ιατρική βεβαίωση ότι η κατάσταση της υγείας τους επιτρέπει τη συμμετοχή τους σε πρόγραμμα κατασκήνωσης.
Γ. ενήλικοι με αναπηρίες εφόσον προσκομίσουν ιατρική βεβαίωση ότι η κατάσταση της υγείας τους επιτρέπει τη συμμετοχή τους σε πρόγραμμα κατασκήνωσης. Για το έτος 2014 ο αριθμός των φιλοξενουμένων θα ανέλθει σε 8.420 άτομα,
ως ακολούθως:
Α)   4.900 παιδιά
Β)   1.350 ηλικιωμένοι
Γ)   2.170 άτομα με αναπηρίες (παιδιά και ενήλικες).

Διαδικασίες Συμμετοχής

Οι εγγραφές των κατασκηνωτών (πλην των ατόμων με αναπηρίες) γίνονται στους Δήμους που θα λειτουργήσουν κατασκηνώσεις μέχρι την 13η Ιουνίου 2014.
Για την εγγραφή των παιδιών απαιτείται:
Αίτηση του γονέα ή κηδεμόνα προς το Δήμο που έχει την ευθύνη οργάνωσης και λειτουργίας της κατασκήνωσης στην οποία αναγράφεται το ονοματεπώνυμο, το φύλο και η ηλικία του παιδιού.

-   Υπεύθυνη Δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα στην οποία να αναγράφεται το  ύψος του  ετήσιου  οικογενειακού  εισοδήματος του προηγούμενου έτους, ο αριθμός των προστατευόμενων μελών, οι ηλικίες των τέκνων, ο τύπος της οικογένειας (π.χ. μονογεονεική, τρίτεκνη, πολύτεκνη), άλλα κοινωνικά χαρακτηριστικά (π.χ. άνεργοι, ανασφάλιστοι, σε κατάσταση ένδειας, οικογένειες σε κρίση, πληθυσμιακές μειονότητες κ.λ.π.). Βεβαίωση ιδιώτη γιατρού ή γιατρού του ασφαλιστικού φορέα στην οποία υποχρεωτικά να  αναγράφεται:   η  κατάσταση  υγείας του  παιδιού, ο εμβολιασμός του  με τα  υποχρεωτικά εμβόλια,  ότι  δεν πάσχει από μεταδοτικά νοσήματα, ότι η εν γένει κατάσταση της υγείας του επιτρέπει τη  συμμετοχή  του  σε  κατασκηνωτικό πρόγραμμα  και  τυχόν λοιπές παρατηρήσεις (φαρμακευτική αγωγή, αλλεργίες κ.λ.π.). Για την εγγραφή ηλικιωμένων ατόμων απαιτείται: Αίτηση του ατόμου στο Δήμο που έχει την ευθύνη οργάνωσης και λειτουργίας της κατασκήνωσης
Υπεύθυνη δήλωση που θα αναφέρει το ύψος του οικογενειακού ή ατομικού εισοδήματος του.
Βεβαίωση ιδιώτη γιατρού ή γιατρού του ασφαλιστικού φορέα στην οποία υποχρεωτικά να αναγράφεται ότι δεν πάσχει από μεταδοτικά νοσήματα και ότι η εν γένει κατάσταση της υγείας του επιτρέπει τη συμμετοχή του σε κατασκηνωτικό πρόγραμμα.
Οι αιτήσεις θα διαβιβάζονται ατομικά ή συλλογικά μέσω των ΚΑΠΗ που συμμετέχει κάθε ηλικιωμένος.
Για την εγγραφή ατόμων και αναπηρίες οι αιτήσεις θα υποβάλλονται στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρίες (Π.Ο.Σ.Γ.Κ.Α.με.Α.) που εδρεύει επί της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου 236, Ηλιούπολη, τηλέφωνο 210 52 36 501, η οποία θα έχει και την ευθύνη επιλογής των κατασκηνωτών, των συνοδών και του ειδικού προσωπικού. Σχετικές οδηγίες θα εκδοθούν από τη Διεύθυνση Προστασίας ΑμεΑ του Υπουργείου.

Κατά την επιλογή των κατασκηνωτών προτιμούνται οι οικονομικά ασθενέστεροι.
Οι κατηγορίες των κατασκηνωτών θα καταβάλλουν ένα συμβολικό ποσό συμμετοχής που θα καθορισθεί με απόφαση του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας όπου θα ρυθμίζονται και οι σχετικές λεπτομέρειες.

Οι Δήμοι που θα λειτουργήσουν Παιδικές Εξοχές - Κατασκηνώσεις του Κρατικού Προγράμματος υποχρεωτικά θα πρέπει να φιλοξενήσουν κατασκηνωτές και από τους άλλους Δήμους της χώρας, εφόσον υποβληθούν σχετικές αιτήσεις.