Auto - Moto

Ανατροπή για τα βενζινοκίνητα και diesel αυτοκίνητα «μαγειρεύουν» Βερολίνο και Ρώμη

Ανατροπή για τα βενζινοκίνητα και diesel αυτοκίνητα «μαγειρεύουν» Βερολίνο και Ρώμη Φωτογραφία: Swansway Motor Group on Unsplash
Η Ρώμη και το Βερολίνο συντάσσονται με την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, ζητώντας από την ΕΕ να χαλαρώσει τα πρότυπα εκπομπών CO2: Το μπλοκ έχει δεσμευτεί να σταματήσει την πώληση νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων μοντέλων έως το 2035.

Η Ιταλία και η Γερμανία ενώνουν τις δυνάμεις τους και ψάχνουν συμμάχους προκειμένουν να ενισχύσουν το αίτημα τους για επανεξέταση της απαγόρευσης πώλησης βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων μοντέλων από το 2035.

Σύμφωνα με τον Ιταλό υπουργό Βιομηχανίας Adolfo Urso, είναι πλέον «βέβαιο» ότι η απαγόρευση - ή αλλιώς το μηδενικό όριο στις εκπομπές καυσαερίων - δεν θα επιτευχθεί, ενώ οι δύο χώρες σχεδιάζουν τώρα να προτείνουν σε Σύνοδο Κορυφής του Συμβουλίου της ΕΕ την Πέμπτη να επισπευσθεί η αναθεώρηση της νομοθεσίας από το τέλος του 2026 στις αρχές του 2025.

Απηχώντας τις πρόσφατες προειδοποιήσεις των κατασκευαστών, ο Urso δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης έχει «καταρρεύσει» και προέβλεψε «δεκάδες χιλιάδες» απολύσεις στον τομέα, εκτός εάν η ΕΕ αλλάξει πορεία.

Η ΕΕ έχει δύο επιλογές, δήλωσε ο Ιταλός υπουργός: Πρώτον, να διατηρήσει τον στόχο και να δημιουργήσει τις συνθήκες που θα επέτρεπαν στην αυτοκινητοβιομηχανία να τον επιτύχει - μια προσέγγιση που προκρίνει ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ. «Ή αν αποτύχει να τα κάνει όλα αυτά, να... αναβάλλεια απλά τους στόχους της».

Οι δηλώσεις του Urso έρχονται τρεις μήνες αφότου η Ιταλίδα πρωθυπουργός απέρριψε την απαγόρευση του 2035 κάνοντας λόγο για «ιδεολογική τρέλα», και μόλις λίγες ημέρες μετά την έκκληση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η οποία αντέδρασε στην πτώση των πωλήσεων των ηλεκτρονικών ΙΧ την περασμένη εβδομάδα, δημοσιοποιώντας έκκληση για αναβολή της εφαρμογής των αυστηρότερων ορίων εκπομπών.

Η Ένωση με έδρα τις Βρυξέλλες - και μέλη τις BMW, Ford, Renault, Volkswagen και Volvo - προειδοποίησε στις 19 Αυγούστου ότι οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων έπεσαν κάτω από τις 644.000 τον Αύγουστο, μια πτώση άνω του 18% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2023. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημείωσαν τη μεγαλύτερη αναλογικά πτώση, με το μερίδιο αγοράς να μειώνεται σχεδόν κατά ένα τρίτο από το 21% που είχε καταγραφεί πέρυσι.

«Μας λείπουν κρίσιμες προϋποθέσεις για να επιτύχουμε την απαραίτητη ώθηση στην παραγωγή και την υιοθέτηση των οχημάτων μηδενικών εκπομπών: υποδομές φόρτισης και ανεφοδιασμού με υδρογόνο, καθώς και ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον κατασκευής, προσιτή πράσινη ενέργεια, κίνητρα αγοράς και φορολογικά κίνητρα, καθώς και ασφαλής εφοδιασμός με πρώτες ύλες, υδρογόνο και μπαταρίες», δήλωσε το διοικητικό συμβούλιο της ACEA.