Επιχειρήσεις

Οι χρυσές μπίζνες της ZARA στην Ελλάδα - Οι boutique περιοχές και οι νέες εφαρμογές απογείωσαν τον όμιλο

Οι χρυσές μπίζνες της ZARA στην Ελλάδα - Οι boutique περιοχές και οι νέες εφαρμογές απογείωσαν τον όμιλο
Η Ελλάδα αποτελεί μια από τις 10 μεγαλύτερες αγορές του Ισπανικού ομίλου Inditex, γνωστού για τα καταστήματα ZARA, με την κατά κεφαλή δαπάνη να είναι, μετά την Ισπανία, η δεύτερη υψηλότερη για αγορές προϊόντων της γνωστής αλυσίδας.

Κάτι που αποδεικνύουν και τα νούμερα. Οι πωλήσεις του νούμερο ένα λιανέμπορου της fast fashion βιομηχανίας ξεπέρασαν τα 614,8 εκατ. ευρώ στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου του 2023 από 457,493 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα. Δηλαδή αυξήθηκαν 34,38%. Αν και τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν στα 27,4 εκατ. ευρώ από 29,5 εκατ. ευρώ, τα καθαρά κέρδη παρέμειναν επί της ουσίας στα ίδια επίπεδα στα 21 εκατ. ευρώ.

Η επιτυχία για τις χρυσές πωλήσεις της ZARA στην Ελλάδα οφείλεται και στο γεγονός ότι πέρυσι δημιούργησε περιοχές boutique στα καταστήματά ZARA αφιερωμένες σε συγκεκριμένες συλλογές εσωρούχων ομορφιάς και αθλητικών ρούχων. Ανέπτυξε επίσης εφαρμογές νέας τεχνολογίας όπως Pay & Go, αυτοματοποιημένη συλλογή παραγγελιών μέσω διαδικτύου και καταστημάτων, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες να περιηγούνται στο περιεχόμενο του καταστήματος στο διαδίκτυο, να αναζητούν διαθεσιμότητα αποθεμάτων, να πληρώνουν χωρίς να πηγαίνουν στο ταμείο και να ψωνίζουν on line και να παραλαμβάνουν μία παραγγελία μέσα σε μόλις 2 ώρες.

Η εταιρεία που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με 148 καταστήματα, από 158 που είχε το 2021, μέσω των Zara, Zara Home, Pull&Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Bershka και Uterque (διατηρεί παρουσία μόνο με ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα) πραγματοποίησε πέρυσι επενδύσεις 14 εκατ. ευρώ, αύξησε το προσωπικό της στα 3.911 άτομα από 3.150 που ήταν το 2021 και έδωσε και στον μέτοχο μέρισμα 18,9 εκατ. ευρώ.

Ο Ισπανικός όμιλος Inditex ιδρύθηκε το 1963 στην Κορούνια, ως Confecciones GOA, και έραβε φορέματα και παπλώματα. Το πρώτο κατάστημα Zara άνοιξε το 1975 στην Α Κορούνια, το 1984 ο όμιλος κατασκεύασε το πρώτο του logistics center έκτασης 10.000 τμ στο Αρτέισο και το 1988 το brand Zara βγήκε εκτός της Ισπανίας, με πρώτο σταθμό το Πόρτο της Πορτογαλίας. Η Ελλάδα, όπου το πρώτο κατάστημα του ομίλου άνοιξε το 1993 –δηλαδή πριν από τρεις δεκαετίες– αποτέλεσε την τέταρτη διεθνή αγορά μετά την Πορτογαλία, τις ΗΠΑ (Νέα Υόρκη) και τη Γαλλία (Παρίσι).

Σήμερα, έξι δεκαετίες μετά από την ίδρυση της Confecciones GOA, η Inditex στο τιμόνι της οποίας βρίσκεται η 38χρονη κόρη του ιδρυτή Αμάνσιο Ορτέγκα, Μάρτα, είναι ένας από τους μεγαλύτερους λιανοπωλητές μόδας στον κόσμο, με οκτώ μάρκες (Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home και Uterqüe) με πωλήσεις 32,5 δις. ευρώ και κέρδη 4,14 δις. ευρώ. Τα προϊόντα της διατίθενται σε περισσότερες από 216 αγορές μέσω της διαδικτυακής της πλατφόρμας και των 5.000 καταστημάτων της που βρίσκονται σε περισσότερες από 100 αγορές.