Ελλάδα

Πού οφείλονται τα περισσότερα ατυχήματα στη θάλασσα

Πού οφείλονται τα περισσότερα ατυχήματα στη θάλασσα
Τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους τις τελευταίες ώρες στη θάλασσα και ανεξάρτητα από τις ευθύνες και το τι πραγματικά συνέβη, το σίγουρο είναι ότι οι περισσότεροι στο άκουσμα μιας τέτοιας είδησης εύχονται να μη τους συμβεί ποτέ στη ζωή τους.

Πρόκειται για το δεύτερο συνεχόμενο καλοκαίρι που κάποιοι γίνονται αυτόπτες μάρτυρες ενός ναυτικού ατυχήματος. Και τα ερωτήματα όπως συμβαίνει πάντα σε όλες τις περιπτώσεις είναι γιατί συνέβη και πώς δεν αντελήφθησαν οι επιβαίνοντες τον κίνδυνο, ενώ στελέχη του λιμενικού αποδίδουν τα περισσότερα ατυχήματα στη θάλασσα σε ανθρώπινη αμέλεια και παρά το γεγονός ότι υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες και κανονισμοί για όλες τις θαλάσσιες δραστηριότητες (αναφέρονται στην ιστοσελίδα του Λιμενικού Σώματος www.hcg.gr).

Στις συγκεκριμένες οδηγίες του λιμενικού ζητείται απ΄ όλους όσοι ασχολούνται με κάποια θαλάσσια δραστηριότητα και επιβαίνουν σε κάποιο σκάφος ή ταχύπλοο να έχουν πάντα μαζί τους όλα τα σωστικά μέσα, να μην πλησιάζουν τα απόνερα των διερχόμενων πλοίων, να γνωρίζουν καλά τη θαλάσσια περιοχή στην οποία κινούνται βάσει των ναυτικών χαρτών, να τηρούν τους κανόνες ασφαλούς πλεύσης και αποφυγής σύγκρουσης, να μην πλησιάζουν σε λιγότερο από 200 μέτρα από την ακτή και να επισείουν την προσοχή τους για σημαντήρες χρώματος κίτρινου που φέρουν πάντα οι υποβρύχιοι αλιείς.

«Έπαθε ατύχημα κάποιος; Δώσε τις πρώτες βοήθειες και ειδοποίησε την πλησιέστερη λιμενική αρχή», τονίζει στην ιστιοσελίδα του το Λιμενικό Σώμα, ενώ επισείει την προσοχή του και στα άρθρα του Γενικού Κανονισμού Λιμένος για όλες τις θαλάσσιες δραστηριότητες.

Πέρυσι είχαμε 4 νεκρούς και 16 τραυματίες από τη σύγκρουση ενός ταχύπλοου με σκάφος στην περιοχή της Αίγινας και η υπόθεση ακόμα δεν έχει λήξει δικαστικά, ενώ συνήθως σε όλες τις περιπτώσεις επιρρίπτονται ευθύνες από τον έναν στον άλλον.

Σήμερα οι κάτοικοι της Αίγινας έγιναν μάρτυρες μιας νέας ναυτικής τραγωδίας στην ίδια περιοχή καθώς δύο αδέρφια, ψαράδες, χάθηκαν, όταν το αλιευτικό τους σκάφος συγκρούστηκε με πλοίο υδροφόρα 2,5 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Σουβάλας.

Στελέχη του λιμενικού μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα τονίζουν ότι η υδροφόρα λόγω του μεγάλου βάρους που μεταφέρει είναι ένα πλοίο με αργή κίνηση και μικρή δυνατότητα ελιγμών. Οι δύο άτυχοι ψαράδες φέρεται ότι δεν άκουσαν τις φωνές του πλοιάρχου όταν βρέθηκαν στη ρότα του πλοίου, αλλά δεν εκτίμησαν και σωστά τον κίνδυνο, αφού θέλησαν πρώτα να μαζέψουν τα δίχτυα τους με την ψαριά.

Το μεσημέρι στη Χαλκιδική είχαμε άλλο ένα ναυτικό ατύχημα με αποτέλεσμα ένας 54χρονος ψαροντουφεκάς να χάσει τη ζωή του. Ο άτυχος άνδρας ψάρευε χωρίς σημαδούρα εντοπισμού του και σε οριοθετημένο χώρο διαύλου σκαφών αναψυχής.

Σημειώνεται ότι τα όρια του δίαυλου στην ανοιχτή θάλασσα σημαίνονται με την τοποθέτηση κατάλληλων ευδιάκριτων πλωτών χρωματισμένων σημαντήρων σε απόσταση τριών μέτρων ο ένας από τον άλλο, προκειμένου να υπάρχει προστασία των λουόμενων από εκμισθωτές μηχανοκίνητων θαλασσίων μέσων αναψυχής.

Σύμφωνα με στοιχεία της διεύθυνσης λιμενικής αστυνομίας τουλάχιστον 24 άτομα τραυματίστηκαν θανάσιμα από κάποιο ταχύπλοο από το 2013 έως το 2016 ενώ, είχαμε και δύο θανάτους από jet ski το δεύτερο εξάμηνο το 2014 και του 2016 αντίστοιχα. Επίσης από το 2013 έως 2016 είχαμε τουλάχιστον 68 τραυματισμούς από ταχύπλοα, δέκα από jet ski και 99 από διάφορα θαλάσσια σπορ (επισυνάπτεται σχετικός πίνακας).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ