Ελλάδα

Παρ' ολίγον τραγωδία με πυροσβεστικό όχημα σαράβαλο

EUROKINISSI EUROKINISSI
Πυροσβεστικά οχήματα από το 1990, είναι στην «πρώτη γραμμή» της πυρόσβεσης καταγγέλλουν οι εποχικοί πυροσβέστες.

Παρ’ ολίγο σοβαρό ατύχημα, με παλιό πυροσβεστικό όχημα, στο οποίο «κόλλησε» το τιμόνι στην Αμφιλοχία. Οι εποχικοί πυροσβέστες, καταγγέλλουν, ότι είχαν προειδοποιήσει ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχε προβλήματα, αλλά τους αγνόησαν.

Όπως αναφέρει στο Dnews, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πενταετούς Υποχρέωσης και Συμβασιούχων Πυροσβεστών, Αλέξανδρος Φαραντάκης, πριν ένα μήνα, οδηγός που παρέλαβε το συγκεκριμένο φορτηγό για περιπολία, πριν ένα μήνα, διαπίστωσε ότι υπήρχαν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του οχήματος. Έκανε μάλιστα, μαζί με συναδέλφους του, σχετική αναφορά στον διοικητή της μονάδας του.

Σύμφωνα με τον κ. Φαραντάκη, δέκα ημέρες μετά την αναφορά των οδηγών, το αυτοκίνητο έπαθε σοβαρή βλάβη, αφού «κόπηκε ο άξονας». «Το πήγαν σε κάποιο μηχανικό και έβγαλε βεβαίωση ότι το αυτοκίνητο δεν έχει σοβαρό πρόβλημα. Πήγαν να βγάλουν ψεύτες επαγγελματίες οδηγούς, επειδή έκαναν μία καταγγελία», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Την Κυριακή που πέρασε, στις 29 Οκτωβρίου, ο ίδιος οδηγός, πήρε το φορτηγό για να κάνει περιπολία. «Επειδή ήξερε ότι το αυτοκίνητο έχει προβλήματα», λέει ο κ. Φαραντάκης, «πήγαινε με 30 χιλιόμετρα. Και σε μία στροφή, κόλλησε το τιμόνι, μπήκε στο αντίθετο ρεύμα, αλλά ευτυχώς, το σταμάτησε χωρίς να γίνει ατύχημα. Σε ένα άλλο αυτοκίνητο, δεν δούλευε το χειρόφρενο. Είναι δυνατόν, σε ένα πυροσβεστικό που όλοι κατεβαίνουν για να σβήσουν φωτιά, να μην λειτουργεί το χειρόφρενο; Τα αυτοκίνητα αυτά είναι από το 1990. Αρχικά τα χρησιμοποιούσαν τα δασαρχεία και μετά τα πήρε η Πυροσβεστική. Είναι δυνατόν, αυτά τα αυτοκίνητα, να είναι στην πρώτη γραμμή της πυρόσβεσης», καταλήγει ο κ. Φαραντάκης, που με σχετικό έγγραφο της Ομοσπονδίας του, πληροφορεί για το γεγονός, τους αρμόδιους υπουργούς, αλλά και το γραφείο του πρωθυπουργού.

«Εάν ο Συνάδελφος οδηγός είχε βγει από τον επαρχιακό δρόμο και βρισκόταν σε δασικό δρόμο με ανάβαση ή κατάβαση, που ο δρόμος δεν έχει κιγκλιδώματα και ο μικρότερος γκρεμός είναι 500 μέτρα, τι θα λέγατε τότε; Τι έχετε να πείτε για τις Δ.Υ. αναφορές των Συναδέλφων ότι το πυροσβεστικό όχημα δεν έχει πρόβλημα; Τι έχετε να πείτε για τη Βεβαίωση ομαλής λειτουργίας του πυροσβεστικού οχήματος από το μηχανικό του ιδιωτικού συνεργείου; Τι έχετε να πείτε για τον Προϊστάμενο Κίνησης που έκανε Δ.Υ. αναφορά στο Συνάδελφο οδηγό; Τι έχετε να πείτε τώρα για τις διώξεις και τις ποινές που βάλατε στους συναδέλφους μετά τις Δ.Υ. αναφορές τους», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας.

«Αν ισχύουν δε και οι πληροφορίες μας ότι τα συγκεκριμένα πυροσβεστικά οχήματα δεν τα οδηγούν άλλες κατηγορίες εργαζομένων πλην των Εποχικών Πυροσβεστών, τα συμπεράσματα δικά σας», καταλήγει η ανακοίνωση.