Ελλάδα

H Microsoft έφερε τεράστιες καθυστερήσεις και εκνευρισμό στο «Ελ.Βενιζέλος» - Μαρτυρίες επιβατών στο Dnews

H Microsoft έφερε τεράστιες καθυστερήσεις και εκνευρισμό στο «Ελ.Βενιζέλος» - Μαρτυρίες επιβατών στο Dnews Φωτογραφία: EUROKINISSI
Επιβάτες μιλώντας στο Dnews αναφέρουν πως δεν έχουν λάβει μέχρι και αυτή την ώρα καμία ενημέρωση για τις ώρες αναχωρήσεις των πτήσεων τους.

Πολύωρες καθυστερήσεις και μεγάλη ταλαιπωρία αντιμετωπίζουν ταξιδιώτες που βρίσκονται στο Ελ. Βενιζέλος εξαιτίας των δυσλειτουργιών στην αεροπορική κίνηση που προκλήθηκε από το ψηφιακό «black out».

Επιβάτες μιλώντας στο Dnews αναφέρουν πως δεν έχουν λάβει μέχρι και αυτή την ώρα καμία ενημέρωση για τις ώρες αναχωρήσεις των πτήσεων τους. Οι ίδιοι σημειώνουν ότι υπάρχει εκνευρισμός στο ταξιδιωτικό κοινό και μεγάλη ταλαιπωρία.

«Η πτήση μας για την Μάλτα ήταν για τις 6 το απόγευμα, αλλά είδαμε έχει πάει στις 12 το βράδυ γιατί έχει πέσει και το σύστημα της Ryanair. Οπότε το είδαμε εδώ και πρέπει να περιμένουμε μέχρι τα μεσάνυχτα. Υπάρχει ταλαιπωρία και συνωστισμός. Περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει. Δεν έχουμε λάβει καμία ενημέρωση. Ο κόσμος έχει εκνευριστεί».

Σε επίσημη ενημέρωσή του εξέδωσε το «Ελευθέριος Βενιζέλος» προς τους επιβάτες, ζητεί από το κοινό να έρχεται σε επαφή με τις αεροπορικές: «το επιβατικό κοινό που πρόκειται να ταξιδέψει, παρακαλείται να επικοινωνεί προηγουμένως με την αεροπορική εταιρεία του», αναφέρει μεταξύ άλλων.

«Τα συστήματα είχαν πέσει και ο κόσμος περιμένει πολλές ώρες. Εδώ προσπαθούν να κάνουν κάτι οι υπεύθυνοι αλλά και αυτό ήταν περιορισμένο. Κάποιες πύλες για ορισμένες πτήσεις θα έπρεπε να έχουν ανοίξει. Τώρα πιστεύω ότι κάτι πάει να γίνει. Η ταλαιπωρία είναι μεγάλη», σημειώνει επιβάτης.

{https://www.youtube.com/watch?v=QhI2hkSK7VQ}

{https://www.youtube.com/watch?v=_aZq-RLOKtg}

Ακυρώσεις πτήσεων σε «Ελ.Βανιζέλος» και Μακεδονία

Σύμφωνα με το Star, οι πρώτες ακυρώσεις πτήσεων εμφανίστηκαν κυρίως σε προορισμούς όπως το Λονδίνο και οι ΗΠΑ. Οι αεροπορικές εταιρείες σε όλον τον κόσμο προειδοποιούν ότι αναμένονται καθυστερήσεις μέχρις ότου επιλυθεί το πρόβλημα και επιμέρους σε κάθε χώρα.'

Παράλληλα, παρατηρούνται τεράστιες καθυστερήσεις σε άλλες πτήσεις στο Ελ. Βενιζέλος. Οι ταξιδιώτες περιμένουν ακόμα και δύο ώρες για το check in, καθως το βασικό πρόβλημα έχει προκληθεί στο ιντερνετικό check in, ελέγχου κ.λπ.

Οι πτήσεις της SKY express, πραγματοποιούνται κανονικά χωρίς να έχει επηρεαστεί η επιχειρησιακή της λειτουργία από το black out στη Microsoft, σύμφωνα με ανάρτησή της εταιρείας στα social.

«Η SKY express, με αφορμή τα δημοσιεύματα εγχώριου και διεθνούς Τύπου αναφορικά με τα ζητήματα που έχουν παρουσιαστεί σε αεροπορικές εταιρείες λόγω προβλήματος σε πάροχο συστήματος, ενημερώνει το επιβατικό της κοινό ότι οι πτήσεις της πραγματοποιούνται κανονικά, και η επιχειρησιακή λειτουργία της εταιρείας δεν έχει επηρεαστεί» αναφέρει χαρακτηριστικά.

{https://www.instagram.com/p/C9met5EoszE/?img_index=1}

Αεροπορικές εταιρείες όπως η Wizz, η Aegean και η Swiss Air, ανακοίνωσαν ότι οι ταξιδιώτες θα πρέπει να επικοινωνούν με τις εταιρείες τους προκειμένου να ενημερώνονται για την πορεία της πτήσης τους. Στο αεροδρόμιο της Αθήνας έχουν ενεργοποιηθεί και εφεδρικά συστήματα, τα οποία ωστόσο δεν επαρκούν για την αντιμετώπιση του όγκου των ταξιδιωτών, λόγω εποχής.

Σε ανακοίνωσή του το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» ενημερώνει τους ταξιδιώτες πως «καθώς το παγκόσμιο φαινόμενο τεχνικής βλάβης σε συστήματα πληροφορικής παραμένει σε εξέλιξη το επιβατικό κοινό που πρόκειται να ταξιδέψει παρακαλείται να επικοινωνεί προηγουμένως με την αεροπορική εταιρεία του».

{https://twitter.com/ATH_airport/status/1814250892780027983}

.

Προβλήματα με τις πτήσεις σε όλον τον κόσμο

Από την πλευρά της, η αεροπορική εταιρεία Aegean εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία «όπως αποτυπώνεται και σε δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, λόγω των προβλημάτων σε πάροχο συστήματος antivirus, έχουν δημιουργηθεί προβλήματα στις αερομεταφορές παγκοσμίως, χωρίς όμως να έχει επηρεαστεί σημαντικά η δική μας επιχειρησιακή λειτουργία. Ωστόσο, λόγω των προβλημάτων που έχουν προκληθεί σε όλη την παγκόσμια αλυσίδα και σε συστήματα υποστήριξης, έχουν επηρεαστεί ορισμένες υπηρεσίες του site μας, ενώ ενδέχεται να επηρεαστούν και πτήσεις μας από και προς αεροδρόμια, των οποίων η λειτουργία έχει επηρεασθεί. Οι επιβάτες μας μπορούν να ενημερώνονται από όλα τα επίσημα κανάλια της εταιρείας».

Νωρίς την Παρασκευή, μεγάλες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ, όπως οι American Airlines, Delta Airlines και United Airlines καθήλωσαν πτήσεις ενώ χάος προκλήθηκε το πρωί κυρίως στο αεροδρόμιο Βερολίνου-Βρανδεμβούργου (BER).Οι εταιρίες Eurowings, Ryanair, Vueling και Turkish Airlines αντιμετώπισαν προβλήματα στο αεροδρόμιο του Αμβούργου, ενώ μικρότερης διάρκειας ήταν οι καθυστερήσεις στα αεροδρόμια της Βόρειας Ρηνανίας - Βεστφαλίας και της Βάδης - Βυρτεμβέργης, όπου η διαδικασία check-in έπρεπε να γίνει χειροκίνητα.

Η αεροπορική εταιρία Lufthansa έκανε λόγο για «ελαφρύ πλήγμα» στις λειτουργίες της και προειδοποίησε για το ενδεχόμενο καθυστερήσεων ή και ακυρώσεων κάποιων πτήσεών της. «Δεν υπάρχουν σημαντικές επιπτώσεις λόγω των προβλημάτων στα συστήματα πληροφορικής», δήλωσε εκπρόσωπος, ενώ ο ταξιδιωτικός όμιλος TUI με ανακοίνωσή του σημείωσε ότι μέχρι τώρα δεν έχουν ακυρωθεί πτήσεις της θυγατρικής του, Tuifly και τόνισε ότι καταβάλλεται προσπάθεια προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι συνέπειες από την κατάρρευση του συστήματος.

Παράλληλα προβλήματα υπήρξαν στα αεροδρόμια στη Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ και την Ινδία, που δήλωσαν ότι η διακοπή λειτουργίας σήμαινε ότι ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έπρεπε να κάνουν χειροκίνητο έλεγχο στους επιβάτες.

Ένα από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια της Ευρώπης, το αεροδρόμιο Σίπχολ του Άμστερνταμ, δήλωσε ότι επηρεάστηκε από το πρόβλημα, ενώ η αεροπορική εταιρεία Iberia ενημέρωσε τους ταξιδιώτες ότι λειτουργούσε χειροκίνητα στα αεροδρόμια μέχρι να επανενεργοποιηθούν τα ηλεκτρονικά γκισέ και οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι. Πρόσθεσε πως υπήρξαν κάποιες καθυστερήσεις, αλλά όχι ακυρώσεις πτήσεων. Από το παγκόσμιο black out επηρεάστηκε και η Air France-KLM.