Ελλάδα

Low budget τουρίστες στο κέντρο: Άδεια μαγαζιά, λιγότερα ψώνια - Προτιμούν το φαγητό

Low budget τουρίστες στο κέντρο: Άδεια μαγαζιά, λιγότερα ψώνια - Προτιμούν το φαγητό
Μέτρια χαρακτηρίζουν την τουριστική κίνηση στα καταστήματα τους οι ιδιοκτήτες παρά το μεγάλο αριθμό τουριστών που επισκέπτονται το ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας.

Όπως φαίνεται από το επιτόπιο φωτορεπορτάζ του Dnews στα σοκάκια της Πλάκας και του Μοναστηρακίου, στην Ηφαίστου, την Πανδρόσου, την Αδριανού, την Κυδαθηναίων, τριγυρνούν όπως λένε και οι ίδιοι καταστηματάρχες στο Dnews, κυρίως τουρίστες περιορισμένου οικονομικού προφίλ (low budget).

WhatsApp_Image_2024-09-26_at_2.16.29_PM_a0548.jpeg

«Η κίνηση τους καλοκαιρινούς μήνες δεν είχε καμία σχέση με την περσινή χρονιά», δηλώνει υπεύθυνος ο οποίος εργάζεται σε μαγαζί με με είδη σουβενίρ επι της Ηφαίστου και συνεχίζει: «Μπορεί ο κόσμος να μπαίνει μέσα αλλά δεν ψωνίζει με την ίδια συχνότητα, ούτε αγοράζει μεγάλες ποσότητες, οι περισσότεροι χαζεύουν».

WhatsApp_Image_2024-09-26_at_2.16.28_PM_2_c7a68.jpeg

Ο κόσμος έχει μειωθεί αρκετά σε σχέση με το καλοκαίρι, κάτι που μπορεί να επιβεβαιώσει κανείς αν κατεβαίνει κανείς προς την πλατεία Ασωμάτων. Άδειοι πεζόδρομοι μπροστά από τον σταθμό του Ηλεκτρικού στο Θησείο όπως και η Ερμού προς την Πειραιώς, ενώ αναλόγως περιορισμένη είναι η δραστηριότητα στου Ψυρρή, στην Αγ. Αναργύρων, την Καραϊσκάκη, τη Μιαούλη και γενικότερα γύρω από την πλατεία Ηρώων. 

WhatsApp_Image_2024-09-26_at_2.16.28_PM_1_25a8a.jpeg

Αντιθέτως έντονη κίνηση παρατηρείται στα σουβλατζίδικα της περιοχής με τους τουρίστες να τα επιλέγουν για να δοκιμάσουν τα πολυδιαφημισμένα και παραδοσιακά εδέσμετα, όπως το σουβλάκι, το γύρο, το τζατζίκι και τη χωριάτικη σαλάτα.

WhatsApp_Image_2024-09-26_at_2.16.28_PM_2634f.jpeg

Κατά τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εμπόρων, οι περισσότεροι τουρίστες προέρχονται από τα Βαλκάνια και τις χώρες - δορυφόρους της πάλαι ποτέ Σοβιετικής Ένωσης. Οι πιο ευκατάστατοι είναι οι Αμερικάνοι και οι Αυστραλοί κι επίσης έρχονται αρκετοί από τη Λατινική Αμερική, τη Βραζιλία, τη Βενεζουέλα και το Μεξικό. Από τον Ιούλιο και μετά αυξήθηκαν και οι αφήξεις από τη Γαλλία και τη Μ. Βρετανία.

WhatsApp_Image_2024-09-26_at_2.16.27_PM_1_31214.jpeg

Οι καταστηματάρχες ωστόσο στέκονται και αναδεικνύουν το ζήτημα της ακρίβειας, της αύξησης των ενοικίων και της εκτόξευσης του μεταφορικού κόστους, ως ανασχετικούς παράγοντες για τον τουρισμό. 

«Τα έξοδα αυτά έχουν αυξηθεί κατά πολύ τα τελευταίας χρόνια. Αυτό μας αναγκάζει να αυξήσουμε και εμείς τις τιμές μας, κάτι που έχει αρνητικό πρόσημο καθώς με αυτό τον τρόπο απομακρύνουμε και τους πελάτες. Πλέον το σκέφτονται δυο και τρεις φορές. Αν συνεχίσουμε έτσι τα επόμενα χρόνια θα επιστρέψουμε ξανά στην αδράνεια», αναφέρουν στο Dnews.