Ελλάδα

Πετρελαιοκηλίδα στον Σαρωνικό: Ο πλοιοκτήτης του «Αγία Ζώνη» τα ρίχνει στο Blue Star Patmos

Πετρελαιοκηλίδα στον Σαρωνικό: Ο πλοιοκτήτης του «Αγία Ζώνη» τα ρίχνει στο Blue Star Patmos
Σε άλλο πλοίο ρίχνει τις ευθύνες για την πετρελαιοκηλίδα ο πλοιοκτήτης του δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη που προξένησε την τεράστια οικολογική καταστροφή στη Σαλαμίνα και στην παραλιακή ζώνη

Ο Θεόδωρος Κουντούρης, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό «Ε», δήλωσε πως για την πετρελαιοκηλίδα φταίει το Blue Star Patmos, το οποίο είχε προσαράξει ανοιχτά της Ίου, και την Παρασκευή ρυμουλκήθηκε στο λιμάνι του περάματος για επισκευές και είχε διαρροή.

«Όχι, το καύσιμο αν είχε φύγει, θα είχε πλημμυρίσει όλη η Ελλάδα. Έχει γίνει πάρα πολλή μεγάλη ζημιά, λυπούμαστε γι’ αυτό που έχει γίνει. Από την πρώτη στιγμή δεν σηκώσαμε τα χέρια ψηλά. Αναθέσαμε στα δυο μεγαλύτερα συνεργεία της Ελλάδας να κάνουν αυτή τη δουλειά, που είναι για τις απορρυπάνσεις» λέει στο ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού ο πλοιοκτήτης.

Επίσης, ο κ. Κουντούρης διαψεύδει πως οι εικόνες της «μαύρης θάλασσας» οφείλονται στο «Αγία Ζώνη». Επισημαίνει: «Δεν μπορεί τώρα το πετρέλαιο που έχει πάει Σαλαμίνα να φύγει να πάει Πειραϊκή μετά. Το πλοίο είναι στεγανοποιημένο από χθες το μεσημέρι (Τρίτη). Την Παρασκευή ήρθε άλλο πλοίο που είχε πάθει ρήγμα και ήρθε στο Πέραμα. Ήδη έγινε ρύπανση στο λιμάνι του Περάματος από το συγκεκριμένο πλοίο. Τώρα έχουν… φορτώσει όλη τη ρύπανση σε μας. Το «Blue Star Πάτμος», πέρασε ρυμουλκούμενο, το οποίο ήρθε στο Πέραμα για επισκευές. Είχε διαρροή κατά την διάρκεια της μεθόρμισής του από το νησί (σ.σ. εννοεί την Ίο) εδώ».

«Το δικό σας δηλαδή δεν το παρέσυρε ο αέρας;», ερωτάται στην συνέχεια ο πλοιοκτήτης. Για να απαντήσει: «Όταν αλλάζει ο καιρός… Εδώ στο λιμάνι του Πειραιά γίνονται. Υπάρχουν και άλλα πλοία που έχουν υποστεί κάποιες ζημιές και μπορεί κάποια κομμάτια ρυπάνσεως να είναι και από άλλα πλοία, δεν είναι ότι όλα είναι δικά μας. Δεν βρήκαμε τώρα έναν και τα φορτώνουμε όλα…»

PETRELAIOKILIDA1.JPG

Ελληνικός Νηογνώμων: Δεν δώσαμε πιστοποιητικό στο Αγ. Ζώνη

Ανακοίνωση με την οποία διευκρινίζει ότι δεν έχει επιθεωρήσει και δεν έχει εκδώσει πιστοποιητικό αξιοπλοϊας στο δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» εξέδωσε η «Ελληνικός Νηογνώμων Α.Ε.».

«Σχετικά με τη διασπορά ανυπόστατων φημών για το δεξαμενόπλοιο Αγία Ζώνη ΙΙ, η Ελληνικός Νηογνώμων Α.Ε. ενημερώνει ότι το εν λόγω δεξαμενόπλοιο δεν έχει επιθεωρηθεί και δεν κατέχει οποιοδήποτε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας εκδοθέν από τον Ελληνικό Νηογνώμονα», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.

Τσιρώνης για πετρελαιοκηλίδα: Την ευθύνη την έχει μια κοινωνία ολόκληρη

«Την ευθύνη την έχει μια κοινωνία ολόκληρη και μια παγκόσμια οικονομία εξαρτημένη από το πετρέλαιο και ένα σκληρό λόμπι που δεν επιτρέπει να έχουμε επενδύσεις τέτοιες που να προστατεύουμε τις ακτές μας».

Αυτό ανέφερε μιλώντας για την διαρροή μαζούτ από το «Αγία Ζώνη ΙΙ» που βυθίστηκε τα ξημερώματα της Κυριακής, στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Ανάπτυξης, Γιάννης Τσιρώνης.

PETRELAIOKILIDA2.jpg

«Αν τολμούσαμε να πούμε ότι θα φτιάξουμε κρατικό μηχανισμό για πετρελαιοκηλίδες στο Λιμενικό με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό θα μας λέγανε κρατιστές. Έτσι είναι η διεθνής πρακτική. Μάλιστα δεν ισχύει ότι δεν υπήρχε ενημέρωση» υπογράμμισε.

«Δεν μπορούν να εκτιμηθούν οι συνέπειες της ρύπανσης» είπε αναφορικά με τη ρύπανση που προκάλεσε στα ύδατα και τις παραλίες.

Πρόεδρος ΠΕΝΕΝ: «Σε 18 λεπτά βυθίστηκε το Αγία Ζώνη 2 - Πρόχειρα μπαλωμένα ρήγματα στο μηχανοστάσιο

Σε νέες καταγγελίες αναφορικά με την κατάσταση του «Αγία Ζώνη 2» προχώρησε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνης Νταλακογιώργος.

Μιλώντας στον Real FM ανέφερε ότι το πλοίο βυθίστηκε σε 18 μόλις λεπτά, ενώ κατήγγειλε ότι στο μηχανοστάσιο υπήρχαν ρήγματα πρόχειρα μπαλωμένα για να καλυφθούν οι τρύπες.

«Την ώρα που υπήρξε η εισδοχή των υδάτων στο μηχανοστάσιο, το πλήρωμα ήταν μόνο δύο από τα έντεκα άτομα, οι εννέα δεν ήταν στο πλοίο, το επισημαίνουμε και αυτό» ανέφερε ο κ. Νταλακογιώργος τονίζοντας ότι «χρειάζεται να γίνει εξονυχιστικός έλεγχος ώστε να διευκρινιστούν οι αιτίες βύθισης του πλοίου».

Διερωτήθηκε δε τι θα γινόταν σε περίπτωση που ένα αντίστοιχο περιστατικό συνέβαινε με ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο.