Διεθνή

Ισπανία: Σωρεία αντιδράσεων με την απεικόνιση του Ιησού - «Θηλυπρεπής και σεξουαλικός»

Ισπανία: Σωρεία αντιδράσεων με την απεικόνιση του Ιησού - «Θηλυπρεπής και σεξουαλικός» Φωτογραφία: twitter/x
Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει ένα αντίστοιχο περιστατικό με τον Ιησού. Την προηγούμενη φορά έγινε στην Ιταλία.

Στην Ισπανία, η επίσημη αφίσα που χρησιμοποιήθηκε για τους εορτασμούς της Μεγάλης Εβδομάδας στη Σεβίλλη έχει προκαλέσει οργή σε υπερσυντηρητικούς κύκλους, οι οποίοι ζητούν την αφαίρεσή της ως «προσβλητικής» για τους Καθολικούς, αναφέρει το AFP.

Αυτή η αφίσα του Σεβιγιάνου καλλιτέχνη Salustiano García, που παρουσιάστηκε το Σάββατο, δείχνει τον αναστημένο Ιησού καλυμμένο στη μέση από ένα λευκό σάβανο.

Αντιπροσωπεύει «τη φωτεινή πλευρά της Semana Grande» στο «στυλ αυτού του διάσημου ζωγράφου», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η οργάνωση που συγκεντρώνει τις αδελφότητες της Σεβίλλης που θα λάβουν μέρος στις πομπές που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο από την Κυριακή των Βαΐων έως την Κυριακή του Πάσχα.

Προοριζόμενη να διανεμηθεί σε όλη την πόλη, η αφίσα προκάλεσε διαμάχη στα κοινωνικά δίκτυα, όπου πολλοί χρήστες του διαδικτύου και μια καθολική ένωση κατήγγειλαν αυτό που θεωρούσαν «σεξουαλικοποιημένο» χαρακτήρα.

Η αφίσα είναι «ντροπή και εκτροπή»

Αυτή η αφίσα είναι «πραγματική ντροπή και εκτροπή», καταγγέλλει στο Χ το Ινστιτούτο Κοινωνικής Πολιτικής (IPSE), μια οργάνωση που υπερασπίζεται τα «χριστιανικά σύμβολα» και διεξάγει εκστρατεία κατά των αμβλώσεων.

Θεωρεί τον Χριστό αυτό «θηλυπρεπή» και απαιτεί να αποσυρθεί και ο καλλιτέχνης να ζητήσει δημόσια συγγνώμη για την «προσβλητική» αυτή απεικόνιση, η οποία δεν συνάδει με το πνεύμα της Μεγάλης Εβδομάδας.

Τις επικρίσεις αυτές επανέλαβε ο ηγέτης του ακροδεξιού κόμματος Vox στη Σεβίλλη, Χαβιέρ Ναβάρο, ο οποίος κατήγγειλε το Χ ως «προκλητική αφίσα».

Δεν ανταποκρίνεται «στον στόχο για τον οποίο σχεδιάστηκε», δηλαδή την «ενθάρρυνση της ειλικρινούς συμμετοχής των πιστών», κατήγγειλε, σύμφωνα με το News.ro.

Στον ιστότοπο Change.org έχει αναρτηθεί ψήφισμα, το οποίο υπέγραψαν τη Δευτέρα περισσότεροι από 10.000 άνθρωποι, ζητώντας να υπερασπιστεί η «παράδοση» και το «θρησκευτικό φρόνημα» της Σεβίλλης απέναντι σε αυτό το έργο.

Ο καλλιτέχνης κατηγορεί ότι ο πίνακας πολιτικοποιείται

Τις αντιδράσεις αυτές κατήγγειλε ο δημιουργός της αφίσας, ο οποίος δηλώνει «έκπληκτος» από τις επιθέσεις αυτές και διαβεβαιώνει σε συνέντευξή του στην ισπανική εφημερίδα ABC ότι ζωγράφισε αυτό το «συμπαθητικό» και «κομψό» έργο από «βαθύ σεβασμό» προς τους πιστούς.

«Για να δεις τη σεξουαλικότητα στον Χριστό μου πρέπει να είσαι άρρωστος», λέει ο 52χρονος καλλιτέχνης, ο οποίος υπενθυμίζει ότι ο Ιησούς απεικονιζόταν συχνά γυμνός στην κλασική τέχνη.

«Οι άνθρωποι που έχουν κακολογήσει το έργο μου, χρειάζονται λίγη καλλιτεχνική παιδεία», αστειεύεται.

Ο Salustiano García, του οποίου τα έργα εκτίθενται σε γκαλερί σε όλο τον κόσμο, δήλωσε ότι είχε πάρει τον γιο του ως μοντέλο για την αφίσα.

«Γελάσαμε και οι δύο όταν ανακαλύψαμε αυτή τη διαμάχη και εκπλαγήκαμε πολύ από την πολιτικοποίηση του πίνακα», πρόσθεσε.

Οι κυβερνώντες Σοσιαλιστές της Ισπανίας υπερασπίστηκαν την αφίσα, καταγγέλλοντας τον «ομοφοβικό και μισητό» χαρακτήρα των επιθέσεων, σύμφωνα με τον επικεφαλής των Σοσιαλιστών της Ανδαλουσίας Χουάν Εσπαντάς, ο οποίος υπερασπίστηκε μια διαπλοκή «παράδοσης και μοντερνισμού» που χαρακτηρίζει την περιοχή αυτή, πρώην προπύργιο της Αριστεράς.

Η Ισπανία, η οποία έθεσε εκτός νόμου την ομοφυλοφιλία το 1978, τρία χρόνια μετά τον θάνατο του δικτάτορα Φρανσίσκο Φράνκο, έχει γίνει έκτοτε μια από τις πιο ανοιχτές χώρες στον κόσμο στις κοινότητες ΛΟΑΤ+ και το 2005 επέτρεψε τον γάμο μεταξύ ομοφυλοφίλων και την υιοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια.

Οι πομπές της Μεγάλης Εβδομάδας, που τιμούν τα Πάθη, τον θάνατο και την ανάσταση του Χριστού, αποτελούν μεγάλο μέρος των καθολικών παραδόσεων της Ισπανίας, ιδίως στη Σεβίλλη, που θεωρείται η «πρωτεύουσα» αυτών των θρησκευτικών παρελάσεων.

Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει ένα αντίστοιχο περιστατικό

Μια φάτνη σε εκκλησία στην Ιταλία έχει επικριθεί έντονα επειδή εμφανίζει τον Ιησού να έχει δύο μητέρες, σε αντίθεση με το παραδοσιακό σκηνικό με τη Μαρία και τον Ιωσήφ.

Ο πατέρας Vitaliano Della Sala, της εκκλησίας των Αγίων Πέτρου και Παύλου στο Capocastello di Mercogliano, υπερασπίστηκε την απεικόνιση, λέγοντας ότι η εκκλησία επιθυμεί να προβάλει και να καλωσορίσει διαφορετικά είδη οικογενειών