Πέρασε «οριακά» την Παρασκευή η πρόταση της Κομισιόν για την επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία από την Κίνα.
Στην αρμόδια ομάδα εργασίας, πέντε κράτη μέλη μεταξύ των οποίων η Γερμανία ψήφισαν κατά, 12 απείχαν και 10 τάχθηκαν υπέρ.
Οι Κινέζοι παραγωγοί ηλεκτρικών οχημάτων θα αντιμετωπίσουν σύντομα υψηλούς δασμούς προτού πουλήσουν τα προϊόντα υψηλής ποιότητας στην αγορά της ΕΕ.
Πιο αναλυτικά κατά ψήφισαν Γερμανία, Σλοβενία, Σλοβακία, Ουγγαρία και Μάλτα.
Υπέρ ψήφισαν:Βουλγαρία, Δανία, Εσθονία, Γαλλία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λιθουανία, Λετονία, Ολλανδία και Πολωνία.
Όμως, δώδεκα χώρες, απείχαν της ψηφοφορίας: Βέλγιο, Τσεχία, Ελλάδα, Ισπανία, Κροατία, Κύπρος, Λουξεμβούργο, Αυστρία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σουηδία και Φινλανδία.
Σε ανακοίνωσή της, η Κομισιόν βλέπει το αποτέλεσμα ως... υποστήριξη: «Σήμερα, η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα έλαβε την απαραίτητη υποστήριξη από τα κράτη μέλη της ΕΕ για την έγκριση των δασμών. Αυτό αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την ολοκλήρωση της έρευνας της Επιτροπής κατά των επιδοτήσεων.
»Παράλληλα, η ΕΕ και η Κίνα συνεχίζουν να εργάζονται σκληρά για να διερευνήσουν μια εναλλακτική λύση που θα πρέπει να είναι πλήρως συμβατή με τον ΠΟΕ, επαρκής για την αντιμετώπιση των ζημιογόνων επιδοτήσεων που διαπιστώθηκαν από την έρευνα της Επιτροπής, παρακολουθήσιμη και εκτελεστή. Ο εκτελεστικός κανονισμός της Επιτροπής που θα περιλαμβάνει τα οριστικά πορίσματα της έρευνας πρέπει να δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα το αργότερο έως τις 30 Οκτωβρίου 2024».