Οικονομία

Leasing ή αγορά καινούργιου αυτοκινήτου;

Leasing ή αγορά καινούργιου αυτοκινήτου;
Του Μάκη Σιάρκου Αύξηση 5,7% κατέγραψαν τον Μάρτιο οι πωλήσεις νέων οχημάτων στην Ευρώπη, πλησιάζοντας στα προ κρίσης επίπεδα. Στον αντίποδα, στην Ελλάδα των περικοπών και των μνημονίων παρατηρήθηκε εκ νέου μείωση των πωλήσεων κατά 2,36%. Τα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί στην αγορά αυτοκινήτου, έχουν επηρεάσει εκτός από την αγορά αυτοκινήτου και τον κλάδο του leasing. Παρόλα αυτά το Leasing εξακολουθεί να είναι ένας εναλλακτικός τρόπος απόκτησης αυτοκινήτου, που αφορά επιχειρηματίες, αλλά και ιδιώτες.

Χιλιάδες άνθρωποι σκέφτονται να αλλάξουν το όχημά τους με κάποιο νεότερο αλλά δεν ξέρουν τι ακριβώς τους συμφέρει καλύτερα. Αγορά ενός νέου ή μακροχρόνια μίσθωση ενός νέου αυτοκινήτου (leasing);

Το leasing παρέχει τη δυνατότητα ενοικίασης ενός αυτοκινήτου για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που κυμαίνεται από 1 έως 6 χρόνια (ανάλογα με την εταιρία χρονομίσθωσης). Ο εκμισθωτής παραχωρεί τη χρήση του οχήματος στον μισθωτή, έναντι ενός προκαθορισμένου ποσού, καλύπτοντας έτσι την αξία του οχήματος, τα έξοδα αλλά και την απόδοση της επένδυσης του εκμισθωτή.  Απευθύνεται σε επιχειρήσεις, σε ελεύθερους επαγγελματίες αλλά και σε ιδιώτες.

Η αγορά καινούργιου αυτοκινήτου αποτελεί επιλογή για όσους θέλουν να έχουν στη ιδιοκτησία τους ένα αυτοκίνητο. Το leasing είναι ιδανική επιλογή για όλους αυτούς που δεν έχουν ή δεν θέλουν να διαθέσουν  ολόκληρο το ποσό για την αγορά νέου αυτοκινήτου.

Παράλληλα, όταν προχωράτε σε αγορά ενός αυτοκινήτου θα πρέπει να αξιολογήσετε το κόστος χρηματοδότησης, την φορολογική επιβάρυνση που τυχόν θα έχει αλλά και την ασφάλιση του αυτοκινήτου. Επιπλέον θα πρέπει να υπολογίσετε και έξοδα που δεν συμπεριλαμβάνονται στο κόστος αγοράς και είναι,  τυχόν ζημιές που θα προκληθούν, την καθορισμένη συντήρηση, την ετήσια ασφάλιση αλλά και την αλλαγή ελαστικών. Ωστόσο, μπορείτε να διατηρήσετε στην κατοχή σας το όχημα για όσο χρόνο θέλετε, πουλώντας το όποτε εσείς επιθυμείτε.

Στην περίπτωση του leasing, εκτός από το χρηματοδοτικό κόστος , συμπεριλαμβάνεται και το κόστος από τυχόν βλάβες, τέλη κυκλοφορίας, συντήρηση, αλλαγή ελαστικών, παροχή οδικής βοήθειας και πολλά άλλα. Γενικότερα, αν προχωρήσετε στην λύση του leasing δεν έχετε μεν τον τίτλο κυριότητας του οχήματος αλλά γνωρίζετε με ακρίβεια το κόστος χρήσης του οχήματος αφού όλα τα παραπάνω συμπεριλαμβάνονται στο μηνιαίο μίσθωμα. Είστε ο οδηγός ενός νέου και σύγχρονου αυτοκινήτου που ναι μεν ξέρετε τι θα πληρώσετε εκ των προτέρων αλλά δεν έχετε στην ιδιοκτησία σας το όχημα.

Για να καταλάβετε συγκριτικά τι σας συμφέρει καλύτερα θα πρέπει να σας αναφέρουμε χαρακτηριστικά παραδείγματα:

Ας υποθέσουμε ότι ενδιαφέρεστε να αγοράσετε ένα Peugeot 208. Αν αποφασίσετε να το αγοράσετε με τραπεζικό δανεισμό θα πρέπει να υπολογίσετε γύρω στα 14.500 ευρώ κάτι που μεταφράζεται σε μηνιαία δόση περίπου 300 ευρώ για 48 μήνες. Εάν επιλέξετε το leasing θα έχετε μηνιαία δόση περίπου 220 ευρώ για 48 μήνες. Σε αυτά τα λεφτά υπενθυμίζουμε ότι συμπεριλαμβάνονται όλα τα έξοδα που έχει ένα αυτοκίνητο, όπως τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα, τυχόν φθορές, συντήρηση αλλά και αλλαγή ελαστικών. Θα επωφεληθείτε δηλαδή περίπου 3.800 ευρώ με το μειονέκτημα ότι μετά το πέρας των 48 μηνών θα πρέπει να το επιστρέψετε ή ακόμα και να το κρατήσετε αφού όμως καταβάλετε το απαιτητό απ’ το εκμισθωτή ποσό.

Στις δύσκολες οικονομικές καταστάσεις που ζει ο μέσος Έλληνας πολίτης είναι ξεκάθαρο ότι αναζητά την καλύτερη λύση για τις ανάγκες του. Αγορά ή leasing λοιπόν; Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να εξετάσει ποιες είναι οι ανάγκες του, τι πραγματικά τον συμφέρει αλλά και τι οικονομική συμφωνία μπορεί να αντέξει. Η απόφαση δική σας…