Οικονομία

Πενθήμερη απεργία για τους εργαζομένους στα αεροδρόμια

Πενθήμερη απεργία για τους εργαζομένους στα αεροδρόμια Πενθήμερη απεργία για τους εργαζομένους στα αεροδρόμια
Πενθήμερη απεργία από τη Δευτέρα 20 έως την Παρασκευή 24 Ιουνίου αποφάσισαν οι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια, αντιδρώντας, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), στο «ξεπούλημα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που παραδόθηκαν αμαχητί σε γερμανική κατοχή, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στην εθνική οικονομία και άμυνα, καθώς και στον κοινωνικό ιστό της περιφέρειας».

Αφορμή για την κινητοποίηση αποτέλεσε η πρόσφατη κύρωση από τη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης των 14 αεροδρομίων στη Fraport.
Επίσης, οι εργαζόμενοι διατυπώνουν το ερώτημα «εάν υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο μετεγκατάστασης των υπηρεσιών της ΥΠΑ, με δεδομένο ότι αυτή θα απαιτήσει χρόνο και χρήμα», μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας παραχώρησης του Ελληνικού στη Lamda Developement, παρά το γεγονός ότι είναι σε εξέλιξη εισαγγελική έρευνα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Ομοσπονδίας.

Ανησυχία προκαλεί ακόμα «η απαίτηση των θεσμών (προαπαιτούμενο) περί αναδιοργάνωσης της ΥΠΑ, θέμα που δεν έχει ανακύψει για άλλη δημόσια υπηρεσία, να εξαρτάται δηλαδή η εκταμίευση της δόσης από τον Οργανισμό της».

Οι εργαζόμενοι, ζητούν, λοιπόν, απάντηση από την κυβέρνηση σχετικά με τον Οργανισμό, αλλά και τις προτάσεις που έχουν υποβάλει.

Όσον αφορά στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, στην ανακοίνωσή της η ΟΣΥΠΑ σημειώνει: «Η σε βάθος μελέτη της πολυδιαφημισμένης συμφωνίας του ΤΑΙΠΕΔ με τη Fraport, μελέτη που δε συνέβη στη Βουλή, καταδεικνύει ότι όχι μόνο ουδέν κέρδος θα αποφέρει αυτή στο Δημόσιο, αλλά δημιουργεί ποινικές ευθύνες στο ΤΑΙΠΕΔ και πιθανόν σε άλλους εμπλεκόμενους, σχετικά με την όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε. Ενδεικτικά μόνο αναφέρουμε ότι το τίμημα των 1,240 δισ., όταν και εάν καταβληθεί, αντιστοιχεί στα έσοδα τριών χρόνων και μόνο των κρατικών αεροδρομίων.

Επίσης, ο Έλληνας φορολογούμενος δεν έχει ενημερωθεί για το γεγονός ότι οποιεσδήποτε απαιτήσεις του παραχωρησιούχου για επεκτάσεις και ανάπτυξη εγκαταστάσεων, δηλαδή απαιτήσεις απαλλοτριώσεων, θα καλυφθούν με χρήματα του ελληνικού Δημοσίου, καθώς και οποιαδήποτε άλλα έργα πέραν των 350 εκατ. που έχει δεσμευτεί για τα 14 αεροδρόμια.
Δυστυχώς, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, που πρώτη θα υποστεί τις καταστροφικές συνέπειες του ξεπουλήματος, έπεσε στην παγίδα των υποσχέσεων της Fraport για θέσεις εργασίας με εντοπιότητα, άρα ψήφοι, παραβλέποντας το γεγονός ότι θα είναι θέσεις επαιτείας και εξάρτησης, των 300 ευρώ το μήνα, τη στιγμή που οι δημότες θα επιβαρύνονται για τα δημοτικά τέλη και τους φόρους των αεροδρομίων, που με νόμο δεν υποχρεούται να καταβάλλει η Fraport» συνεχίζει.