Οικονομία

Υποχρεωτική η εγγραφή στο ΑΠΕΛΛΑ για τις προσλήψεις ερευνητικού προσωπικού

Υποχρεωτική η εγγραφή στο ΑΠΕΛΛΑ για τις προσλήψεις ερευνητικού προσωπικού
Στον καθορισμό του τρόπου λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος «ΑΠΕΛΛΑ» όσον αφορά στη διαχείριση των διαδικασιών πρόσληψης και προαγωγής του ερευνητικού προσωπικού των ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων και των τεχνολογικών φορέων ρυθμίζει υπουργική απόφαση που εκδόθηκε σήμερα Πέμπτη 05/03/2020.

Επιπλέον, ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην κατάρτιση και τήρηση των αναγκαίων μητρώων εσωτερικών και εξωτερικών μελών για τη συγκρότηση επιτροπών κρίσης και εισηγητικών επιτροπών για τις διαδικασίες πρόσληψης και προαγωγής του ερευνητικού προσωπικού των ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων και των τεχνολογικών φορέων, ως εξής:

Οι διαδικασίες πρόσληψης και προαγωγής του ερευνητικού προσωπικού των ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων και των τεχνολογικών φορέων του άρθρου 13Α του ν. 4310/2014, υποστηρίζονται ηλεκτρονικά από το πληροφοριακό σύστημα «ΑΠΕΛΛΑ», στη διαδικτυακή διεύθυνση https://apella.minedu.gov.gr/.

Το ως άνω πληροφοριακό σύστημα τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και έχει ως φορέα διαχείρισης το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας Α.Ε. - ΕΔΥΤΕ Α.Ε. / GRNET του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Μέσω του συστήματος αυτού καταρτίζονται και τηρούνται τα μητρώα εσωτερικών και εξωτερικών μελών για τη συγκρότηση επιτροπών κρίσης και εισηγητικών επιτροπών για τις διαδικασίες πρόσληψης και προαγωγής του ερευνητικού προσωπικού των ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων και των τεχνολογικών φορέων, υποβάλλονται αιτήσεις υποψηφιότητας για την πλήρωση θέσεων που προκηρύσσονται μαζί με τα αναγκαία για την κρίση δικαιολογητικά και αναρτώνται οι πράξεις που διέπουν τις διαδικασίες πρόσληψης και προαγωγής του ερευνητικού προσωπικού, καθώς και το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τις ανωτέρω διαδικασίες.

Με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του ερευνητικού κέντρου ή του ανεξάρτητου ερευνητικού ινστιτούτου ή του τεχνολογικού φορέα ορίζεται ένας υπάλληλος ως ο υπεύθυνος διαχειριστής του πληροφοριακού συστήματος για το ερευνητικό κέντρο ή το ανεξάρτητο ινστιτούτο ή τον τεχνολογικό φορέα, ο οποίος συντονίζει τη χρήση του πληροφοριακού συστήματος σε επίπεδο ερευνητικού κέντρου ή ινστιτούτου ή τεχνολογικού φορέα και μπορεί να χορηγεί πρόσβαση στο πληροφοριακό σύστημα σε άλλους υπαλλήλους του φορέα, εφόσον απαιτείται και σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα.

Με την ίδια απόφαση ορίζεται το χρονικό διάστημα της άσκησης των καθηκόντων του, καθώς και ο αναπληρωτής του για την περίπτωση που παραιτηθεί, εκλείψει ή αδυνατεί να εκτελέσει τα καθήκοντα του για οποιοδήποτε λόγο.

Το ερευνητικό προσωπικό (ερευνητές και ειδικοί λειτουργικοί επιστήμονες Α’, Β’ και Γ’ βαθμίδας) των ερευνητικών κέντρων και τεχνολογικών φορέων του άρθρου 13Α του ν. 4310/2014, εγγράφεται πλέον υποχρεωτικά στο γενικό μητρώο που τηρείται στο πληροφοριακό σύστημα «ΑΠΕΛΛΑ».

Η εγγραφή του ερευνητικού προσωπικού ολοκληρώνεται με την ηλεκτρονική καταχώριση των ατομικών του στοιχείων, βιογραφικού σημειώματος, της βαθμίδας, της θέσης του και του ερευνητικού κέντρου ή ινστιτούτου ή τεχνολογικού φορέα στο οποίο υπηρετεί.

Το ίδιο το ερευνητικό προσωπικό οφείλει να αναρτά σε ηλεκτρονική μορφή την πράξη διορισμού του, όπως δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. και να καταχωρίζει το προκύπτον από αυτήν γνωστικό αντικείμενο. Εάν το γνωστικό αντικείμενο προκύπτει από μεταγενέστερη δημοσιευθείσα πράξη στο Φ.Ε.Κ., αναρτάται και αυτή. Σε περίπτωση που η πράξη διορισμού ή καθορισμού του γνωστικού αντικειμένου δεν έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ, καταχωρίζεται η πράξη διορισμού ή η τρέχουσα σύμβαση σε συνδυασμό με απόφαση του Δ.Σ. του ερευνητικού ή τεχνολογικού φορέα επί του γνωστικού αντικειμένου κάθε ερευνητή ή ειδικού λειτουργικού επιστήμονα. Η εν λόγω καταχώριση συνιστά όρο του ενεργού της συμμετοχής του στο γενικό μητρώο.

Η καταχώριση του βιογραφικού σημειώματος δεν είναι υποχρεωτική, εάν ο ερευνητής ή ειδικός λειτουργικός επιστήμονας συμπληρώσει στο οικείο πεδίο τον ενιαίο εντοπιστή πόρων (URL) του ερευνητικού κέντρου ή ινστιτούτου ή τεχνολογικού φορέα στον ιστότοπο του οποίου έχει αναρτηθεί το βιογραφικό του σημείωμα

Οι καταχωρίσεις των προηγούμενων παραγράφων επικαιροποιούνται με ευθύνη των εγγεγραμμένων προσώπων. 

Το ερευνητικό προσωπικό που κατά τη δημοσίευση της παρούσης έχει ενταχθεί στο γενικό μητρώο του πληροφοριακού συστήματος «ΑΠΕΛΛΑ» δεν εγγράφεται εκ νέου σε αυτό. 

Τα ινστιτούτα των ερευνητικών κέντρων, τα ανεξάρτητα ερευνητικά ινστιτούτα και οι τεχνολογικοί φορείς καταρτίζουν με απόφαση του επιστημονικού συμβουλίου ή του διοικητικού συμβουλίου αντίστοιχα ένα μητρώο εσωτερικών και ένα μητρώο εξωτερικών μελών, επιλέγοντας τα μέλη τους από το γενικό μητρώο που τηρείται στο πληροφοριακό σύστημα «ΑΠΕΛΛΑ».

Στο μητρώο εσωτερικών μελών περιλαμβάνονται οι ερευνητές και οι ειδικοί λειτουργικοί επιστήμονες Α’, Β’ και Γ’ βαθμίδας του οικείου ινστιτούτου ή τεχνολογικού φορέα. Στο μητρώο εξωτερικών μελών περιλαμβάνονται ερευνητές και ειδικοί λειτουργικοί επιστήμονες Α’, Β’ και Γ’ βαθμίδας άλλων ινστιτούτων του οικείου ερευνητικού κέντρου ή άλλων ερευνητικών κέντρων ή τεχνολογικών φορέων της ημεδαπής ή ομοταγών φορέων της αλλοδαπής ή καθηγητές, αναπληρωτές καθηγητές και μόνιμοι επίκουροι καθηγητές Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, που καλύπτουν όλα τα γνωστικά αντικείμενα του ινστιτούτου ή του τεχνολογικού φορέα.

Οι πράξεις συγκρότησης και επικαιροποίησης των μητρώων εσωτερικών και εξωτερικών μελών αναρτώνται στο πληροφοριακό σύστημα με ευθύνη της αρμόδιας υπηρεσίας του ινστιτούτου ή του φορέα. Τα ως άνω μητρώα επικαιροποιούνται χωρίς κανένα χρονικό περιορισμό με απόφαση του επιστημονικού συμβουλίου του ερευνητικού ινστιτούτου ή του διοικητικού συμβουλίου του τεχνολογικού φορέα. 

Τα μέλη των επιτροπών κρίσης και εισηγητικών επιτροπών επιλέγονται από τα μητρώα εσωτερικών και εξωτερικών μελών του ινστιτούτου ή του τεχνολογικού φορέα που έχει προκηρύξει την εκάστοτε θέση, σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στο άρ. 29 του ν. 4310/2014, όπως ισχύει.

Με ευθύνη της αρμόδιας υπηρεσίας του ερευνητικού κέντρου ή ινστιτούτου ή του τεχνολογικού φορέα καταχωρίζονται στο πληροφοριακό σύστημα οι αποφάσεις των αρμόδιων οργάνων σχετικά με τη χορήγηση επιστημονικής άδειας, άδειας άνευ αποδοχών, αναστολής καθηκόντων, καθώς και κάθε άλλη διοικητική πράξη δυνάμει της οποίας κάποιο μέλος του ερευνητικού προσωπικού δεν δύναται να μετέχει σε επιτροπή κρίσης. Από την ως άνω καταχώριση προκύπτει ο αριθμός της απόφασης και η διάρκεια του χρονικού διαστήματος κατά το οποίο το μέλος του ερευνητικού προσωπικού κωλύεται να συμμετάσχει σε επιτροπή κρίσης.

Προκήρυξη θέσεων και αίτηση υποψηφιότητας

Η προκήρυξη πρόσληψης ή προαγωγής ερευνητικού προσωπικού διενεργείται σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο άρθρο 29 του ν. 4310/2014, όπως ισχύει, και αναρτάται στο πληροφοριακό σύστημα από τον υπεύθυνο διαχειριστή ή από την αρμόδια για την προκήρυξη υπηρεσία του ινστιτούτου ή του φορέα.

Η προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων για τις διαδικασίες πρόσληψης ή προαγωγής δεν μπορεί να είναι μικρότερη των τριάντα (30) ημερών. Η ανωτέρω προθεσμία καταχωρίζεται σε ξεχωριστό πεδίο στο πληροφοριακό σύστημα από τον υπεύθυνο διαχειριστή ή την αρμόδια υπηρεσία του ινστιτούτου ή του φορέα.

Όσοι επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση υποψηφιότητας για την πρόσληψη σε προκηρυχθείσα θέση ερευνητικού προσωπικού (ερευνητή ή ειδικού λειτουργικού επιστήμονα Α’, Β’ ή Γ’ βαθμίδας) εγγράφονται στο σύστημα και υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτηση υποψηφιότητας μαζί με όλα τα αναγκαία για την κρίση δικαιολογητικά. Ως τέτοια νοούνται υποχρεωτικά αντίγραφο δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου, βιογραφικό σημείωμα, αντίγραφο των πτυχίων και τίτλων σπουδών τους, επιστημονικές δημοσιεύσεις και αναλυτικό υπόμνημα αυτών. Οι υποψήφιοι οφείλουν να καταχωρίζουν και κάθε πρόσθετο δικαιολογητικό που κρίνεται απαραίτητο από το ερευνητικό κέντρο ή τον τεχνολογικό φορέα σύμφωνα με τη δημοσιευθείσα προκήρυξη.

Όσοι επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση προαγωγής σε θέση ερευνητή ή ειδικού λειτουργικού επιστήμονα Α’ ή Β’ βαθμίδας υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτηση τους και καταχωρίζουν τα δικαιολογητικά που προβλέπονται στην προηγούμενη παράγραφο, εξαιρουμένων όσων από τα δικαιολογητικά έχουν ήδη καταχωρίσει κατά την εγγραφή τους στο γενικό μητρώο και όσων δεν χρήζουν επικαιροποίησης. Εάν πρόκειται για αίτηση προαγωγής σε βαθμίδα Α’, η διαδικασία είναι κλειστή και δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας έχει μόνο ο ερευνητής που υπέβαλε το σχετικό αίτημα. 

Η ως άνω αίτηση υποψηφιότητας για πρόσληψη ή προαγωγή και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά υποβάλλονται αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά σύμφωνα με την ανωτέρω διαδικασία. Η μη υποβολή της κατά τα ανωτέρω αίτησης εντός της ταχθείσης από την προκήρυξη προθεσμίας συνιστά λόγο απαραδέκτου της αίτησης.

Η Γραμματεία της επιτροπής κρίσης κοινοποιεί ηλεκτρονικά το ως άνω έγγραφο στους υποψηφίους.Μετά την κοινοποίηση αυτή, οι υποψήφιοι μπορούν να λάβουν γνώση του φακέλου της όλης διαδικασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του
Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και τις προβλέψεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων.

Το αρμόδιο διοικητικό όργανο του φορέα εκδίδει πράξη εκλογής ή προαγωγής, η οποία αναρτάται αμελλητί στο πληροφοριακό σύστημα με ευθύνη του υπευθύνου του Ιδρύματος.

Οι διατάξεις της αμέσως προηγούμενης περίπτωσης ισχύουν και για την περίπτωση αρνητικής κρίσης.

Οι προκηρύξεις και τα μητρώα εσωτερικών και εξωτερικών μελών είναι προσβάσιμα στο σύνολο των εγγεγραμμένων χρηστών στο πληροφοριακό σύστημα.

Διαδικασίες εκλογής και προαγωγής που είναι σε εξέλιξη και δεν έχουν ολοκληρωθεί κατά την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσης, δύνανται κατ’ εξαίρεση να ολοκληρωθούν σύμφωνα με το ν. 4310/2014, όπως ισχύει. 

Μέσα σε χρονικό διάστημα τριών (3) μηνών, τα ερευνητικά κέντρα και οι τεχνολογικοί φορείς οφείλουν να έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες ένταξης των φορέων τους στο σύστημα ΑΓΊΕΛΛΑ και το ερευνητικό προσωπικό να έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής του στο σύστημα.