Οικονομία

ΓΓΠΣ σε λειτουργία ηλεκτρονική υπηρεσία που είχε διακοπεί

ΓΓΠΣ σε λειτουργία ηλεκτρονική υπηρεσία που είχε διακοπεί ΓΓΠΣ σε λειτουργία ηλεκτρονική υπηρεσία που είχε διακοπεί
ΓΓΠΣ σε λειτουργία ηλεκτρονική υπηρεσία που είχε διακοπεί Η ΓΓΠΣ σε συνεργασία με την ΓΓΔΕ, έχει προχωρήσει στην επαναξιολόγηση και στον επανασχεδιασμό του τρόπου χρήσης της διαδικτυακής υπηρεσίας (web service) «Βασικά Στοιχεία για Μη Φυσικά Πρόσωπα και Φυσικά Πρόσωπα Επιτηδευματίες (έκδοση 2)», που έχει μετονομαστεί σε «Βασικά στοιχεία για νομικά πρόσωπα, νομικές οντότητες και φυσικά πρόσωπα, με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα (public)».

Η παραπάνω υπηρεσία της ΓΓΠΣ είχε απενεργοποιηθεί ενω η διακοπή αυτή είχε φέρει αντιδράσεις από εταιρείες

Μέσα από την υπηρεσία παρέχονται ως ανοιχτά δεδομένα τα βασικά στοιχεία φορολογικού μητρώου των εταιρειών και των ελεύθερων επαγγελματιών όπως προκύπτουν από το μητρώο του taxisnet.

Η υπηρεσία αυτή επιτρέπει την ακριβή και με ελάχιστο κόστος συλλογή στοιχείων αναγκαίων για την πραγματοποίηση μιας πλειάδας ηλεκτρονικών συναλλαγών και είναι μέρος της καθημερινής λειτουργίας των επιχειρήσεων που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας. Η παροχή των στοιχείων αυτών απλοποιεί σημαντικά τις συναλλαγές και συμβάλλει αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, μια και ο κάθε συναλλασσόμενος μπορεί να ελέγξει άμεσα τα στοιχεία στο τιμολόγιο με βάση το Μητρώο του Υπουργείου Οικονομικών.

Ο επανασχεδιασμός της υπηρεσίας έγινε παίρνοντας υπόψη:

1) Τις προτάσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (Α.Π.Δ.Π.Χ.), όπως διατυπώνονται στη σχετική γνωμοδότησή της (1/2011),

2) Την αναβάθμιση της Πολιτικής Ασφάλειας για τη συγκεκριμένη διαδικτυακή υπηρεσία,

3) Τις απόψεις των Ιδιωτικών Φορέων για την μεγιστοποίηση των ωφελημάτων από τη λειτουργία της,

4) Την ανάγκη για την επαλήθευση των στοιχείων μητρώου μεταξύ των συναλλασσομένων και τον περιορισμό συναλλαγών με πλαστά στοιχεία και παραστατικά,

5) Με βάση τις Κοιν. Οδηγίες 2003/98/EC και 2013/37/EU και

6) Τις δεσμεύσεις της χώρας μας για παροχή Ανοικτών Δημόσιων Δεδομένων στα πλαίσια Δράσεων Ανοιχτής Διακυβέρνησης του Open Government Partnership (OGP).

Για τη αξιοποίηση της διαδικτυακής υπηρεσίας απαιτείται η χρήση κατάλληλου λογισμικού «πελάτη» (client). Η κατασκευή ή η προμήθεια του λογισμικού γίνεται με ευθύνη του τελικού χρήστη της υπηρεσίας (φυσικό ή μη φυσικό πρόσωπο).

Η αναβαθμισμένη έκδοση της διαδικτυακής υπηρεσίας γίνεται μόνο για πιστοποιημένους χρήστες του TAXISnet, μετά από σχετική αίτηση που υποβάλλουν για την ενεργοποίηση της υπηρεσίας (https://www1.gsis.gr/webtax/wspublicreg).

Προϋπόθεση είναι η αποδοχή των όρων της ορθής χρήσης της υπηρεσίας, όπως έχει ειδικά εκπονηθεί από το Αυτοτελές Τμήμα Ασφάλειας της Γ.Γ.Π.Σ. και επικαιροποιείται κάθε φόρα (link).

Στην νέα έκδοση της διαδικτυακής υπηρεσίας δίνεται ως είσοδος ο ΑΦΜ του νομικού προσώπου, νομικές οντότητες και φυσικά πρόσωπα, με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα επιστρέφονται ως αποτέλεσμα τα ακόλουθα στοιχεία:

i. Αριθμός Φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ)

ii. Ονοματεπώνυμο, Πατρώνυμο / Επωνυμία μη φυσικού προσώπου

iii. Κωδικός αρμόδιας Δ.Ο.Υ.

iv. Ονομασία αρμόδιας Δ.Ο.Υ.

v. Διακριτικός Τίτλος

vi. Ενεργό / Απενεργοποιημένο ΑΦΜ (Περιγραφή)

vii. Φυσικό / μη Φυσικό Πρόσωπο (Περιγραφή)

viii. Με επιχειρηματική δραστηριότητα/ Με επιχειρηματική δραστηριότητα στο παρελθόν

ix. Δ/σνη Έδρας κ ΤΚ

x. Κύρια δραστηριότητα και δευτερεύουσες δραστηριότητες (ΚΑΔ, Περιγραφή, Είδος Δραστηριότητας, Περιγραφή Είδους Δραστηριότητας)

xi. Ημερομηνία Έναρξης

xii. Ημερομηνία Διακοπής

Αναλυτικές λειτουργικές προδιαγραφές και οδηγίες χρήσης για τους τελικούς χρήστες της διαδικτυακής υπηρεσίας και αναλυτικές αναλυτικές οδηγίες τεκμηρίωσης και πληροφορίες για την υλοποίηση του προγράμματος πελάτη (client) μπορείτε να βρείτε στο gsis.gr