Οικονομία

Εξυπηρέτηση πολιτών στο 1555 και στο κινητό μέσω εφαρμογής

(Φωτ.: Pixabay) (Φωτ.: Pixabay)
Μέσω εφαρμογής στο κινητό θα εξυπηρετούνται πλέον οι πολίτες για τις υπηρεσίες της τηλεφωνικής γραμμής 1555, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης.

Ο υπουργός παρουσίασε τα αποτελέσματα λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου 1555 τις πρώτες 100 ημέρες. Ειδικότερα, θα υπάρξει εφαρμογή του τηλεφωνικού κέντρου 1555 μέσω της οποίας θα εξυπηρετούνται όλοι οι πολίτες για επιδόματα, για ασφάλιση, για συντάξεις.  Παράλληλα μέσω της ιστοσελίδας του 1555 θα υπάρξει η δυνατότητα chat με όλες τις υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας. 

Ο υπουργός Εργασίας Κ. Χατζηδάκης κάλεσε μάλιστα τους πολίτες να μην καλούν τα παλιά τηλεφωνικά κέντρα πάρα μόνο το 1555.

Η ανάγκη για άμεση εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων ήταν επιβεβλημένη, όπως τόνισε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης. Όπως είπε, μόνο ο ΕΦΚΑ εξυπηρετεί 6,5 εκ. εργαζόμενους και συνταξιούχους. Το παλιό τηλεφωνικό κέντρο του ΕΦΚΑ δεχόταν 800 κλήσεις την ημέρα με μέσο χρόνο εξυπηρέτησης 20 λεπτά. Κατάσταση μη εξυπηρέτησης με συνεχή παράπονα και καταγγελίες. 

Στις 29 Ιουλίου ξεκίνησε να λειτουργεί πιλοτικά και μετά από 100 μέρες έχει δεχθεί 400.000 κλήσεις με ποσοστό απάντησης 99%. Το  84,4% απαντήθηκε αμέσως σε πρώτο επίπεδο, το 12,8% απαντήθηκε σε δεύτερο επίπεδο από ομάδα υποστήριξης ενώ το 2,8% πάει σε τρίτο επίπεδο και περιμένει απάντηση. 

Το νέο τηλεφωνικό κέντρο λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και χωρίς χρέωση.  Οι 800 κλήσεις που γινόντουσαν καθημερινά σήμερα γίνονται 4.700 κλήσεις για τον ΕΦΚΑ. Η αναμονή των 20 λεπτών έγινε 15 δευτερόλεπτα.

Εμπλουτίζονται οι υπηρεσίες του 1555

Εμπλουτίζονται οι υπηρεσίες και οι φορείς του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στο Ενιαίο Τηλεφωνικό Κέντρο που ξεκίνησε από ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ. Νέες υπηρεσίες προστέθηκαν στην τηλεφωνική γραμμή 1555, με στόχο την βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών κατά την επικοινωνία  και τις συναλλαγές τους με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Πιο συγκεκριμένα, μετά τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ,  προστέθηκαν στο Ενιαίο Τηλεφωνικό Κέντρο και οι υπόλοιποι φορείς και υπηρεσίες του υπουργείου, δηλαδή: 

- Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας (ΣΕΠΕ)

- ΕΡΓΑΝΗ

- Θέματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης

- Θέματα Κοινωνικής Ασφάλισης

- Εργασιακά Θέματα και Προγράμματα Απασχόλησης/Κατάρτισης

- Θέματα Ισότητας και Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής

- Γραμμή για τη βία κατά των γυναικών.

Ειδικά όσον αφορά στα θέματα του ΣΕΠΕ, επισημαίνεται ότι οι καταγγελίες περί μη τήρησης της εργασιακής νομοθεσίας δεν θα τυγχάνουν χειρισμού από το front office του 1555, αλλά θα προωθούνται αμέσως στους Επιθεωρητές Εργασίας που θα τις εξετάζουν και θα τις διαχειρίζονται.

Επίσης, όσον αφορά στη Γραμμή για τη βία κατά των γυναικών (15900) θα δίνεται η δυνατότητα επικοινωνίας και μέσω του 1555. Το 1555 όμως θα διαβιβάζει αμέσως την κλήση στους ειδικούς επιστήμονες που ασχολούνται ούτως ή άλλως με τα θέματα αυτά. Οι νέες υπηρεσίες θα λειτουργήσουν δοκιμαστικά για μικρό χρονικό διάστημα (ώστε να αντιμετωπιστούν τυχόν προβλήματα) και στη συνέχεια το Ενιαίο Τηλεφωνικό Κέντρο  θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία. 

Υπενθυμίζεται ότι το 1555  λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Οι πολίτες μπορούν να καλούν χωρίς χρέωση και με ελάχιστο χρόνο αναμονής για να ζητήσουν πληροφορίες, να υποβάλλουν αιτήματα και να ενημερωθούν για τις εκκρεμείς υποθέσεις τους.