Οικονομία

Η ΕΡΓΑΝΗ βελτιώνεται και σφίγγει τον κλοιό στους «επιτήδειους» εργοδότες

Η ΕΡΓΑΝΗ βελτιώνεται και σφύγγει τον κλοιό στους «επιτήδειους» εργοδότες Η ΕΡΓΑΝΗ βελτιώνεται και σφύγγει τον κλοιό στους «επιτήδειους» εργοδότες
Η ΕΡΓΑΝΗ βελτιώνεται και σφίγγει τον κλοιό στους «επιτήδειους» εργοδότες Απο τον Βασίλη Αγγελόπουλο Ηλεκτρονικό διαγωνισμό ανακοίνωσε σήμερα η ΓΓ του υπουργείου Εργασίας, για την αναβάθμιση του συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ». Ο διαγωνισμός περιέχει την υποβολή αιτήσεων έως τις 22 Δεκεμβρίου από ενδιαφερόμενους και προβλέπει τη δαπάνη ύψους 100.000 ευρώ για να τακτοποιηθούν συγκεκριμένες υποκατηγορίες λειτουργίας του συστήματος.

Ειδικότερα, στόχος των βελτιώσεων είναι να μην εξαιρούνται στο εξής κατηγορίες εργοδοτών που σήμερα εξαιρούνται της ηλεκτρονικής υποβολής των εντύπων αρμοδιότητας ΣΕΠΕ και ΟΑΕΔ που εξυπηρετούνται από την Εργάνη, λόγω έλλειψης πλήρους συγχρονισμού του Πληροφοριακού Συστήματος (ΠΣ) Εργάνη, με το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) ΙΚΑ. Οι κατηγορίες αυτές είναι οι εξής:

i) Εργοδότες που τους έχουν αποδοθεί από το ΙΚΑ−ΕΤΑΜ, περισσότερα από ένα ΑΜΕ (Αριθμός Μητρώου Εργοδότη).
ii) Εργοδότες που αντιμετωπίζουν αντικειμενική αδυναμία πρόσβασης στο ΠΣ ΣΕΠΕ−ΟΑΕΔ−ΙΚΑ−ΕΤΑΜ λόγω μη απογραφής τους στο ΙΚΑ ή απογραφής στο ΙΚΑ χωρίς ΑΦΜ.
iii) Εργοδότες που διαθέτουν ΑΜΟΕ (Αριθμός Μητρώου Οικοδομοτεχνικού Έργου).

Στο πλαίσιο του παρόντος έργου, περιλαμβάνεται η εκπόνηση εξειδικευμένης τεχνικής μελέτης, η οποία θα αναδείξει τις λειτουργικές και τεχνικές λεπτομέρειες των απαιτούμενων επεκτάσεων του μηχανισμού που διαθέτει το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ για την άντληση στοιχείων από το ΟΠΣ ΙΚΑ, με σκοπό να συμπεριλάβει και τις τρεις προαναφερόμενες κατηγορίες εργοδοτών. Έτσι, θα καταστεί στο εξής δυνατό, το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει το σύνολο των εργοδοτών της χώρας, χωρίς ή με ελάχιστες και πρακτικά αμελητέες εξαιρέσεις, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σχετικά με την πληρότητα της «χαρτογράφησης» του εργατικού δυναμικού της χώρας αλλά και την ακρίβεια των στατιστικών και λοιπών δεικτών διοικητικής πληροφόρησης που παράγονται από τα δεδομένα του συστήματος.

Επίσης, θα πρέπει να μελετηθούν οι δυνατότητες διασταύρωσης στοιχείων εργαζομένων με τα αντίστοιχα αρχεία των ΗΔΙΚΑ Α.Ε. (με βάση το ΑΜΚΑ) και ΓΓΠΣ (με βάση το ΑΦΜ). Τεχνικά, θα πρέπει να υλοποιηθούν και ενσωματωθούν στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ διαδικασίες που θα περιλαμβάνουν κλήσεις στα σχετικά web / rest services που ήδη διατίθενται από τους προαναφερθέντες φορείς ή πρόκειται να υλοποιηθούν με ευθύνη του εκάστοτε φορέα κατόπιν συνεργασίας που θα πραγματοποιηθεί στο περιθώριο της εκτέλεσης του παρόντος έργου. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη διασύνδεση με τη ΓΓΠΣ, θα πρέπει να μελετηθεί και η δυνατότητα στοχευμένης παροχής στοιχείων από το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ προς τα πληροφοριακά συστήματα της ΓΓΠΣ, με σκοπό να χρησιμοποιηθούν για τα στοιχεία του Φόρου Μισθωτών υπηρεσιών που υποβάλλονται από τους Εργοδότες στα εν λόγω συστήματα.

Με σκοπό την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας και της εισφοροδιαφυγής, θα πρέπει επίσης να μελετηθεί, σχεδιαστεί και υλοποιηθεί μηχανισμός διασταύρωσης δηλωθέντων στοιχείων από τις επιχειρήσεις στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ (Αναγγελίες και Καταστάσεις Προσωπικού) και στα συστήματα δήλωσης εισφορών των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ). Στο πλαίσιο του παρόντος έργου θα πρέπει ο εν λόγω μηχανισμός να εφαρμοστεί πιλοτικά για τη διασταύρωση των στοιχείων με το ΟΠΣ ΙΚΑ. Συγκεκριμένα, μεταξύ του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ και του ΟΠΣ ΙΚΑ θα πρέπει να προδιαγραφούν λειτουργικά και τεχνικά και να αποκατασταθούν μέθοδοι ηλεκτρονικής ανταλλαγής στοιχείων σε τακτική βάση (π.χ. μηνιαία), ώστε να καταστεί εφικτή η αυτοματοποιημένη εκτέλεση μιας σειράς από ελέγχους διασταύρωσης στοιχείων.

Ενδεικτικά, αναφέρονται οι εξής:
* Διαφορές στο σύνολο των δηλωμένων ατόμων σε Πίνακες Προσωπικού - Αναγγελίες και ΑΠΔ
* Άτομα δηλωμένα στους Πίνακες Προσωπικού – Αναγγελίες που δεν είναι δηλωμένα στις αντίστοιχες ΑΠΔ
* Άτομα δηλωμένα στους Πίνακες Προσωπικού – Αναγγελίες πρόσληψης που ναι μεν είναι δηλωμένα στις αντίστοιχες ΑΠΔ αλλά παρουσιάζουν αποκλίσεις σε ουσιώδη στοιχεία, όπως οι ώρες / μέρες εργασίας, το καθεστώς απασχόλησης, οι οικονομικές απολαβές κτλ
Η εν λόγω προσέγγιση αφορά κατά βάση απολογιστικούς ελέγχους, θα πρέπει όμως να μελετηθούν και πιθανές επεκτάσεις ώστε οι έλεγχοι να καταστεί δυνατόν να εκτελούνται κατά την υποβολή της ΑΠΔ ώστε να εντοπίζονται και να επισημαίνονται λάθη και παραλήψεις κατά τη διαδικασία της υποβολής. Ο συνολικός χρόνος υλοποίησης του έργου ορίζεται σε 4 μήνες το μέγιστο από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.