Οικονομία

Η Volkswagen έχει περιθώριο «1-2 χρόνια» και η Deutsche Bank προειδοποιεί: «Δουλέψτε σκληρά»

Η Volkswagen έχει περιθώριο «1-2 χρόνια» και η Deutsche Bank προειδοποιεί: «Δουλέψτε σκληρά»
Η κρίση στη Volkswagen και οι νέες εκκλήσεις του CEO της Deutsche Bank ότι οι Γερμανοί πρέπει να δουλέψουν πιο σκληρά.

Η Volkswagen έχει «ένα, ίσως δύο χρόνια» να προσαρμοστεί στην κατάρρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ανέφερε η εταιρεία επιχειρώντας να αιτιολογήσει την πρωτοφανή για την ιστορία της πρόταση για κλείσιμο δύο εργοστασίων στη Γερμανία.

Σε συνάντηση που έγινε με εργαζόμενους στα κεντρικά της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ, η εταιρεία τους είπε ότι αναμένει να πουλήσει 500.000 λιγότερα οχήματα σε σύγκριση με πριν από την πανδημία. Αυτό αντιστοιχεί με περίπου δύο εργοστάσια και η εταιρεία προέβλεψε ότι οι πωλήσεις δεν θα επιστρέψουν στο επίπεδο του 2019.

Η εταιρεία έχει «ένα, ίσως δύο χρόνια, για να ανατρέψει την κατάσταση», εκτίμησε ο οικονομικός διευθυντής της Volkswagen, Άρνο Άντλιτζ.

Αναφερόμενος στα οικονομικά προβλήματα της Volkswagen επεσήμανε: «Ξοδεύουμε περισσότερα από όσα κερδίζουμε για αρκετό καιρό. Αυτό δεν πάει καλά μακροπρόθεσμα. Αν συνεχίσουμε έτσι, δεν θα επιτύχουμε στoν μετασχηματισμό», προειδοποίησε.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Volkswagen, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη δεν θα επιστρέψουν στα 16 εκατομμύρια οχήματα του 2019. Η αγορά στην Ευρώπη έχει ανακάμψει από την πανδημία, αλλά δεν θα επιστρέψει στο πρότερο επίπεδο, επεσήμανε ο Άντλιτζ.

«Αναμένουμε ότι στο μέλλον θα πωλούνται 14 εκατομμύρια οχήματα τον χρόνο και αν. Αυτό δεν έχει καμία σχέση με τα προϊόντα μας ή κακές επιδόσεις στις πωλήσεις. Απλά, η αγορά δεν είναι πλέον σε αυτό το επίπεδο», συμπλήρωσε, σύμφωνα με τον Guardian.

Ο διευθύνων σύμβουλος, Όλιβερ Μπλούμε, δήλωσε ότι είναι συγκινησιακά φορτισμένος για την πρόταση να κλείσουν τα δύο εργοστάσια, προκειμένου να εξοικονομηθούν δισεκατομμύρια ευρώ. Πρόκειται για ένα εργοστάσιο που κατασκευάζει αυτοκίνητα και ένα για ανταλλακτικά. Η πρόταση αυτή προκάλεσε οργή των εκπροσώπων εργαζομένων και πολιτικών.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει αλλάξει δραματικά μέσα σε λίγα χρόνια. Μαζί θα εφαρμόσουμε τα απαραίτητα μέτρα για να γίνουμε πιο κερδοφόροι. Οδηγούμε τη VW εκεί όπου ανήκει και αυτό είναι ευθύνη όλων μας», επεσήμανε ο Όλιβερ Μπλούμε.

Νέος πονοκέφαλος για τον Σολτς

Τα πλάνα για το κλείσιμο των εργοστασίων αποτελούν ένα σημαντικό πρόβλημα για τον Όλαφ Σολτς, του οποίου ο κυβερνητικός συνασπισμός ήδη είναι υπό πίεση, έπειτα από την ήττα από το AfD στις εκλογές στη Θουριγγία.

Πέρυσι, η Volkswagen ήταν δεύτερη στις πωλήσεις αυτοκινήτων πίσω από την Τoyota. Η εταιρεία αποτελεί έμβλημα της πανίσχυρης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, έναν από τους τομείς που κάνουν τη χώρα τη βιομηχανική «καρδιά» της Ευρώπης. Απασχολεί 300.000 ανθρώπους στη Γερμανία, ενώ το παγκόσμιο ανθρώπινο δυναμικό της ανέρχεται σε 650.000 άτομα.

Η γερμανική οικονομία βρίσκεται σε τέλμα εδώ και χρόνια και πρόσφατα ο πρόεδρος του Ifo institute, Κλέμενς Φουέστ προειδοποίησε ότι η χώρα «πέφτει σε κρίση».

Όμως, η Volkswagen και άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες άργησαν να στραφούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάτι που τους έφερε σε μειονεκτική θέση απέναντι στους ανταγωνιστές από την Κίνα, που στοχεύουν στην Ευρώπη για να πουλήσουν τα φθηνότερα μοντέλα τους.

ergostasio-volkswagen_dd90c.jpg

«Πρέπει να δουλέψουμε πιο σκληρά»

Εν μέσω αυτής της κρίσης στη Volkswagen, ο διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Bank, Κρίστιαν Ζίβινγκ, κάλεσε τους Γερμανούς να δουλέψουν σκληρότερα αν θέλουν η οικονομία της χώρας να ξαναβρεί τον ρυθμό της.

«Επενδυτές μας λένε εδώ και πάνω από ένα χρόνο ότι δεν αμφισβητούν την ικανότητα της Γερμανίας και της Ευρώπης να αποδώσουν και, ακόμα περισσότερο, την επιθυμία να αποδώσουν. Ας επιστρέψουμε στο να δουλεύουμε τόσο σκληρά όσο ο μέσος όρος της ΕΕ», συμπλήρωσε μιλώντας σε συνέδριο στη Φρανκφούρτη.

Οι Ευρωπαίοι εργάζονται κατά μέσο όρο περίπου 34 ώρες την εβδομάδα, ενώ στη Γερμανία περίπου 28 ώρες, ανέφερε ο Ζίβινκ. «Απλά πρέπει να πούμε στους συμπολίτες μας ότι πρέπει να κάνουμε περισσότερα ξανά», επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Bank, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η Volvo αλλάζει στόχο

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι υπό πίεση καθώς προσπαθούν να χρηματοδοτήσουν τη μετάβαση από τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα, στα μοντέλα με μπαταρία. Σε αυτή τους τη φιλοδοξία, οι εταιρείες έχουν έρθει αντιμέτωπες με τη μειωμένη ζήτηση, αλλά και τον αυξημένο ανταγωνισμό από την Κίνα.

Σήμερα, Τετάρτη, η Volvo ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει τον στόχο να πουλά μόνο ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030. Αντί για αυτό, θα συνεχίσει να πουλά κάποια βενζινοκίνητα μοντέλα, μαζί με ηλεκτρικά.

«Είμαστε ανένδοτοι στην άποψή μας ότι το μέλλον είναι ηλεκτρικό», επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Τζιμ Ρόουαν.

«Όμως, είναι σαφές ότι η μετάβαση στον εξηλεκτρισμό δεν θα είναι γραμμική. Οι πελάτες και οι αγορές κινούνται σε διαφορετικές ταχύτητες προσαρμογής. Είμαστε ρεαλιστές και ευέλικτοι, ενώ διατηρούμε μια ηγετική θέση στη βιομηχανία για τον εξηλεκτρισμό και τη βιωσιμότητα», συμπλήρωσε.