Οικονομία

Οι επιχειρήσεις για τα προγράμματα του ΟΑΕΔ - Οι πληρωμές ο πρώτος σκόπελος

Οι επιχειρήσεις για τα προγράμματα του ΟΑΕΔ - Οι πληρωμές ο πρώτος σκόπελος Οι επιχειρήσεις για τα προγράμματα του ΟΑΕΔ - Οι πληρωμές ο πρώτος σκόπελος
Η γνώμη των επιχειρήσεων για τα προγράμματα του ΟΑΕΔ - Οι καθυστερήσεις πληρωμών πρώτο τους σκόπελος "Πολύ" και "πάρα πολύ" ικανοποιημένοι δηλώνουν σε ποσοστό άνω του 70% οι επιχειρηματίες που έχουν συνεργαστεί με τον ΟΑΕΔ, όπως προκύπτει από έρευνα που διενήργησε για λογαριασμό του οργανισμού η εταιρεία "Ευρωσύμβουλοι" και παρουσίασε στη σημερινή ημερίδα το στέλεχός της, Πένυ Μπαξεβάνου.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 310 επιχειρήσεων, με ορισμένες μάλιστα εξ αυτών να μην έχουν συνεργαστεί με τον ΟΑΕΔ, και έγινε με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων τον Μάρτιο του 2015.

Σε ερώτηση της έρευνας αναφορικά με την αξιολόγηση επιπέδου εξυπηρέτησης από το προσωπικό του ΟΑΕΔ, το 70% των ερωτηθέντων αξιολόγησαν θετικά την εμπειρία τους, βαθμολογώντας με βαθμό άνω του τέσσερα όλες τις εξεταζόμενες πτυχές (ταχύτητα εξυπηρέτησης, παροχή χρήσιμων πληροφοριών, κατανόηση των αναγκών, γνώση αντικειμένου, προθυμία και ευγένεια). Ο βαθμός 1 υποδηλώνει το χειρότερο και το 5 το καλύτερο.

Αναφορικά με την αξιολόγηση της εμπειρίας τους σχετικά με τη συμμετοχή τους σε προγράμματα του ΟΑΕΔ, το 70% δήλωσε ότι είναι "καλή" έως "πολύ καλή". Διαφωτιστική είναι η απάντηση των επιχειρηματιών αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετώπισαν στην υλοποίηση των προγραμμάτων, με το 58,3% αυτών να δηλώνουν ότι η γραφειοκρατία/περίπλοκη διαδικασία αποτελεί τον πρώτο τους σκόπελο και ακολουθούν σε ποσοστό 49,8% οι καθυστερήσεις στις πληρωμές και 34,8% οι μεγάλες περίοδοι αναμονής μεταξύ των διαδικασιών.

Οι συμμετέχοντες επιχειρηματίες κλήθηκαν να αναφέρουν τους σημαντικούς παράγοντες για τη βελτίωση των υπηρεσιών του ΟΑΕΔ και το πρώτο στη λίστα είναι η μείωση της γραφειοκρατίας/απλοποίηση και αυτοματοποίηση διαδικασιών σε ποσοστό 78,1% και ακολουθούν: βελτίωση επικοινωνίας/καλύτερη ενημέρωση (51,8%), ενίσχυση και βελτίωση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών (49,4%), συνεργασία με εργασιακό σύμβουλο για την καταγραφή των αναγκών μου 47,6%) και ενίσχυση υπηρεσιών, αυτοεξυπηρέτησης για την αντιστοίχιση των κενών θέσεων εργασίας με βιογραφικά σημειώματα 46,29%.ζ Στο σύνολό τους δε οι επιχειρηματίες ζητούν περισσότερα προγράμματα επιδότησης της απασχόλησης και κατάρτισης.

Σχετικά με τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα, ωστόσο δεν έχουν συνεργασία με τον ΟΑΕΔ, η κ. Μπαξεβάνου επισήμανε ότι η απάντησή τους στο γιατί συμβαίνει αυτό είναι "δεν αναζητώ προσωπικό" και ακολουθούν: "τα προγράμματα που τρέχουν δεν ταιριάζουν με τις ανάγκες μου", "πολύπλοκες διαδικασίες" και "δεν είμαι ενήμερος".

Πάντως, ποσοστό 46% και των επιχειρηματιών που δεν έχουν συνεργαστεί με τον ΟΑΕΔ δήλωσε ότι έχει επισκεφθεί την ιστοσελίδα του οργανισμού έστω και μία φορά, ενώ το 38% εξ αυτών δήλωσε ότι ακολούθησε και δεύτερη.