Παιδεία

Εξετάζονται εισαγωγή χωρίς Πανελλήνιες και ριζικές αλλαγές σε Γυμνάσιο - Λύκειο

Εξετάζονται εισαγωγή χωρίς Πανελλήνιες και ριζικές αλλαγές σε Γυμνάσιο - Λύκειο Εξετάζονται εισαγωγή χωρίς Πανελλήνιες και ριζικές αλλαγές σε Γυμνάσιο - Λύκειο
Διετές Λύκειο και εισαγωγή σε μη δημοφιλείς σχολές μόνο με το απολυτήριο και χωρίς Πανελλήνιες είναι οι καινούργιες προτάσεις που μελετά η ομάδα του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία.

Μάλιστα είναι η πρώτη φορά που ο πρόεδρος του Διαλόγου κ. Αντώνης Λιάκος κρίνει ότι μόνο το απολυτήριο Λυκείου είναι αρκετό για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια, καθώς στο παρελθόν είχε κάνει λόγο για θέσπιση άλλων κριτηρίων πλην εξετάσεων.

«Η δημιουργία τετραετούς Γυμνασίου θα μπορούσε να εξασφαλίσει έναν κορμό εκπαίδευσης για τους μαθητές, ενώ για το Λύκειο το σχήμα αυτό θα ήταν περισσότερο ερευνητικό, με δυνατότητες επιλογών ομάδων μαθημάτων», σημείωσε ο κ. Λιάκος σε δηλώσεις του στην εφημερίδα «Αυγή». Το συγκεκριμένο μοντέλο δεν θα περιοριστεί μόνο στο Γενικό Λύκειο, καθώς υπάρχουν σκέψεις και για το Επαγγελματικό Λύκειο να γίνει διετές.

Ο υπουργος Παιδείας Νίκος Φίλης αναφέρθηκε στο θέμα των ΤΕΙ λέγοντας ότι «υπάρχει μία διασπορά Τεχνολογικών Ιδρυμάτων σε όλη τη χώρα. Κάποια από αυτά έχουν αντικείμενο που επικαλύπτονται από Πανεπιστήμια, ανώτατα και αυτά. Και εκεί υπάρχει μία ιστορία που κάποιος καταλαβαίνει ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο ενιαία και δεν ανάγονται σε κριτήρια αξιοκρατίας και εκπαιδευτικής ποιότητας. Το θέμα της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης- κατάρτισης είναι το μεγάλο απωθημένο όλων των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων του 20ου αιώνα στη χώρα μας. Το 1932 η μεταρρύθμιση Γεωργίου Παπανδρέου δεν το αντιμετώπισε. Το 1965 η δεύτερη μεταρρύθμιση Γεωργίου Παπανδρέου δεν το αντιμετώπισε. Ο Γεώργιος Ράλλης με το 309 καθιέρωσε το Τεχνικό Λύκειο αλλά δεν υπήρχε στην πράξη αντιμετώπιση του θέματος». Παρακάτω ο κ. Φίλης υποστήριξε ότι επιλογή του τεχνικού σχολείου, που δεν ήταν μια ελκυστική επιλογή, αντιμετωπίστηκε περίπου ως κατασταλτική επιλογή και δεν είναι τυχαίο ότι εκείνη την περίοδο εμφανίστηκαν τα ΜΑΤ στα σχολεία και ποινικοποιήθηκαν οι μαθητικές καταλήψεις.