Παιδεία

Εν αναμονή της πρότασης συγχώνευσης ΤΕΙ και Παν. Ιωαννίνων και πρόσθετη επιχορήγηση 25 εκατ.ευρώ

Εν αναμονή της πρότασης συγχώνευσης ΤΕΙ και Παν. Ιωαννίνων και πρόσθετη επιχορήγηση 25 εκατ.ευρώ
Θέμα χρόνου όπως όλα δείχνουν είναι η ανακοίνωση της πρότασης για τις συνέργειες μεταξύ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του ΤΕΙ Ηπείρου.

Η πορεία της διαδικασίας αυτής, ήταν ένα από τα θέματα στα οποία αναφέρθηκε ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου από το βήμα της Συνόδου των Πρυτάνεων.

Την πρόσθετη επιχορήγηση 25 εκατομμυρίων ευρώ για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και την ενίσχυση των Τμημάτων τους με νέο προσωπικό ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, ο οποίος συμμετείχε στις εργασίες της 87ης Συνόδου Πρυτάνεων, που διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα ανακοίνωσε την ενίσχυση των Πανεπιστημίων με 1.500 νέους επιστήμονες για την απόκτηση διδακτικής εμπειρίας.

Οι αμοιβές τους τριπλασιάζονται, αποκτούν εργασιακή σχέση για το σύνολο του ακαδημαϊκού έτους αντί ενός μόνο εξαμήνου (που ίσχυε πέρυσι) και αναβαθμίζονται διδακτικά αναλαμβάνοντας τρία μαθήματα σε κάθε ακαδημαϊκό έτος.

Από το βήμα της Συνόδου, ο Υπουργός μίλησε για την πορεία των ήδη δρομολογημένων συνεργειών μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ αλλά και την διεύρυνση των συνεργειών αυτών με στόχο την επίτευξη του ενιαίου χώρου έρευνας και εκπαίδευσης.

«Όπου υπάρχουν συμφωνίες θα προχωρήσουμε και όπου υπάρχουν διαφωνίες θα δούμε πώς αυτές θα επιλυθούν και αν δεν επιλυθούν τα Ιδρύματα θα συνεχίσουν τη σημερινή τους λειτουργία. Στόχος μας είναι να αναζητηθούν οι μεγαλύτερες δυνατές συναινέσεις που θα οδηγήσουν σε δυναμικές συνέργειες . Δεν πιέζουμε για λύσεις αν αυτές δεν ωριμάσουν από τις συζητήσεις που γίνονται τόσο στις ομάδες εργασίας όσο και -προφανώς- στις αντίστοιχες ακαδημαϊκές κοινότητες» σημείωσε, επισημαίνοντας ότι σε όλη τη διαδικασία προτάσσονται αποκλειστικά τα ακαδημαϊκά κριτήρια.

Ανακοινώνεται η πρόταση της επιτροπής για τις συνέργειες μεταξύ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και ΤΕΙ Ηπείρου και ακολουθούν οι υπόλοιπες.

«Οποιαδήποτε πρόταση κατατίθεται θα πρέπει να είναι ενταγμένη σε ένα αναπτυξιακό σχέδιο τριετίας ή πενταετίας. Να εντάσσεται, δηλαδή, σε έναν μεσοπρόθεσμο προγραμματισμό των Ιδρυμάτων και να μην είναι συγκυριακή. Αυτό κάναμε και στα Γιάννενα και στο Ιόνιο και στη Θεσσαλία και με αυτόν τον τρόπο προχωρούμε πάντα στη λογική της αναβάθμισης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης συνολικά».