Παιδεία

Πανελλήνιες 2023: Οι απαντήσεις μαθηματικών, βιολογίας και αρχαίων στα ΓΕΛ

Στιγμιότυπο από Γενικό Λύκειο του Ηρακλείου Κρήτης Στιγμιότυπο από Γενικό Λύκειο του Ηρακλείου Κρήτης Φωτογραφία: ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΑΠΑΝΗΣ/EUROKINISSI
Οι Πανελλήνιες 2023... συνεχίζονται και σήμερα έδιναν εξετάσεις οι μαθητές των ΓΕΛ (Γενικών Λυκείων) στα Μαθηματικά, στα Αρχαία και στη Βιολογία.

Για τα Γενικά Λύκεια (ΓΕΛ) σήμερα είναι η δεύτερη ημέρα Πανελληνίων 2023, και οι μαθητές την Τρίτη 06/06 έδιναν εξετάσεις στα μαθήματα των Μαθηματικών, των Αρχαίων και της Βιολογίας.

Το Dnews όπως κάθε χρόνο, είναι παρών στις Πανελλήνιες 2023, ανεβάζοντας τα θέματα που έπεσαν αλλά και τις απαντήσεις μαζί με το φροντιστήριο «Μεθοδικό».

Αναλυτικά τα θέματα σε Μαθηματικά, Βιολογία και Αρχαία

  • Τα θέματα των Πανελληνίων 2023 στα ΓΕΛ στα Μαθηματικά
  • Τα θέματα των Πανελληνίων 2023 στα ΓΕΛ στα Αρχαία
  • Τα θέματα των Πανελληνίων 2023 στα ΓΕΛ στη Βιολογία

Οι απαντήσεις στα Μαθηματικά από το «Μεθοδικό»

Το σχόλιο για το θέμα των μαθηματικών, από το φροντιστήριο «Μεθοδικό». «Τα σημερινά θέματα στο μάθημα των Μαθηματικών για τους υποψηφίους από τις Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Επιστημών και Οικονομίας – Πληροφορικής είναι παρόμοιας δυσκολίας με τα περσινά και σωστά προετοιμασμένοι μαθητές θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στα περισσότερα ερωτήματα.

Το θέμα της θεωρίας κρίνεται βατό και ερωτήματά του δεν αναμένεται να δυσκολέψουν τους υποψηφίους.

Το δεύτερο θέμα αφορά σε βασικές έννοιες και μεθοδολογίες της μαθηματικής ανάλυσης στο ίδιο πνεύμα με τα αντίστοιχα θέματα των προηγούμενων χρόνων με διαφοροποίηση στο Β4 που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Το τρίτο θέμα κρίνεται κλιμακούμενης δυσκολίας με το ερώτημα Γ4 να μπορεί να επιλυθεί με 2 τρόπους ο ευκολότερος των οποίων είναι η χρήση σχήματος.

Κλιμάκωση δυσκολίας παρατηρείται και στο τέταρτο θέμα όπου τα πρώτα δύο ερωτήματα Δ1 και Δ2 δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία αλλά το Δ3 και Δ4 ii είναι πιο απαιτητικά, μπορούν όμως να απαντηθούν από τους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους.»

Οι απαντήσεις στη Βιολογία από το «Μεθοδικό»

Το σχόλιο για τη Βιολογία από το φρονιστήριο «Μεθοδικό»: «Σήμερα εξετάζονται οι μαθητές της Ομάδας Θετικών Επιστημών στη Βιολογία Προσανατολισμού για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο. Σε γενικές γραμμές τα θέματα καλύπτουν όλο το εύρος της ύλης, παρουσιάζοντας διαβαθμισμένη δυσκολία αλλά πιο εύκολα σε σχέση με τα περσινά. Πιο συγκεκριμένα, τα θέματα Α και Β χαρακτηρίζονται εύκολα χωρίς να απαιτούν συνδυασμό γνώσεων από διαφορετικά κεφάλαια.

Τα θέματα Γ και Δ είναι σαφώς πιο απαιτητικά και χρειάζεται προσεκτική ανάγνωση των εκφωνήσεων. Συνολικά, τα θέματα κρίνονται αναμενόμενα, μειωμένης δυσκολίας σε σχέση με τα περσινά και απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους που έχουν πολύ καλή γνώση του σχολικού βιβλίου.»

Οι απαντήσεις στα Αρχαία από το «Μεθοδικό»

Το σχόλιο για τα Αρχαία από το φρονιστήριο «Μεθοδικό»: «Τα φετινά θέματα στα Αρχαία ελληνικά είναι σαφή ως προς τη διατύπωση και χαρακτηρίζονται αντίστοιχης δυσκολίας με τα περσινά απευθυνόμενα σε πολύ καλά διαβασμένους μαθητές. Το διδαγμένο κείμενο προέρχεται από δύο διαφορετικές ενότητες της ύλης και συγκεκριμένα από το έργο του Πολιτικά.

Το 1ο απόσπασμα του Αριστοτέλη αναφέρεται στον ορισμό της πόλης ως μια τέλεια μορφή κοινωνικής συμβίωσης προσεγγίζοντάς την τελεολογικά ενώ το 2ο απόσπασμα αναφέρεται στην διερεύνηση της αρχής της πλειοψηφίας και στο αν και κατά πόσο αυτή είναι άξια να ασκήσει την εξουσία.

Η πρώτη ερμηνευτική απαιτούσε την ανάπτυξη της συλλογιστικής πορείας που ακολουθεί ο Αριστοτέλης σχετικά με τον ορισμό της πόλης.

Το παράλληλο κείμενο προέρχεται από τον Ανώνυμο του Ιάμβλιχου και ζητά την συγκριτική παρουσίαση των χαρακτηριστικών του φανταστικού υπερανθρώπου όπως αυτά παρουσιάζονται στο κείμενο αναφοράς και στο παράλληλο.

Το αδίδακτο κείμενο προέρχεται από τον Πλάτωνα και το έργο του Θεάγης. Η μετάφραση είναι αυξημένης δυσκολίας. Οι ερωτήσεις της Γραμματικής εξετάζουν μεγάλος εύρος γνώσεων ρηματικών και ονομαστικών τύπων.

Οι ερωτήσεις του συντακτικού περιορίστηκαν σε αναγνώριση λέξεων, όρων και σε μετατροπή ευθέος λόγου σε πλάγιο με εκφορά σε ειδική πρόταση.»

Οι σχολιασμοί ΟΕΦΕ για τα θέματα των μαθηματικών, βιολογίας και αρχαίων

ΟΕΦΕ για Μαθηματικά: «Τα θέματα χαρακτηρίζονται ευκολότερα από τα περσινά. Καλύπτουν ευρύ μέρος της ύλης και οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν θα αντιμετωπίσουν ιδιαίτερα προβλήματα».

ΟΕΦΕ για Βιολογία:

  • «Θέμα Α και Θέμα Β: Αναμενόμενα θέματα, ιδιαίτερα βατά, χωρίς παγίδες.
  • Θέμα Γ: Μέτριας δυσκολίας αλλά οι μαθητές πρέπει να προσέξουν τις λεπτομέρειες.
  • Θέμα Δ: Αναμενόμενο χωρίς κάποιες ιδιαίτερες παγίδες.

Γενικότερα, τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα ανταπεξέλθουν!»

ΟΕΦΕ για Αρχαία:

«Α) ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

Η ερώτηση κατανόησης κρίνεται σχετικά απλή όπως και οι απαντήσεις της εισαγωγής και της λεξιλογικής παρατήρησης θα θεωρηθούν εύκολες για καλά προετοιμασμένους μαθητές. Η ερμηνευτική ερώτηση απαιτεί σύνθεση αρκετών σχολίων από τα σχολικά εγχειρίδια.

Το παράλληλο κείμενο από τον «Ανώνυμο Ιαμβλίχου» δεν αναμένεται να προβληματίσει ιδιαίτερα τους εξεταζόμενους.

Β) ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

Η μετάφραση του αδιδάκτου κειμένου κρίνεται απαιτητική. Η ερώτηση κατανόησης χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες για έναν διαβασμένο μαθητή. Η γραμματική και το συντακτικό καλύπτουν μεγάλο εύρος της ύλης και δε δημιουργούν δυσκολίες σε έναν καλά προετοιμασμένο υποψήφιο.»

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για τις Πανελλήνιες 2023