Παιδεία

Κύθηρα: Σε αδιέξοδο οι μαθητές από τα τερτίπια του Υπουργείου με συγχωνεύσεις τάξεων και αυθαίρετες μετακινήσεις καθηγητών

Κύθηρα: Σε αδιέξοδο οι μαθητές από τα τερτίπια του Υπουργείου με συγχωνεύσεις τάξεων και αυθαίρετες μετακινήσεις καθηγητών Φωτογραφία: INTIME
Γονείς και μαθητές στα Κύθηρα καταγγέλουν εκπαιδευτικό αλαλούμ, ενώ το Υπουργείο Παιδείας βλέπει πετυχημένη διαχείριση των κενών σε καθηγητές

Η σχολική χρονιά στα Κύθηρα ξεκίνησε με παρατράγουδα και γκρίνια όχι μόνο για τις συγχωνεύσεις τάξεων αλλά και τις μετακινήσεις καθηγητών με εντολή Υπουργείου Παιδείας από το Λύκειο στο Γυμνάσιο με αποτέλεσμα να καταγράφονται σημαντικά κενά στο πρόγραμμα.

Χαρακτηριστική είναι η διαμαρτυρία των μαθητών Λυκείου προς τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Αναστασόπουλο, αναφέροντας ότι η μετακίνηση καθηγητών, όπως η φιλόλογός τους στο Γυμνάσιο, δημιουργεί προβλήματα, ιδίως ενόψει των Πανελληνίων 2025. Όπως τονίζουν «Η αιφνίδια μετακίνηση- “αρπαγή” της Φιλολόγου μας προκαλεί τεράστιο θέμα ιδίως στις ομάδες προσανατολισμού (Γ,Β Λυκείου). Αυτό φυσικά δημιουργεί πρόβλημα σε εμάς που εντός του 2025 θα δώσουμε πανελλαδικές εξετάσεις και δεν έχουμε ισότιμη πρόσβαση στα πανεπιστήμια, όπως επίσης και στη Β΄ αλλά και την κρίσιμη Α΄ Λυκείου.»

Η επιστολή διαμαρτυρίας των μαθητών

Ως εκπρόσωποι του Λυκείου Κυθήρων και όντας μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Λυκείου, θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε για τις τελευταίες εξελίξεις που συνέβησαν στο σχολείο μας, σχετικά με τη συγχώνευση των τμημάτων, αλλά και τις ανακατατάξεις των καθηγητών μας. Το νησί μας, όπως και πολλά άλλα, είναι μια παραμεθόριος περιοχή και ανέκαθεν αντιμετωπίζαμε προβλήματα έλλειψης καθηγητών.

Το γεγονός επίσης ότι το Λύκειο συστεγάζεται με το Γυμνάσιο Κυθήρων προκαλεί δυσκολίες στη λειτουργία και των δύο. Η χρονιά αυτή για εμάς ξεκίνησε με τρίωρα και τετράωρα, καθώς τόσο στο Λύκειο όσο και στο Γυμνάσιο δεν είχαν καλυφθεί όλες οι θέσεις καθηγητών. Το Γυμνάσιο, σημειωτέον, έχει τρεις μόνο καθηγητές (μαζί με τη Διευθύντρια). Αυτό έχει επίπτωση, εκτός των άλλων, στη μεταφορά των παιδιών και των δύο σχολείων, καθώς το Γυμνάσιο έπρεπε να περιμένει εμάς να τελειώσουμε έστω το τετράωρο. Το Γυμνάσιο, ως όφειλε, αντέδρασε σε αυτό, κάτι που όμως είχε καταστροφική επίδραση σε εμάς, αφού εισηγηθήκατε τη συγχώνευση των τμημάτων μας και κρίνατε πως είναι προτιμότερο οι καθηγητές που ανήκουν στο εκπαιδευτικό δυναμικό του Λυκείου να κάνουν υπερωρίες στο Γυμνάσιο καλύπτοντας λίγες παραπάνω ώρες.

Όπως ήδη θα γνωρίζετε καλύτερα από εμάς, η συγχώνευση τμημάτων γενικής παιδείας αλλά και ομάδων προσανατολισμού προσκρούει στην κείμενη νομοθεσία, μιας και ο αριθμός των μαθητών της Γ ξεπερνάει τους 25, της Α και της Β τους 27(η Α’ τάξη του σχολείου μας αποτελείται από 30 μαθητές, η Β’ από 27 εκ των οποίων υπάρχουν μαθητές διαγνωσμένοι με ειδικές ανάγκες και η Γ’ από 26, -εκκρεμεί μάλιστα μετεγγραφή μαθητή της Γ που θα ανεβάσει τον αριθμό στους 27-)(Άρθρο 116 του νόμου 4610/2019,129818/Γ2/16-09-2013). Εκτός, λοιπόν, του γεγονότος ότι παρακάμπτεται ο νόμος, δημιουργούνται και κάποια επιμέρους θέματα. Αυτομάτως καταργούνται οι εργαστηριακές δραστηριότητες φυσικών επιστημών και πληροφορικής, αφού τα αντίστοιχα εργαστήρια δεν μπορούν να δεχθούν τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών.

Έπειτα, διακυβεύεται η ασφάλειά μας. Δεν είναι δυνατόν να είναι τριάντα άτομα στοιβαγμένα σε αίθουσες που δεν ενδείκνυνται για τόσους πολλούς μαθητές και να διακυβεύεται η σωματική μας ακεραιότητα, καθώς υπάρχει πάντα ο κίνδυνος για σεισμό μιας και τα Κύθηρα είναι σεισμογενής περιοχή.Πέραν της ασφάλειας, τίθεται και το θέμα της υγιεινής, η οποία στη περίπτωση λήψης αυτών των “μέτρων” θα τεθεί σε κίνδυνο και ως εκ τούτου θα υπάρξει τεράστια έξαρση των ασθενειών,δεδομένου επίσης του καινούργιου νόμου που περιορίζει τις απουσίες των μαθητών σε 74 δικαιολογημένες και 40 αδικαιολόγητες.

Συνεπώς, τα παιδιά θα αναγκάζονται να έρχονται ακόμη και άρρωστα στο σχολείο με τις αντίστοιχες επιπτώσεις στους υπόλοιπους μαθητές. Τυχαίνει επίσης στο σχολείο μας να έχουμε παιδιά διαγνωσμένα από επίσημους φορείς με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία που θα τους προκαλέσει μεγάλη ψυχολογική πίεση μια τέτοια αλλαγή και οι πιθανότητες να παρουσιάσουν μια πιο βίαιη συμπεριφορά ή να μη μπορέσουν να αποδώσουν αυξάνονται, λόγω της φασαρίας που θα δημιουργείται σε μια τάξη τριάντα εφήβων. Οπότε ζητάμε την εφαρμογή της νομοθεσίας (Άρθρο 11 του νόμου 4452/2017) και το χωρισμό της Β’τάξης σε 2 τμήματα.

Όσον αφορά το θέμα των καθηγητών του Λυκείου μας,πληροφορηθήκαμε ότι κάποιους θα τους μεταφέρετε στο Γυμνάσιο, παρ’ ολο που ήδη έχουν ξεκινήσει μαθήματα σε εμάς, για να καλύψουν τα κενά του γυμνασίου, γεγονός που δεν λύνει το πρόβλημά του (Γυμνασίου), αντιθέτως το μεταθέτει και στο Λύκειο το οποίο έτσι θα χρειαστεί περισσότερους καθηγητές απ’ ότι πριν. Συγκεκριμένα, μεταξύ των άλλων, η αιφνίδια μετακίνηση- “αρπαγή” της Φιλολόγου μας προκαλεί τεράστιο θέμα ιδίως στις ομάδες προσανατολισμού (Γ,Β Λυκείου). Αυτό φυσικά δημιουργεί πρόβλημα σε εμάς που εντός του 2025 θα δώσουμε πανελλαδικές εξετάσεις και δεν έχουμε ισότιμη πρόσβαση στα πανεπιστήμια, όπως επίσης και στη Β΄ αλλά και την κρίσιμη Α΄ Λυκείου. Το μεγάλο όμως πλήγμα θα το υποστούν οι μαθητές, ιδίως αυτοί που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν ένα φροντιστήριο για να τους μάθει αυτά που υποτίθεται προσφέρει το δημόσιο, ελληνικό σχολείο δωρεάν και μπορεί να τους στερήσει μέχρι και τα όνειρα για μια καλή ακαδημαϊκή καριέρα.

Συνοπτικά τα αιτήματα μας είναι τα εξής: Διατήρηση των 6 τμημάτων, 2 ανά τάξεις στο σχολείο μας. Να παραμείνουν οι καθηγητές του Λυκείου όπως είχαν τοποθετηθεί εξ’ αρχής. Να διοριστούν καινούργιοι καθηγητές για τις κενές θέσεις Πιστεύουμε, κύριε Αναστασόπουλε, ως Διευθύνων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ότι θα δώσετε το παράδειγμα σε εμάς, τους μελλοντικούς πολίτες, βρίσκοντας την ιδανικότερη λύση στο πρόβλημα αυτό άμεσα. Λέμε ΟΧΙ στη συνένωση των τμημάτων και στις ανακατατάξεις των καθηγητών που γίνονται σε βάρος μας, και επιφυλασσόμεθα, εμείς και οι γονείς μας, παντός νόμιμου δικαιώματός μας… Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόησή σας.

Ο Πιερρακάκης δεν βλέπει πρόβλημα στα Κύθηρα αλλά επιτυχημένη διαχείριση

Εν μέσω αυτού του κλίματος, σε προχθεσινή του συνέντευξη ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης χρησιμοποίησε το παράδειγμα του Γυμνασίου Λυκείου Κυθήρων ως ένα υποδειγματικό μοντέλο αποτελεσματικής διαχείρισης των εκπαιδευτικών κενών, υποστηρίζοντας ότι το πρόβλημα των εκπαιδευτικών κενών καλύφθηκε κατά 90% μέσα σε 48 ώρες. Ωστόσο, η τοπική κοινωνία των Κυθήρων, οι γονείς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί φαίνεται να έχουν μια διαφορετική άποψη για το πώς εξελίσσεται η πραγματική κατάσταση. 

{https://www.youtube.com/watch?v=XKuIuncchSs&t=550s}

Στα κάγκελα οι γονείς για το εκπαιδευτικό αλαλούμ στο Γυμνάσιο Λύκειο Κυθήρων 

Οι γονείς των μαθητών στα Κύθηρα πυκνώνουν τις διαμαρτυρίες του και ενώνουν τις δυνάμεις τους με μοναδικό σκοπό να δοθεί λύση και να συνεχιστούν απρόσκοπτα τα μαθήματα και στις δύο εκπαιδευτικές βαθμίδες όπως συνέβαινε τόσα χρόνια.

Σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γονέων Κηδεμόνων Αττικής καταδικάζει το εκπαιδευτικό αλαλούμ και εξηγεί πώς το παράδειγμα των Κυθήρων που ευημερούν οι αριθμοί και υποφέρουν τα σχολεία είναι ενδεικτικό των λανθασμένων επιλογών από πλευράς Υπουργείου που φέτος αιφνιδιαστικά ανακοίνωσε οριζόντιες μαζικές συγχωνεύσεις σχολείων και παράλληλα έδωσε πράσινο φως στο να διδάσκει ο ίδιος καθηγητής και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, μοιράζοντας το ωράριο του με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την διδασκαλία των μαθητών. 

Όπως καταγγέλουν οι γονείς «Παρά τους πανηγυρισμούς του κ. Πιερρακάκη για το παράδειγμα των Κυθήρων και την αποτελεσματική αντιμετώπιση των ελλείψεων στο Γυμνάσιο και Λύκειο του νησιού, οι μαθητές και οι γονείς του νησιού βιώνουν τη συρρίκνωση των σχολείων τους και την μετατροπή τους σε πολίτες τρίτης κατηγορίας, γιατί έτυχαν να ζουν σε μια δυσπρόσιτη περιοχή. Απαιτούμε να επιστρέψουν οι καθηγητές του ΓΕΛ Κυθήρων που τοποθετήθηκαν παράτυπα στο Γυμνάσιο, να παρθούν πίσω οι συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων του Γυμνασίου και Λυκείου Κυθήρων, να καλυφθούν οι κενές θέσεις (Βιολόγος, Μαθηματικός, Φιλόλογος και Πληροφορικής) του ΓΕΛ Κυθήρων που δημιουργούν σοβαρή έλλειψη σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, να καλυφθούν ΑΜΕΣΑ τα κενά των πέντε τμημάτων του Γυμνασίου Κυθήρων, στις ειδικότητες Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Φιλολογία, Γεωγραφία, Θρησκευτικά, Κοινωνικές Επιστήμες, Μουσική, Τεχνολογία, Πληροφορική, Καλλιτεχνικά και να καλυφθούν ΑΜΕΣΑ οι ανάγκες στο Τμήμα Ένταξης του Γυμνασίου Κυθήρων και συγκεκριμένα στις ειδικότητες Φιλολογία, Μαθηματικά και Φυσική.»

Παράλληλα αιτούνται να «σταματήσει η κάλυψη των κενών μέσω υπερωριών των ήδη υπηρετούντων καθηγητών και των δύο σχολείων, επιβαρύνοντας την ποιότητα στη διδασκαλία των βασικών μαθημάτων. Οι καθηγητές να διδάσκουν αποκλειστικά και μόνο το αντικείμενο για το οποίο σπούδασαν και διορίζονται (και όχι ο καθηγητής φυσικής να διδάσκει μαθηματικά).»

Καταγγελία σοκ: Υποχρεώνουν τους εκπαιδευτικούς να διαμένουν στο Μοναστήρι του νησιού

Ιδιαίτερη αναφορά από τους γονείς γίνεται και για το τεράστιο ζήτημα της στεγασης των εκπαιδευτικών και στα Κύθηρα καταγγέλοντας ότι η δημοτική διοίκηση πρότεινε στους εκπαιδευτικούς να διαμένουν στα κελιά του απομακρυσμένου Μοναστηριού της Αγίας Μονής Κυθήρων. Όπως καταγγέλουν «Οι καθηγητές δεν είναι κοσμοκαλόγεροι στη νησιωτική επικράτεια!».