Ο Πληροφοριοδότης

Το deal του Προκοπίου, ο Τσάκος που «πρασινίζει»

pexels pexels

Το deal του Προκοπίου

Ένα ακόμη deal έκλεισε πριν από λίγα εικοσιτετράωρα ο Γ. Προκοπίου. Ο «καπετάνιος» Dynagas LNG Partners συμφώνησε στην πώληση και επαναμίσθωση τεσσάρων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου με την China Development Bank Financial Leasing (CDB Leasing).

Η CDB Leasing αγόρασε τα πλοία έναντι 477,5 εκατ. δολ. και συμφώνησε να τα μισθώσει για περίοδο μεταξύ 60 και 120 μηνών. Το συνολικό ποσό των τόκων της χρηματοδοτικής μίσθωσης είναι περίπου 130 εκατ. δολ. Μετά τη λήξη της περιόδου μίσθωσης, η Dynagas LNG Partners μπορεί να αγοράσει πίσω τα πλοία από την CDB Leasing με τίμημα που δεν υπερβαίνει τα 95,5 εκατ. δολ. Οι τέσσερις εταιρείες- μισθωτές ειδικού σκοπού που σύναψαν τη συμφωνία χρηματοδοτικής μίσθωσης είναι οι Pegasus Shipholding, Lance Shipping, Seacrown Maritime και η Fareastern Shipping.

Η εξαγορά του Σκλαβενίτη

Μεγαλύτερο πόδι στην Κύπρο όπου απέκτησε παρουσία όταν «εξαγόρασε» τον Μαρινόπουλο βάζει ο Σκλαβενίτης. Το deal εξαγοράς της Υπεραγορές Papantoniou Supermarkets από τη Σκλαβενίτης Κύπρου κλείδωσε χθες μετά από 9 μήνες διαπραγματεύσεων. Με την ένταξη των νέων καταστημάτων, η Σκλαβενίτης Κύπρου ενισχύει το δίκτυό της φτάνοντας συνολικά τα 27 καταστήματα, από 18 που αριθμούσε σήμερα. Με την εξαγορά η Σκλαβενίτης θα κάνει πωλήσεις στην Κύπρο άνω των 320 εκατ. ευρώ.

Στην Ελλάδα ο Σκλαβενίτης αναζητά χώρους logistics. Στο πλαίσιο αυτό μέσα στον Ιούλιο η Ten Brinke θα παραδώσει στον Όμιλο το βιομηχανικό κτίριο που αναπτύσσει στην περιοχή της Μαγούλας. Εκεί θα μετεγκατασταθεί η παραγωγή έτοιμων γευμάτων.

Ο Τσάκος γίνεται …πράσινος

Στην κατασκευή πέντε panamax LR1 tankers για την ανανέωση και το «πρασίνισμα» του στόλου της προχωρά η ΤΕΝ του Τσάκου. Παράλληλα, βρίσκεται σε συζητήσεις για την κατασκευή πέντε LR1 tankers, με αναμενόμενες παραδόσεις μεταξύ του δεύτερου τριμήνου του 2027 και του τρίτου τριμήνου του 2028.

Το πρώτο τρίμηνο η εταιρεία εμφάνισε έσοδα 201,58 εκατ. δολάρια από 261,2 εκατ. δολ., ο στόλος της αριθμούσε δύο λιγότερα πλοία, ενώ τα καθαρά κέρδη της συρρικνώθηκαν στα 54,4 εκατ. δολ. από 177,4 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Και ποιος μπαίνει «σφήνα» στους πολυεθνικούς παίκτες

Η Endless EC, γνωστή ως Ευρωχαρτική, από τους σημαντικότερους παραγωγούς χαρτίου υγείας μπαίνει επώνυμα στα υγρά γενικού καθαρισμού και στα μαλακτικά ρούχων για το πλυντήριο. Πρώτος στόχος είναι η εταιρεία να αποκτήσει μέχρι τέλος του έτους μερίδιο σταθμισμένης διανομής 50%. Οι πωλήσεις της προέρχονται κατά 65% από τα branded προϊόντα και το 35% από τα ιδιωτικής ετικέτας, και το μερίδιο της σε όγκο φθάνει στο ρολό υγείας στο 3,1% και στο ρολό κουζίνας 3,3%.

Η Endless κινείται φέτος με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης σε όγκο ενώ πέρυσι ο τζίρος της έκλεισε οριακά κάτω από τα 75 εκατ. ευρώ που ήταν οι πωλήσεις το 2022, λόγω μείωσης των τιμών. Αυτό φαίνεται να αλλάζει φέτος γιατί οι τιμές των πρώτων υλών είναι από τις αρχές του έτους αυξημένες κατά 35%.