Υγεία

Έλληνες επιστήμονες θα χαρτογραφήσουν τη γενετική μορφή του κορονοϊού

Βασιλική Αγγουρίδη Βασιλική Αγγουρίδη
Έλληνες επιστήμονες θα χαρτογραφήσουν τη γενετική μορφή του κορονοϊού
Κορονοϊός: Με αφορμή δημοσιεύσεις που αναφέρονταν σε διαφορετικές ποικιλομορφίες του κορονοϊού και αν παρατηρούνται αλλαγές στους ιούς SARS-Cov-2, ο κ. Τσιόδρας ανέφερε πως ειδική επιστημονική ομάδα, έχει καταθέσει πρωτόκολλο για να παρακολουθήσει τη γενετική ποικιλομορφία του ιού και στην Ελλάδα.

Όπως εξήγησε ο κ. Τσιόδρας ένας ιός που κυκλοφορεί, αλλάζει ταυτόχρονα. «Υπάρχουν αλλαγές, υπάρχουν και συγκεκριμένοι υπότυποι του ιού, που δεν φαίνεται όμως να οδηγούν, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, σε διαφορετική βιολογική συμπεριφορά, δηλαδή σε διαφορετικό κλινικό αποτέλεσμα».

Ο Καθηγητής αναφέρθηκε σε δεδομένα για μεταλλάξεις, «εκεί που ο ιός κολλάει στο κύτταρο, που χρησιμοποιεί αυτή την πόρτα του κυττάρου, δεν φαίνεται όμως να αλλάζουν τη συμπεριφορά του ακόμα».

Ωστόσο, είναι ασαφές προς το παρόν όμως πως μια τέτοια μετάλλαξη θα επηρεάσει τη συνολική συμπεριφορά του ιού. Σύμφωνα με τον κ. Τσιόδρα, πρόκειται για έναν ενδιάμεσο ιό.

«Ένας πολύ θανατηφόρος ιός εξαντλείται γρήγορα, με έναν πολύ ελαφρύ ιό οικοδομείται ανοσία και καταπολεμείται. Αυτός είναι ενδιάμεσα, εξαπλώνεται γρήγορα και δεν σκοτώνει υπερβολικά, αλλά ταυτόχρονα διατηρεί ικανότητα να προκαλεί το θάνατο σε αυξημένο ποσοστό ανθρώπων σε σχέση με την εποχική γρίπη».

Όσο περνά ο καιρός, θα μαθαίνουμε περισσότερα, εκτίμησε ο κ. Τσιόδρας, σημειώνοντας πως ειδική επιστημονική ομάδα, έχει καταθέσει πρωτόκολλο από την περασμένη εβδομάδα έχει και θα παρακολουθήσει τη γενετική ποικιλομορφία του ιού και στην Ελλάδα.

«Είναι τα καλύτερα μυαλά της Ελλάδας, όπως λέω εγώ. Θα περιμένουμε να δούμε πληροφορίες και από αυτούς.Έχουμε δει αντίστοιχες δημοσιεύσεις στο εξωτερικό. Υπάρχουν κάποιες αλλαγές στον ιό. Δεν φαίνεται να αλλάζουν τη βιολογική τους συμπεριφορά επί του παρόντος, ούτε προς το χειρότερο, ούτε προς το καλύτερο. Αλλά καταλαβαίνετε ότι για να γίνει μια τέτοια ανάλυση, θέλεις πολλά δεδομένα, δεδομένα κλινικά και δεδομένα γονιδιακά, γενετικά».

Διαβάστε όλα τα νέα για την υγεία στο news4health.gr