Δημόσιο

Απελευθέρωση των ΚΤΕΛ τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Απελευθέρωση ΚΤΕΛ Απελευθέρωση ΚΤΕΛ
Απελευθέρωση των ΚΤΕΛ τι προβλέπει το νομοσχέδιο Το πλαίσιο που θα πραγματοποιηθεί η απελευθέρωση των ΚΤΕΛ καθορίζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων το οποίο κατατέθεσε χθες βράδυ στη Βουλή και προβλέπει απελευθέρωση πρέπει να γίνει πριν το 2019 βάσει της προθεσμίας που έχει δοθεί από την ΕΕ.


Η απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός του 2015 και όπως αναφέρει το νομοσχέδιο οι γραμμές θα διαχωριστούν σε τρεις κατηγορίες.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο και τις διατάξεις για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ θα επιτρέπεται οι φορείς να επιλέγουν ελεύθερα την εταιρική μορφή οργάνωσης των σχετικών επιχειρήσεων, με την πρόθεση να δημιουργηθούν οικονομικώς βιώσιμα εταιρικά σχήματα, σύμφωνα με τους κανόνες της αγοράς.

Οι τρεις κατηγορίες γραμμών που προβλέπει το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ είναι

Γραμμές Αποκλειστικού Εργου, ο ανάδοχος θα εξασφαλίζει την αποκλειστικότητα εκτέλεσης έργου και θα αναλαμβάνει όλες τις υπεραστικές γραμμές μιας γεωγραφικής ενότητας κατόπιν ανοιχτού διαγωνισμού για 10 χρόνια

Γραμμές χωρίς κρατική επιδότηση και με αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης. Θα συνδέουν τις δημοτικές ενότητες με τα κέντρα των Καλλικρατικών δήμων και στη συνέχεια με τα κέντρα των περιφερειακών ενοτήτων.

Γραμμές Ελεύθερης Επιλογής, γραμμές με μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον, οποιοσδήποτε πληροί τις προϋποθέσεις θα μπορεί να εκτελεί δρομολόγια με τιμολόγηση που θα ορίζεται από τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς.

Επίσης, με το ίδιο σχέδιο νόμου μετατρέπεται πλέον σε κακούργημα η κλοπή ή δολιοφθορά σιδηροδρομικού υλικού και οι παραβάτες θα αντιμετωπίζουν ποινές κάθειρξης.

Παράλληλα, σιδηροδρομικά δίκτυα για την κάλυψη των αναγκών των επιχειρήσεών τους που βρίσκονται σε βιομηχανικές ζώνες, θα μπορούν να κατασκευάζουν με δικά τους έξοδα και ιδιώτες.

Οι άδειες θα είναι για δέκα χρόνια, με δυνατότητα παράτασης για άλλα πέντε, ενώ θα προβλέπεται και επιβολή πλαφόν στα κόμιστρα.