Δημόσιο

Περιβάλλον και πολιτισμός τα πλεονεκτήματα της Ανατολικής Αττικής για τον τουρισμό

Περιβάλλον και πολιτισμός τα πλεονεκτήματα της Ανατολικής Αττικής για τον τουρισμό Περιβάλλον και πολιτισμός τα πλεονεκτήματα της Ανατολικής Αττικής για τον τουρισμό
Η τουριστική ανάπτυξη της περιφέρειας Αττικής βρέθηκε στο επίκεντρο της πρώτης συνεδρίασης της Επιτροπής Παρακολούθησης και Συντονισμού Θεμάτων Τουρισμού και υποβοήθησης για τη διαχείριση κρίσεων στην Ανατολική Αττική.

Παράλληλα με την ενημέρωση και κατάθεση προτάσεων, έργο της Επιτροπής είναι επίσης η παρακολούθηση και ο έλεγχος θεμάτων παραβατικότητας αλλά και παρανομιών στην καθαριότητα και στην ευταξία της περιοχής.

Στον χαιρετισμό του ο αντιπεριφερειάρχης Ανατολικής Αττικής Πέτρος Φιλίππου, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα τουριστικής ανάπτυξης είτε αυτή «μπορεί να προέλθει από την αξιοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος της περιοχής, των δασών - ορεινών όγκων (Πάρνηθα, Πεντέλη, Υμηττός, Λαυρεωτική), είτε των παραλιών της, αλλά και των μνημείων, των αρχαιοτήτων και των σημείων ιδιαίτερου οικολογικού ενδιαφέροντος (Εθνικό Πάρκο Σχινιά, Υδροβιότοπος Βραυρώνας κ.α.), καθώς και από την αναβάθμιση του πρωτογενούς τομέα και την προβολή των προϊόντων της Αττικής γης».

Ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Θοδωρής Αγγελόπουλος, ενημέρωσε για το Πρόγραμμα Τουριστικής Ανάπτυξης της περιφέρειας Αττικής που πρόσφατα ανακοίνωσε η περιφερειάρχης Ρένα Δούρου σε ειδική εκδήλωση στο Μουσείο της Ακρόπολης.

Ανέφερε ότι δίνεται ξεχωριστή βαρύτητα στο τρίπτυχο «Πολιτισμός - Ήλιος - Θάλασσα» πάνω στο οποίο οφείλουν να θεμελιωθούν όλες οι σύγχρονες εναλλακτικές μορφές τουρισμού.

Προτεραιότητα της περιφέρειας, πρόσθεσε είναι η δημιουργία Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος και Φιλοσοφίας, η αξιοποίηση των Βυζαντινών Μνημείων και Εκκλησιών, αλλά και η αξιοποίηση σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού των νέων πολιτιστικών προϊόντων, των λεγόμενων «Αττικών Ραφών».

Πρόκειται για προγράμματα και διαδρομές που αφορούν ολόκληρη την περιφέρεια και διαμορφώνονται με τέτοιο τρόπο ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες χρόνου και ενδιαφέροντος του τουρίστα, γιατί «Αττική δεν είναι μόνο η Αθήνα και ο Πειραιάς» επεσήμανε ο Θοδωρής Αγγελόπουλος.

Ο καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Πάρις Τσάρτας, σημείωσε ότι η Αττική είναι ένα brand name, χωρίς να είναι προορισμός, ενώ η Αθήνα αποτελεί προορισμό μικρής διάρκειας. Παράλληλα, παρουσίασε σημαντικά στοιχεία για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και ανέλυσε τον τρόπο που αυτά επιδρούν αύξηση του ΑΕΠ και της απασχόλησης.