Auto - Moto

Formula 1: Πριγκιπική νίκη του Σαρλ Λεκλερκ στο 8ο Grand Prix το Μονακό

Formula 1: Πριγκιπική νίκη του Σαρλ Λεκλερκ στο 8ο Grand Prix το Μονακό
Ο Σαρλ Λεκλέρκ έγραψε ιστορία, καθώς είναι ο πρώτος γηγενής στη σύγχρονη ιστορία της Formula 1, που κερδίζει εντός έδρας.

Το κοσμοπολίτικο 8o Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, που πραγματοποιήθηκε στο Πριγκιπάτο του Μονακό, μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά την Κυριακή 26 Μαΐου από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+ και είχε νικητή τον «πρίγκηπα» Σαρλ Λεκλέρκ, φέρνοντας τη μεγάλη ανατροπή και την πρώτη του νίκη στο «σπίτι» του.

Ήταν ένα τέλειο Σαββατοκύριακο για τον Λεκλέρκ, ο οποίος κατάφερε επιτέλους, να ξεπεράσει τη «γρουσουζιά» του στο Μονακό.

Ήταν ο πιο γρήγορος στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής και στις κατατακτήριες του Σαββάτου, ενώ χτες Κυριακή, ο Μονεγάσκος κέρδισε τον εντός έδρας αγώνα του για πρώτη φορά, εξασφαλίζοντας την 6 η νίκη του στη Formula 1. Η προηγούμενη νίκη του, χρονολογείται από το Grand Prix της Αυστρίας το 2022. Αυτή ήταν η 245 η νίκη της Ferrari και η 10 η , σε αυτόν τον αγώνα. Στο βάθρο, δίπλα στον Λεκλέρκ, βρέθηκαν ο Πιάστρι, 2ος με την McLaren, ισοφαρίζοντας έτσι το προηγούμενο καλύτερο του αποτέλεσμα στο περσινό Grand Prix του Κατάρ, και ο Σάινθ της Ferrari, ο οποίος είχε ήδη ανεβεί δύο φορές στο βάθρο στο Μονακό, με δύο δεύτερες θέσεις το 2021 και το 2022.

FORMULA 1

Στην πρώτη εκκίνηση, 9 οδηγοί επέλεξαν να ξεκινήσουν το 1 ο σκέλος με τα μεσαία ελαστικά, ενώ 11 οδηγοί επέλεξαν τα σκληρά ελαστικά.

Ωστόσο, η κόκκινη σημαία και η διακοπή του αγώνα στον 1 ο γύρο μετά από σύγκρουση, σήμανε ότι όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί, απαλλάχθηκαν από την υποχρέωση να κάνουν πιτ στοπ, για να χρησιμοποιήσουν δύο διαφορετικές γόμες. Αυτό σήμαινε ότι όσοι ξεκίνησαν με τη σκληρή C3, έβαλαν τη μέση C4 και το αντίστροφο. Όλοι τους αποδείχτηκαν ικανοί να φτάσουν στην καρό σημαία, χωρίς στάση. Η μόνη εξαίρεση ήταν ο Σάρτζαντ, που κράτησε το ίδιο σετ σκληρών ελαστικών, που είχε χρησιμοποιήσει για την 1 η εκκίνηση. Έγιναν μερικές αλλαγές ελαστικών στη διάρκεια του αγώνα, αλλά μόνο όταν υπήρξαν μεγάλες διαφορές μεταξύ των οδηγών, που επέτρεπαν να γίνει αντικατάσταση ελαστικών, χωρίς να χάσουν θέση στην πίστα. Εκείνοι που εκμεταλλεύτηκαν αυτό το σενάριο ήταν οι Μπότας, Στρολ, Χάμιλτον, Φερστάπεν και Σάρτζαντ και άλλαξαν τη μεσαία γόμα σε σκληρή. Εξαίρεση ήταν ο Ζου, που άλλαξε από σκληρή σε μαλακή. Ο μοναδικός οδηγός που έκανε δύο στάσεις, ήταν ο Στρολ της Aston Martin, επειδή χτύπησε στην μπαριέρα στην έξοδο του τούνελ και έσκισε το λάστιχο.

Ο Σαρλ Λεκλέρκ πήρε το τρόπαιο του νικητή από τον Βασιλιά Αλβέρτο.

Eμφανώς συγκινημένος, δήλωσε: «Δεν υπάρχουν λόγια να το περιγράψω. Είναι ένας τόσο δύσκολος αγώνας, νομίζω ότι το γεγονός πως ξεκίνησα δύο φορές από την pole position και τα καταφέραμε, τον κάνει ακόμα πιο ξεχωριστό. Σημαίνει πολλά, προφανώς. Είναι ο αγώνας που με έκανε να ονειρευτώ και να θέλω να γίνω οδηγός της Formula 1. Ήταν ένας δύσκολος αγώνας συναισθηματικά, γιατί 15 γύρους πριν το τέλος, απλά ήλπιζες να μην συμβεί τίποτα και τα συναισθήματα έβγαιναν στην επιφάνεια. Ενώ οδηγούσα, σκεφτόμουν πολύ τον πατέρα μου. Προφανώς, τα έδωσε όλα για να είμαι εδώ, και ήταν ένα όνειρο και των δύο μας, να τρέξω και να κερδίσω στο Μονακό. Οπότε, είναι απίστευτο το συναίσθημα. Είναι πραγματικά, δύσκολο. Στην αρχή νόμιζα ότι είχαμε αρκετό περιθώριο, αλλά ξέραμε ότι έπρεπε να κάνουμε 78 γύρους με τα ίδια λάστιχα, κάτι που ήταν πολύ, πολύ δύσκολο. Κάναμε εξαιρετική διαχείριση των ελαστικών, υπήρχε ένα μεγάλο κομμάτι του αγώνα, όπου έπρεπε να διαχειριστούμε την απόσταση από τον Ράσελ. Επίσης, στους τελευταίους 10 γύρους, μπορούσα να πιέσω λίγο, περισσότερο. Το μονοθέσιο ήταν απίστευτο, θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα για την απίστευτη δουλειά, που έκανε τους τελευταίους μήνες. Το να μου δώσουν την ευκαιρία να κερδίσω επιτέλους αυτόν τον αγώνα, είναι ένα πολύ ξεχωριστό δώρο».

Η τελική κατάταξη του 8 ου Grand Prix στο Μονακό έχει ως εξής:

FORMULA 1