Επιχειρήσεις

Και ξαφνικά τα σούπερ μάρκετ αποκτούν ανταγωνισμό, ο Έλληνας αλλάζει συνήθειες

Και ξαφνικά τα σούπερ μάρκετ αποκτούν ανταγωνισμό, ο Έλληνας αλλάζει συνήθειες
Λιγότερα ψώνια σε μικρότερα καταστήματα για να μην παρασύρονται από αυθόρμητες αγορές φαίνεται ότι προτιμούν όλοένα και περισσότεροι καταναλωτές στον καιρό της ακρίβειας. Δεν προτιμούν τα σούπερ μάρκετ.

Την ίδια ώρα η ανάγκη για εξοικονόμηση χρημάτων αποτρέπει αρκετούς από το να χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητο για να επισκεφτούν ένα μεγάλο σούπερ μάρκετ και προτιμούν καταστήματα της γειτονιάς για την προμήθεια των βασικών ειδών παντοπωλείου,

Η επιστροφή εξάλλου στην κανονικότητα της εργασίας και της διασκέδασης εκτός σπιτιού αυξάνει την ανάγκη για την ύπαρξη καταστημάτων με πιο ευέλικτο ωράριο λειτουργείας ειδικά μάλιστα καθώς από την πανδημία και τα περίπτερα, που διαδραμάτισαν μέχρι το 2019 αυτόν τον ρόλο σε μεγάλο βαθμό υπέστησαν ανεπανόρθωτο πλήγμα. 

Δεν είναι τυχαίο ότι το 2023 τα μικρά καταστήματα ειδών παντοπωλείου, έως 40 τμ «έτρεξαν» με τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης 14,2% σε σύγκριση με τους λοιπούς τύπος σούπερ μάρκετ. Το μερίδιό τους, βεβαίως στον συνολικό τζίρο είναι σχετικά χαμηλό, 12% όμως αυτό σχετίζεται με το μικρής αξίας καλάθι ανά επίσκεψη.

Η τάση αυτή συνεχίζεται και το 2024, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Circana τον Ιανουάριο τα μικρά καταστήματα ειδών παντοπωλείου σημείωσαν ρυθμό ανάπτυξης 6,6% τον υψηλότερο μεταξύ όλων των άλλων τύπων σούπερ μάρκετ. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι το μερίδιο τους στο συνολικό τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε σε 12%.