Ελλάδα

Γιατί υπήρξε κυκλοφοριακό χάος στην Ιόνια Οδός τη Δευτέρα του Πάσχα

Γιατί υπήρξε κυκλοφοριακό χάος στην Ιόνια Οδός τη Δευτέρα του Πάσχα
Για περίπου ένα χιλιόμετρο, στο οποίο η απαλλοτρίωση καθυστερούσε επί χρόνια, δημιουργήθηκε η κυκλοφοριακή συμφόρηση σε μη ολοκληρωμένο τμήμα της Ιόνιας Οδού. Στο τέλος Μαϊου θα παραδοθεί και η σύνδεση με ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου. Ιόνια Οδός

Για λόγους οδικής ασφάλειας, αλλά και λόγω έλλειψης των πρώτων 10 χλμ. της Ιόνιας Οδού που ακόμα δεν έχουν δοθεί σε κυκλοφορία, δημιουργήθηκε το μποτιλιάρισμα και η ταλαιπωρία που υπέστησαν χιλιάδες εκδρομείς κατά την επιστροφή τους τη Δευτέρα του Πάσχα, σύμφωνα με την εταιρία κατασκευής και λειτουργίας της Ιονίας Οδού

Όπως επισημαίνουν πηγές της εταιρείας, «τη Μεγάλη Τετάρτη δόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα της Ιόνιας Οδού από το 11ο χλμ. και την είσοδο στη σήραγγα της Κλόκοβας έως την παράκαμψη Αγρινίου. Αυτά τα νέα 37 χλμ., ενώθηκαν με το τμήμα Παράκαμψη Αγρινίου – Α/Κ Αμφιλοχίας (107ο χλμ.), που ήταν ήδη σε κυκλοφορία από το Δεκέμβριο, και δημιούργησαν ένα ενιαίο τμήμα στην Ιόνια Οδό».

«Ωστόσο» σημειώνουν οι ίδιες πηγές, «σήμερα δεν ξεκινάει και καταλήγει με 2 λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ανά κατεύθυνση από τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου έως και τα Ιωάννινα όπως είναι η σχεδιαστική προδιαγραφή της. Η είσοδος στον αυτοκινητόδρομο γίνεται από το 10ο χλμ. της υφιστάμενης Ε.Ο Αντιρρίου – Ιωαννίνων με την οποία και συνδέεται μέσω ενός κυκλικού κόμβου. Λόγω αυτής της σύνδεσης και του ελλείμματος του αρχικού τμήματος της Ιόνιας Οδού, δημιουργήθηκε η κυκλοφοριακή συμφόρηση» ισχυρίζεται η εταιρεία και προσθέτει ότι «σε αυτόν τον κόμβο κατέληγαν όλοι οι οδηγοί είτε χρησιμοποιούσαν την παλαιά εθνική οδό είτε χρησιμοποιούσαν το τμήμα της Ιόνιας που ήταν σε κυκλοφορία και μάλιστα χωρίς διόδια».

Καθυστέρηση στην απαλλοτρίωση

«Τα αρχικά 10 χλμ της Ιονίας Οδού δεν έχουν παραδοθεί σε κυκλοφορία αποκλειστικά και μόνο λόγω καθυστέρησης στην απαλλοτρίωση ενός τμήματος γης περίπου 1 χλμ, στην περιοχή της Ρίζας Ναυπακτίας. Αυτή η απαλλοτρίωση ολοκληρώθηκε μόλις στις αρχές του τρέχοντος έτους και μπλοκάρει την παράδοση ενός τμήματος αυτοκινητοδρόμου που είναι κατά τα άλλα πλήρως κατασκευασμένο και στο οποίο περιλαμβάνεται και η σήραγγα της Μακύνειας. Με την παρούσα κατάσταση όμως, όλοι εκδρομείς είτε χρησιμοποιούν την Ιόνια Οδό είτε την παλαιά Εθνική Οδό, φθάνουν τελικά σε αυτόν τον κυκλικό κόμβο μέσω του οποίου εισέρχονταν στα 10 χλμ. της Παλαιάς Εθνικής Οδού τα οποία και διαθέτουν μια λωρίδα κυκλοφορίας. Αυτό σημαίνει εκ των πραγμάτων κυκλοφοριακή συμφόρηση, συμπληρώνουν» αναφέρει η εταιρεία και καταλήγει:

«Με προτεραιότητα πάντα την οδική ασφάλεια, στο πλαίσιο αυτών των συνθηκών αποφασίστηκε σε συνεργασία με όλες τις αρμόδιες αρχές, η λήψη μέτρων προφύλαξης και διασφάλισης των υψηλότερων δυνατών επιπέδων οδικής ασφάλειας. Οι εγκεκριμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που τέθηκαν σε εφαρμογή είχαν σαν στόχο την τεχνητή μείωση των υψηλών ταχυτήτων που λογικά ανέπτυσσαν οι οδηγοί εντός του νέου αυτοκινητοδρόμου πριν τη προσέγγιση τους στον κυκλικό κόμβο και την είσοδό τους στα 10 χλμ της υφιστάμενης εθνικής οδού».