Ελλάδα

Στην πρώτη θέση από όλα τα ελληνικά ΜΜΕ το Dikaiologitika.gr σύμφωνα με το Reuters Institute - το πιο αξιόπιστο μέσο της χώρας με 12.674.863 μοναδικούς επισκέπτες στις μέρες του κορονοϊού

Στην πρώτη θέση από όλα τα ελληνικά ΜΜΕ το Dikaiologitika.gr σύμφωνα με το Reuters Institute - το πιο αξιόπιστο μέσο της χώρας με 12.674.863 μοναδικούς επισκέπτες στις μέρες του κορονοϊού
Την πιο τιμητική διάκριση στην δύσκολη μάχη της έγκυρης, ακομμάτιστης και αποκαλυπτικής δημοσιογραφίας κέρδισαν τα dikaiologitika.gr σύμφωνα με την ανεξάρτητη ετήσια έρευνα του Reuters Institute για την κατάσταση στα media σε όλο τον κόσμο. Στον πίνακα της αξιοπιστίας καταλαμβάνει την πρώτη θέση από όλα τα Μέσα Ενημέρωσης (τηλεόραση, ραδιόφωνο και ιστοσελίδες), αφήνοντας πίσω του τα υπόλοιπα Μέσα ακόμα και ιστορικά ονόματα της ελληνικής μιντιακής σκηνής.

Οι εποχές αλλάζουν, ο κόσμος ψηφιοποιείται και η εμπιστοσύνη σε παραδοσιακά ή και ηχηρά Μέσα Ενημέρωσης κλονίζεται καθώς όλο και περισσότεροι πολίτες ανά τον κόσμο δεν εμπιστεύονται τα επίσημα ενημερωτικά Μέσα. Οι αιτίες είναι πολλές αλλά σε κάθε περίπτωση αποδεικνύεται οτι το κοινό ψάχνει, αναγνωρίζει και τελικά επιβραβεύει τα μέσα εκείνα που έχει παρακολουθήσει οτι μένουν σταθερά αξιόπιστα και δεν κρύβουν από πίσω τους συμφέροντα, είτε πολιτικά είτε επιχειρηματικά.

Μία τέτοια περίπτωση, το dikaiologitika.gr που αποτελείται από μία ομάδα δημοσιογράφων και τεχνικών με γνώσεις για τις σύγχρονες ανάγκες ενημέρωσης πήρε για μία ακόμη χρονιά το “πιστοποιητικό” εγκυρότητας από την ετήσια έκθεση του πιό ισχυρού μιντιακού οργανισμού, του Reuters Institute. Φέτος, το dikaiologitika.gr κινούμενο σταθερά στην τροχιά της αξιοπιστίας, πήρε και την πρωτιά σε μία ιδιαίτερη χρονιά όπου οι ανάγκες σωστής ενημέρωσης για την κρίση του κορονοΙού προκάλεσε μεγαλύτερες απαιτήσεις σοβαρής και υπεύθυνης ενημέρωσης.

Μεγάλη αναγνώριση για το Dikaiologitika News καθώς, σύμφωνα με τα ευρήματα του Reuters Institute for the Study of Journalism, αναφορικά με την ενημέρωση των Ελλήνων, καταλαμβάνει την πρώτη θέση αξιοπιστίας μεταξύ των μέσων ενημέρωσης όχι μόνο του διαδικτύου αλλά και των έντυπων και ραδιοτηλεοπτικών. Την ίδια στιγμή όμως η έρευνα προκαλεί ανησυχία αναφορικά με την ενημέρωση των Ελλήνων.

Όπως σημειώνει στην εισαγωγική του τοποθέτηση, ο καθηγητής Rasmus Kleis Nielsen, η κρίση κορονοϊού δεν επηρέασε μόνο τις ζωές μας αλλά «χτύπησε» και την ενημέρωση. Η έρευνα βασίζεται σε δεδομένα που συλλέγονται από 80.000 άτομα σε 40 χώρες. Χαρακτηριστικό της σημασίας της έρευνας είναι στην συγκεκριμένη έρευνα συμμετέχουν: Google News Initiative, BBC News, and Edelman UK και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Σύμφωνα με την συγκεκριμένη έρευνα, το Dikaiologitika News βρίσκεται στην πρώτη θέση αξιοπιστίας με 62% ενώ ακολουθούν με το ίδιο ποσοστο η Καθημερινή, ειδήσεις Alpha (59%), ειδήσεις ΑΝΤ1 (58%) και Real (58%).

social3

Το Dikaiologitika News, τους τελευταίους μήνες έχει σημειώσει πολύ μεγάλη άνοδο, παίρνοντας ψήφο εμπιστοσύνης από τους αναγνώστες του, σε μία ομολογουμένως ιδιαίτερη περίοδο για την χώρα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Google Analytics, τον μήνα Φεβρουάριο είχε 3.175.658 μοναδικούς επισκέπτες. Τον Μάρτιο σημείωσε αύξηση σχεδόν 100% «κλείνοντας» τον μήνα με 6.255.944 μοναδικούς χρήστες. Τις ίδιες υψηλές πτήσεις ακολούθησε το Dikaiologitika News και τους μήνες Απρίλιο και τον Μάιο φτάνοντας έτσι στο τέλος του τριμήνου τους 12.674.863 μοναδικούς επισκέπτες.

unique1

unique2

unique3

 

Η εμπιστοσύνη των αναγνωστών στο Dikaiologitika News ανανεώνεται μήνα με τον μήνα, αναγνωρίζοντας την εξαιρετική δουλειά της συντακτικής ομάδας του site. Τα στατιστικά επισκεψιμότητας των ελληνικών ενημερωτικών ιστοσελίδων αποδεικνύουν ότι το dikaiologitika.gr είναι σταθερά μία από τις πρώτες επιλογές των Ελλήνων αναγνωστών και -βάση της έρευνας- πρώτη επιλογή όσον αφορά την αξιοπιστία της.

unique4

Η ταχύτητα και η εγκυρότητα, το πρωτότυπο ρεπορτάζ από την έμπειρη συντακτική ομάδα του Dikaiologitika News, η αδιάκοπη ανανέωση των ειδήσεων, είναι μερικά από τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά.

Το Dikaiologitika News υπηρετεί τη δημοσιογραφία και τον Έλληνα πολίτη, όπως πρέπει ΠΑΝΤΑ να είναι. Γιατί η αδέσμευτη, ολοκληρωμένη ενημέρωση είναι δικαίωμα για όλους και υποχρέωση για εμάς. Ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξη και συνεχίζουμε στον ίδιο πάντα δρόμο.

Υψηλές πτήσεις μεταξύ των ιστοσελίδων για το Dikaiologitika News

Μεταξύ των ειδησεογραφικών ιστοσελίδων, αποκλειστικά, Dikaiologitika.gr (30%),το Newsbomb.gr (34%) , in.gr (27%), News247.gr (27%), ProtoThema.gr (26%) και Kathimerini.gr (25%). Όπως όμως μπορείτε να διαβάσετε και παρακάτω, οι πρώτες θέσεις δεν σημαίνουν και αξιοπιστία καθώς για παράδειγμα, σύμφωνα με τον πίνακα που δημοσιεύει η έρευνα, Newsbomb και ΣΚΑΙ News βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις του πίνακα αξιοπιστίας.

Όσον αφορά τις χρησιμοποιούμενες συσκευές για την ενημέρωση στην Ελλάδα, η μεγάλη αλλαγή είναι ότι πλέον η πλειονότητα (68%) χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνο (έναντι ποσοστού 47% το 2016), ενώ αντίστοιχα έχει υποχωρήσει η χρήση υπολογιστή από το 72% το 2016 σε 62% το 2020.

social67

Η αγορά μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση, χαρακτηρίζεται από μία online πανσπερμία και ένα από τα υψηλότερα στον κόσμο ποσοστά χρήσης των social media ως πηγών ενημέρωσης, αλλά με πτωτική τάση διαχρονικά. Το 2020 το 92% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι ενημερώνονται διαδικτυακά (έναντι 96% το 2016), ενώ από αυτούς το 71% ενημερώνεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (έναντι 74% το 2016). Το 67% ενημερώνεται ειδησεογραφικά από την τηλεόραση (έναντι 66% το 2016) και το 24% από τα έντυπα ΜΜΕ (έναντι 31% το 2016).

Τα κορυφαία εγχώρια ΜΜΕ, με βάση τη χρήση μέσα στην εβδομάδα για ενημερωτικούς λόγους, είναι ο ΣΚΑΙ (τηλεόραση και ραδιόφωνο) με 55% και ακολουθούν ΑΝΤ1 (49%), Alpha (45%), ΕΡΤ (όλοι οι σταθμοί) 36%, Star (35%), Open (30%), Real (εφημερίδα και ραδιόφωνο) 18%, τοπική ή περιφερειακή εφημερίδα 18%, Καθημερινή 16%, Πρώτο Θέμα (15%), Τα Νέα (13%), Το Βήμα (13%), BBC News (11%), Έθνος (10%), CNN (10%) και Εφημερίδα Συντακτών (9%).

Ο ένας στους δέκα ερωτηθέντες (11%) εμφανίζεται πρόθυμος να πληρώνει για online ενημέρωση, ενώ όσον αφορά τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ενημέρωση προηγείται το Facebook (57%) και ακολουθούν YouTube (32%), Facebook Messenger

Καμία εμπιστοσύνη στις ειδήσεις

social1 

Πάντως, όποια μέθοδο και αν επιλέξουν για να ενημερωθούν οι Έλληνες, ο κοινός παρονομαστής είναι πως δεν εμπιστεύονται αυτά που διαβάζουν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, μόλις το 27% των ελλήνων πολιτών έχει εμπιστοσύνη στις ειδήσεις, ποσοστό που κατατάσσει την χώρα μας στην τρίτη θέση από το τέλος σε σχέση με τους υπόλοιπους ευρωπαίους.

Οι Έλληνες παραμένουν δύσπιστοι απέναντι στα ΜΜΕ. Πολλά από τα δημοφιλή ΜΜΕ, φαίνονται στην έρευνα να είναι επίσης αναξιόπιστα.

social2 

Την ίδια στιγμή, εντύπωση προκαλεί ότι περισσότεροι είναι αυτοί που πιστεύουν πως τα Social Media κάνουν καλύτερη δουλειά, στο να διαχωρίζουν τον μύθο από την πραγματικότητα, από τα μέσα ενημέρωσης.

Δείτε την έρευνα ΕΔΩ