Ελλάδα

Πτώση ελικοπτέρου στην Εύβοια: «Δεν έπρεπε να απογειωθεί», λέει πτέραρχος - Πολύ έμπειρος ο πιλότος

Πτώση ελικοπτέρου στην Εύβοια: «Δεν έπρεπε να απογειωθεί», λέει πτέραρχος - Πολύ έμπειρος ο πιλότος Φωτογραφία: pexels
Συνεχίζεται η μεγάλη επιχείρηση διάσωσης στην Βόρεια Εύβοια μετά την πτώση ελικοπτέρου στην θαλάσσια περιοχή του Αχλαδίου, στη Βόρεια Εύβοια.

Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, στις 10:13 το συγκεκριμένο ελικόπτερο Α109 απογειώθηκε από έναν λόφο κοντά στο Μαντούδι προκειμένου να εκτελέσει την ιδιωτική πτήση Αφίδναι- Μαντούδι - Βιομηχανική Περιοχή Βόλου, έχοντας δύο επιβαίνοντες.  Ο χειριστής του ελικοπτέρου ήταν έμπειρος, καθώς υπηρετούσε στην Αεροπορία Στρατού και σύμφωνα με πληροφορίες πετούσε agusta bell 109.

Εντωμεταξύ, επί τόπου έφτασε μονάδα υποβρυχίων αποστολών του Λιμενικού Σώματος, προκειμένου να συνδράμει τις προσπάθειες των ερευνών για το ελικόπτερο που κατέπεσε στην Εύβοια.

«Εκεί, ο καιρός είναι άσχημος, είχε χαμηλή νέφωση και βροχή», υπογράμμισε ο Πτέραρχος εν αποστρατεία, Κώστας Ιατρίδης, για την πτώση του ελικοπτέρου στη Βόρεια Εύβοια, μιλώντας στην ΕΡΤ.

«Αν η ορατότητα ήταν πολύ περιορισμένη, θα έπρεπε να ενημερωθούν για τον καιρό της διαδρομής από εκεί όπου βρίσκονταν στο Μαντούδι μέχρι τον Βόλο. Αν ο καιρός είχε πολύ χαμηλή νέφωση και είχε και έντονη βροχή, κανονικά δεν θα έπρεπε να απογειωθούν», τόνισε ο κ. Ιατρίδης.

«Όλα τα ενδεχόμενα είναι πιθανά. Μπορεί η ορατότητα να ήταν πολύ περιορισμένη ή αν ήταν πολύ χαμηλή η νέφωση να μπήκε στα σύννεφα και να έπαθε κάποια παραίσθηση ή μπορεί να είχε και κάποια άλλη βλάβη», ολοκλήρωσε.

Όπως μπορείτε να δείτε στο συγκλονιστικό βίντεο που παρουσιάζει το Dnews, το ελικόπτερο πετάει κάτω από αντίξοες συνθήκες. Αυτή την ώρα γίνεται επιχείρηση με Super Puma, τέσσερα πλωτά, δύο ιδιωτικά σκάφη.

Όπως τονίζει στο Dnews ο Κωνσταντίνος Καραμήτσιος (μηχανικός αεροσκαφών), ο πιλότος είχε πολύχρονη εμπειρία

«Πρόκειται για ένα ελικόπτερο Agusta A-109. Το ελικόπτερο χρονολογείται από τις αρχές του 70'. Πρόκειται για δικινητήριο ελικόπτερο, με ισχυρούς κινητήρες, γρήγορο και πολύ αξιόπιστο αφού χρησιμοποιείται από αρκετές χώρες για διάφορες υπηρεσίες όπως αστυνομία, SAR(search and rescue), αεροδιακομιδές ασθενών καθώς επίσης και για στρατιωτικές επιχειρήσεις σε κάποιες άλλες χώρες».

Για την στιγμή της πτώσης αναφέρει «Στο βίντεο αυτό που βλέπω είναι όντως ότι το ελικόπτερο κινείται σε χαμηλό υψόμετρο με ήπια ταχύτητα. Λόγω ότι δεν έχουμε αναφορά ορίζοντα στο βίντεο λόγω πυκνής νέφωσης έτσι ώστε να δούμε ακριβώς την κίνηση που κάνει το ελικόπτερο θα υποθέσω τα παρακάτω.

1. Ενδεχομένως μετά την απογείωση από το Μαντούδι ένας από τους δύο κινητήρες να παρουσίασε κάποια βλάβη χωρίς να μπορεί να δώσει την απαιτούμενη ισχύ με αποτέλεσμα ο χειριστής του ελικοπτέρου να προβεί σε κίνηση αυτοπεριστροφής (autorotation) προς τη θάλασσα. Αυτοπεριστροφή με απλά λόγια είναι η ελεγχόμενη κάθοδος του ελικοπτέρου όταν έχει χάσει και τους δύο κινητήρες.

Είναι χειρισμός σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και όλοι οι χειριστές εκπαιδεύονται σε αυτή την μανούβρα στο στάδιο της αρχικής εκπαίδευσης τους. Σε αυτήν την περίπτωση ένας κινητήρας ήταν σε λειτουργία. Ο συνδυασμός της χαμηλής νέφωσης άρα και της περιορισμένης ορατότητας από τον χειριστή στο πτητικό περιβάλλον γύρω του, ίσως τον ανάγκασαν να ρίξει ελεγχόμενα το ελικόπτερο στη θάλασσα.

2. Λόγω πτήσης σε χαμηλό υψόμετρο με χαμηλή πυκνή νέφωση, είναι πολύ πιθανό ο χειριστής να μην είδε στα όργανα πόσο χαμηλά είναι με αποτέλεσμα να μπερδέψει τον ορίζοντα με τη θάλασσα και να έπεσε» κατέληξε.

{https://www.facebook.com/epoxikoipirosvestes/videos/866099261593762/}