Ελλάδα

Τα «δρομολόγια του τρόμου» στην Αθήνα και οι... καθημερινές ζημιές στα λεωφορεία

Τα «δρομολόγια του τρόμου» στην Αθήνα και οι... καθημερινές ζημιές στα λεωφορεία
Δρομολόγια τρόμου κάνουν καθημερινά οι επιβάτες που μετακινούνται με τα αστικά λεωφορεία στην Αθήνα λόγω του «γερασμένου» στόλου και της ανύπαρκτης συντήρησης.

Σε άλλα λεωφορεία δεν πιάνουν τα φρένα, σε άλλα ανοίγουν οι πόρτες με κίνδυνο να βρεθεί κάποιος στην άσφαλτο, αλλού σπασμένα τζάμια και φθαρμένα λάστιχα, βρώμικα πατώματα και ρωγμές που έχουν επιδιορθωθεί... με συρραπτικό. Σκισμένα, λερωμένα καθίσματα, σπασμένα φώτα, στοπ που υπολειτουργούν και χαλασμένα κουμπιά για αποβίβαση.

Πάρα πολλές είναι οι καταγγελίες από επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά λεωφορείο, οι οποίοι κάνουν λόγο για μια ατελείωτη ταλαιπωρία με πολύωρη αναμονή, συνωστισμό και άσχημες συνθήκες μετακίνησης.

Την Τετάρτη 13/9 είχε εκδηλωθεί πυρκαγιά σε λεωφορείο στην πλατεία Αγ. Ιωάννη Ρέντη. Οι επιβάτες απομακρύνθηκαν άμεσα, δίχως να κινδυνεύσουν, από το λεωφορείο, το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο της γραμμής 914 (Ομόνοια- παλιά Κοκκινιά). Όπως είχε αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΟΣΥ, οι πρώτες ενδείξεις κάνουν λόγο για βλάβη στον κινητήρα.

Σε άλλη περίπτωση, η οροφή έχει πέσει στα κεφάλια επιβατών ενώ σε άλλο περιστατικό, η καμπίνα ενός λεωφορείου είχε πλημμυρίσει.

«Τα παράθυρα κολλάνε κάποιες πόρτες δεν ανοίγουν κάποια στοπ όταν πατάς, δεν δίνουν το σήμα μπροστά». «Είναι πολύ συχνό να χαλάνε κιόλας και να σταματάμε μέσα στην μέση». «H κατάσταση στα λεωφορεία είναι απαράδεκτη, τα καθίσματα είναι πολύ βρώμικα δεν έχουν συντηρηθεί». «Δραματική η κατάσταση, δραματική. Ειδικά μερικές γραμμές δεν έχουν όριο», αναφέρουν πολίτες στο MEGA.

Από το 2019 έως σήμερα στα 1.059 λεωφορεία στην Αττική προστέθηκαν περίπου 300 μεταχειρισμένα, άγνωστης μέσης ηλικίας, και άλλα περίπου 200 μέσω της συνεργασίας με τα ΚΤΕΛ.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα αντικατάστασης μέσα στο 2023 θα έχουν αποσυρθεί 168 οχήματα και το 2024 άλλα 61 με δεδομένο ότι ο μέγιστος χρόνος λειτουργίας ενός τυπικού αστικού λεωφορείου είναι τα 18 έτη.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον Απρίλιο του 2024 θα δοθούν στην κυκλοφορία 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.