Διεθνή

Δεκάχρονη έκανε βόλτα στην παραλία και ανακάλυψε ίχνη από πατημασιές δεινοσαύρου Φωτογραφία: BBC
Ειδικός πιστεύει ότι είναι ίχνη από δεινόσαυρο camelotia.

Όταν η Tegan έκανε βόλτα σε παραλία της Ουαλίας με τη μητέρα της, Claire, δεν πίστευε ότι ακολουθούσε τα βήματα δεινοσαύρων.

Το 10χρονο κορίτσι ανακάλυψε πέντε τεράστιες πατημασιές που ειδικός πιστεύει ότι είναι ίχνη δεινοσαύρου camelotia, που έζησε εκεί πριν από 200 εκατομμύρια χρόνια και πλέον.

«Ήταν τόσο cool και συναρπαστικό. Αναζητούσαμε απολιθώματα, δεν πιστεύαμε ότι θα βρούμε κάτι», δήλωσε το κορίτσι στο BBC, μιλώντας για το εύρημά της στο Lavernock Point.

«Βρήκαμε αυτές τις μεγάλες τρύπες που έμοιαζαν με πατημασιές δεινοσαύρου, οπότε η μαμά έβγαλε κάποιες φωτογραφίες και έστειλε email στο μουσείο», συμπλήρωσε.

Η έφορος παλαιοντολογίας του Εθνικού Μουσείου Ουαλίας, Cindy Howells, τους είπε πως είναι «αρκετά βέβαιο» ότι πρόκειται για ίχνη δεινοσαύρου και τώρα γίνονται ενέργειες προκειμένου αυτό να επιβεβαιωθεί και επίσημα.

Οι πατημασιές απέχουν από 50 έως 75 εκατοστά η μία από την άλλη. Δεν πρόκειται για τυχαίες τρύπες, αλλά φαίνεται ότι είναι διαδοχικές εναλλαγές αριστερού και δεξιού ποδιού, με σταθερή απόσταση ανάμεσά τους, επεσήμανε η Howells. «Είναι αρκετά σημαντικό εύρημα», συμπλήρωσε μιλώντας στο BBC.

Η ίδια πιστεύει ότι πρόκειται για πατημασιές camelotia, είδος φυτοφάγου δεινοσαύρου που ζούσε σε τμήματα της Ευρώπης. Οι ειδικοί γνωρίζουν λίγα για αυτό το είδος, σε σύγκριση με άλλα.

Εκτιμούν πως αυτοί οι δεινόσαυροι είχαν ύψος έως 3 μ. και μήκος 4-5 μέτρα. Είχαν σχετικά μακρύ λαιμό και ουρά, περπατούσαν στα δύο πόδια, αλλά μπορούσαν να κινηθούν και στα τέσσερα όταν έψαχναν τροφή.