Οικονομία

Τα νέα μέτρα του συμπληρωματικού Μνημονίου - «Θύελλα» στα εργασιακά και νέες παρεμβάσεις στο φορολογικό

Τα νέα μέτρα του συμπληρωματικού Μνημονίου - «Θύελλα» στα εργασιακά και νέες παρεμβάσεις στο φορολογικό Τα νέα μέτρα του συμπληρωματικού Μνημονίου - «Θύελλα» στα εργασιακά και νέες παρεμβάσεις στο φορολογικό
Του Γιώργου Παλαιτσάκη Ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου για ομαδικές απολύσεις, απεργίες και συλλογικές συμβάσεις, με τη συναίνεση της κυβέρνησης - Οι γκρίζες ζώνες και τα νέα μέτρα που περιλαμβάνει το Συμπληρωματικό Μνημόνιο - Aναλυτικοί πίνακες με το νέο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων

Προαναγγελία θυέλλης στην αγορά εργασίας περιλαμβάνει το κείμενο του Συμπληρωματικού Μνημονίου που υποχρεώθηκε να υπογράψει χθες η κυβέρνηση της Αριστεράς με τους δανειστές. Το νέο επαχθές Μνημόνιο, το οποίο αποδέχθηκε η κυβέρνηση, ανάβει το «πράσινο φως» για αλλαγές στα νομοθετικά πλαίσια που αφορούν στις ομαδικές απολύσεις, τις απεργίες και τις συλλογικές συμβάσεις.

Οι αλλαγές θα γίνουν προς την κατεύθυνση του περαιτέρω περιορισμού των εργασιακών δικαιωμάτων μέσω της απελευθέρωσης των απολύσεων, της θέσπισης περιορισμών στο δικαίωμα της απεργίας και της κατάργησης των τριετιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η κυβέρνηση δεσμεύτηκε να μην προχωρήσει σε καμία αλλαγή της νομοθεσίας για τις εργασιακές σχέσεις χωρίς προηγούμενη συνεννόηση με τους δανειστές και χωρίς τη συμφωνία τους, καθώς επίσης και να μην διανοηθεί ποτέ να επιστρέψει σε πολιτικές του παρελθόντος όσον αφορά τις εργασιακές σχέσεις. Η τελευταία αυτή δέσμευση σημαίνει ουσιαστικά ότι η κυβέρνηση της Αριστεράς αποδέχθηκε να μην ξανασκεφτεί καν επαναφορά νομοθετικών ρυθμίσεων, όπως οι αυστηροί περιορισμοί στις ομαδικές απολύσεις, η καθολική εφαρμογή των συλλογικών συμβάσεων, ο καθορισμός υψηλότερων κατώτερων μισθών και η χορήγηση αυξήσεων στους μισθούς!

Σύμφωνα, ειδικότερα, με τα όσα αναφέρονται στη σελίδα 25 του Συμπληρωματικού Μνημονίου, τον προσεχή Σεπτέμβριο θα τεθεί επί τάπητος το καυτό θέμα των εργασιακών σχέσεων. Αν και η διατύπωση για τις επικείμενες αλλαγές στα εργασιακά είναι πολύ «γενική», αποκαλύπτεται ότι η κυβέρνηση έχει συμφωνήσει να υιοθετήσει ακόμη πιο επαχθή μέτρα για τους εργαζόμενους. Συγκεκριμένα, στο κείμενο αναφέρεται ότι έως τον προσεχή Σεπτέμβριο θα γίνει εναρμόνιση των νομοθετικών πλαισίων για τις ομαδικές απολύσεις, τις απεργιακές κινητοποιήσεις, τη συνδικαλιστική δράση και τις συλλογικές συμβάσεις με τις καλύτερες πρακτικές διεθνώς και στην Ε.Ε.

Προβλέπεται επίσης ρητά ότι:

- Οποιαδήποτε αλλαγή στο νομοθετικό πλαίσιο των πολιτικών για την αγορά εργασίας θα γίνει μόνο εφόσον προηγηθεί συνεννόηση και συμφωνία με τους δανειστές.

- Καμία αλλαγή στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο των συλλογικών διαπραγματεύσεων δεν θα γίνει πριν από την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, συμπεριλαμβανομένου και του άρθρου 103 του Νόμου 4172/2013, που ορίζει την διαδικασία καθορισμού του κατώτατου μισθού και του κατώτατου ημερομισθίου στον ιδιωτικό τομέα.

- Οι αλλαγές στις πολιτικές για την αγορά εργασίας δεν θα πρέπει να σημαίνουν την επιστροφή στις ρυθμίσεις του παρελθόντος «που δεν είναι συμβατές με τους στόχους της προώθησης της βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης».

Κατά τα λοιπά, στις 41 σελίδες του συμπληρωματικού Μνημονίου που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα καταγράφονται τα μέτρα που ήδη έχουν ληφθεί για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, οι νέες μεταρρυθμίσεις που καλείται να εκπληρώσει η ελληνική κυβέρνηση και οι δημοσιονομικοί στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν.

Ειδικότερα, το Συμπληρωματικό Μνημόνιο που ενέκριναν χθες οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης στο Εurogroup ξεκινά με την επισήμανση ότι η εφαρμογή της μεταρρυθμιστικής ατζέντας είναι η βάση στην οποία θα στηριχθεί η βιώσιμη ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και θα πρέπει να στηριχθεί σε τέσσερις πυλώνες:

- Επίτευξη βιώσιμων δημοσιονομικών μεγεθών.

- Διασφάλιση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας.

- Στόχευση σε ανάπτυξη, ανταγωνιστικότητα και επενδύσεις.

- Δημιουργία ενός σύγχρονου κράτους και μιας σύγχρονης δημόσιας διοίκησης.

Στο Συμπληρωματικό Μνημόνιο σημαντική θέση καταλαμβάνουν η φορολογική μεταρρύθμιση, οι μεταρρυθμίσεις που θα πρέπει να γίνουν στην αγορά, καθώς και μέτρα όπως η ουσιαστική ανεξαρτητοποίηση των αρχών, η ενίσχυση των ηλεκτρονικών πληρωμών και η ενίσχυση της συνεργασίας δικαιοσύνης και φορολογικής διοίκησης.

Ο κατάλογος με τα μέτρα που πρέπει να κλείσουν τον Σεπτέμβριο έχει ως εξής:

1. Κατάργηση των ελάχιστων εισφορών για τα τουριστικά καταλύματα.

2. Κατάργηση όλων των εξαιρέσεων που επιτρέπουν χαμηλότερες εισφορές για τον κλάδο υγείας.

3. Αναθεώρηση -προς τα κάτω- της έκπτωσης για την καταβολή του κατ’ αποκοπή ποσού για την αναγνώριση των πλασματικών περιόδων ασφάλισης.

4. Αναθεώρηση -και μέσω ανεξάρτητου συμβούλου- των διοικητικών συμβουλίων των τραπεζών.

5. Μεταρρύθμιση της αγοράς φυσικού αερίου (πρόγραμμα αποδέσμευσης φυσικού αερίου, βελτίωση συνθηκών πρόσβασης, αύξηση ποσοτήτων κ.λπ.).

6. Τροποποίηση της νομοθεσίας για το ΕΤΜΕΑΡ, αλλά και της δομής του λογαριασμού των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

7. Πώληση του 20% του ΑΔΜΗΕ σε στρατηγικό επενδυτή τον Ιούλιο.

8. Εξουσιοδότηση από τη γενική συνέλευση της ΔΕΗ τού management για τροποποίηση των τιμολογίων. Τα νέα τιμολόγια θα είναι κοστοστρεφή.

9. Μέσα στον Ιούνιο θα συμφωνηθούν οι υποψηφιότητες για το εποπτικό συμβούλιο του νέου Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, το οποίο θα επιλέξει το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου.

10. Θα μεταφερθεί στο νέο Ταμείο μια «ομάδα ΔΕΚΟ» η οποία θα συμφωνηθεί με τους θεσμούς.

11. Έγκριση από τη Βουλή της συμφωνίας για το Ελληνικό μέσα στον Ιούνιο.

12. Νέα νομοθεσία για την ενίσχυση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

13. Το ΤΑΙΠΕΔ θα ξεκινήσει τη διαδικασία για την παραχώρηση (για 35 έτη) της Εγνατίας και τριών κάθετων αξόνων.

14. Παροχή πόρων (και προσλήψεις) για την ορθή λειτουργία της Ανεξάρτητης Αρχής Εσόδων.

15. Επιλογή του διοικητικού συμβουλίου της Ανεξάρτητης Αρχής Εσόδων.

Σχετικά με τον «κόφτη» δαπανών τονίζεται ότι δεν υποκαθιστά τους τριμηνιαίους ελέγχους και δεν αποκλείει και άλλα προληπτικά μέτρα καθώς θα ενεργοποιείται τον Μάιο κάθε έτους, αν οι δαπάνες τίθενται εκτός στόχου.

Περαιτέρω, στο νέο Μνημόνιο περιγράφονται τα μέτρα που θα αποτελέσουν το αντικείμενο της δεύτερης αξιολόγησης. Τα βασικότερα από τα μέτρα αυτά είναι:

Νέες παρεμβάσεις στο φορολογικό

1) Η επανεξέταση όλων των κινήτρων που υπάρχουν στη φορολογία εισοδήματος των επιχειρήσεων και η ενσωμάτωση σε ενιαία νομοθεσία των φοροαπαλλαγών, με ταυτόχρονη κατάργηση εκείνων που κρίνονται αναποτελεσματικές ή άδικες.

2) Η αναθεώρηση του καθεστώτος προνομιακής φορολογικής μεταχείρισης του κλάδου της ναυτιλίας υπό το πρίσμα των υποδείξεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

3) Η παράταση μέχρι το 2018 της εφαρμογής των διατάξεων για την προσωρινή εθελοντική συνεισφορά των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.

4) Η επανεξέταση του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών και η υποβολή προτάσεων για τροποποιήσεις στις διατάξεις του. Επίσης θα εκδοθεί ένας «οδικός χάρτης» για τις απαιτούμενες αποφάσεις και εγκυκλίους, οι οποίες θα πρέπει να έχουν εκδοθεί έως τον Οκτώβριο.

5) Η απλοποίηση του καθεστώτος της φορολογίας εισοδήματος και η διασφάλιση της συνοχής της φορολογικής βάσης για το φόρο εισοδήματος και τις εισφορές κοινωνικής ασφάλισης των μικρών επιχειρήσεων που βρίσκονται κάτω από το όριο απαλλαγής από τον ΦΠΑ (σ.σ. σήμερα απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ οι επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο μέχρι 10.000 ευρώ, αλλά συζητείται πρόταση το όριο αυτό να αυξηθεί στις 25.000 ευρώ).

6) Η τροποποίηση της νομοθεσίας για τη φορολογία εισοδήματος των εταιριών η οποία καλύπτει τις συγχωνεύσεις, τις εξαγορές και τους εταιρικούς λογαριασμούς αποθεματικών.

7) Η ανάπτυξη του νέου φορολογικού πλαισίου για τα οχήματα συλλογικών επενδύσεων και τους συμμετέχοντες σ’ αυτά, σε συμφωνία με τις βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόζονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

8) Η αναθεώρηση των ρυθμίσεων του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών (του ν. 4174/2013) που προβλέπουν μειωμένα πρόστιμα στα πλαίσια των φορολογικών ελέγχων, ώστε να προσμετράται και να λαμβάνεται υπόψη η συμπεριφορά του φορολογούμενου και η ύπαρξη ή όχι πρόθεσης για δήλωση ή για απόκρυψη φορολογητέας ύλης, βάσει αντικειμενικών και διαφανών κριτηρίων. Ουσιαστικά θα επιβάλλονται και πάλι αυτοτελή πρόστιμα σε όσες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες εντοπίζονται να έχουν διαπράξει ουσιαστικές φορολογικές παραβάσεις, όπως η μη έκδοση αποδείξεων ή τιμολογίων.

9) Η επανεξέταση της δυνατότητας για ένα βραχυπρόθεσμο εθελοντικό φορολογικό πιστοποιητικό ως πρότυπο ποιότητας χωρίς ρητή αναφορά σε πλεονέκτημα για τις επιχειρήσεις και χωρίς να διακυβεύεται το δικαίωμα της φορολογικής διοίκησης για τη διενέργεια φορολογικού ελέγχου. Ουσιαστικά θα επανέλθουν σε ισχύ για 2 ή 3 χρόνια οι διατάξεις για το φορολογικό πιστοποιητικό με τις οποίες προβλέπεται η δυνατότητα διενέργειας φορολογικών ελέγχων στις εταιρίες από τους ίδιους τους ορκωτούς ελεγκτές που ελέγχουν τους ισολογισμούς τους.

10) Η επανεξέταση και η αναμόρφωση του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. Η αναθεώρηση του ΚΕΔΕ θα περιλαμβάνει αλλαγές στις διαδικασίες που θα εφαρμόζει η φορολογική διοίκηση για την αναγκαστική εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων των ασυνεπών οφειλετών σε δημόσιους πλειστηριασμούς.

11) Ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας για την αντιμετώπιση της είσπραξης των φόρων επί των εισοδημάτων που δημιουργούνται σε off-shore χαρτοφυλάκια ιδιωτών.

12) Η απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου για τον ΦΠΑ. Οι ελληνικές αρχές τον Δεκέμβριο του 2016 θα κωδικοποιήσουν και θα απλοποιήσουν τη νομοθεσία για τον ΦΠΑ, ευθυγραμμίζοντάς την με τον Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών και προχωρώντας στην εξάλειψη των εκκρεμών νομικών κενών. Στο πλαίσιο των δράσεων αυτών εξετάζεται ο περιορισμός των υποβολών περιοδικών δηλώσεων για τις επιχειρήσεις οι οποίες διενεργούν σχεδόν όλες τις συναλλαγές τους μέσω του τραπεζικού συστήματος, καθώς επίσης και η αύξηση του ορίου των ακαθαρίστων εσόδων για την απαλλαγή των επιχειρήσεων από την υποχρέωση παρακράτησης και απόδοσης ΦΠΑ, από τα 10.000 στα 25.000 ευρώ.

13) Η εξίσωση των αντικειμενικών αξιών με τις αγοραίες τιμές των ακινήτων. Οι ελληνικές αρχές εντός του Ιουνίου 2016 θα πρέπει να υποβάλουν λεπτομερείς προτάσεις για την «ευθυγράμμιση» των φορολογητέων αξιών των ακινήτων (των αντικειμενικών αξιών) με τις τιμές της κτηματαγοράς έως τον Ιούνιο του 2017. Η υλοποίηση του μέτρου αυτού μετατίθεται ουσιαστικά κατά 6 μήνες.

Βελτίωση των διαδικασιών συλλογής των φόρων

14) Δημοσιοποίηση λίστας μεγαλοοφειλετών. Για τη βελτίωση της είσπραξης των φορολογικών οφειλών οι αρχές θα εκδώσουν μια αναθεωρημένη λίστα με τους μεγαλύτερους χρεοφειλέτες του Δημοσίου και θα επικαιροποιούν τη λίστα ανά τακτά διαστήματα. Επίσης θα εφαρμόσουν του 2016 μια εθνική στρατηγική για την είσπραξη των φορολογικών χρεών, η οποία θα περιλαμβάνει την περαιτέρω αυτοματοποίηση της συλλογής των οφειλών.

15) Επιτάχυνση της είσπραξης των προστίμων για οχήματα ανασφάλιστα, οχήματα που δεν πέρασαν από τεχνικό έλεγχο και παράνομη χρήση συχνοτήτων. Τον Νοέμβριο του 2016 θα ληφθούν τα αναγκαία μέτρα με σκοπό την έγκαιρη είσπραξη των προστίμων για τα ανασφάλιστα οχήματα, για τα οχήματα που δεν πέρασαν από τον υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο και για την άνευ αδείας χρήση των συχνοτήτων.

16) Αυτοματοποίηση διαδικασιών κατασχέσεων. Οι φορολογικές αρχές θα προμηθευτούν προγράμματα ηλεκτρονικών εφαρμογών που θα επιτρέπουν την περαιτέρω αυτοματοποίηση της είσπραξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών και ειδικότερα θα παρέχουν τη δυνατότητα λειτουργίας μιας πλήρως αυτοματοποιημένης διαδικασίας κατασχέσεων σε βάρος των ασυνεπών οφειλετών.

17) Τροποποίηση της νομοθεσία για τα μη εισπράξιμα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο. Οι αρχές θα τροποποιήσουν τη νομοθεσία για τα μη εισπράξιμα χρέη, θεσπίζοντας κριτήρια για την διαγραφή τους, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016.

18) Συμφωνία με τους μεγαλοοφειλέτες. Οι αρχές θα ξεκινήσουν μια διαδικασία η οποία θα εξασφαλίζει την επιλογή των μεγάλων οφειλετών του Δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων με βάση την ανάλυση των οικονομικών τους στοιχείων προκειμένου να είναι σε θέση να προσδιορίσουν τη βιωσιμότητά τους. Για το σκοπό αυτό, από τον Ιούνιο του 2016 θα εκδώσουν κατευθυντήριες γραμμές σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές, που θα ορίζουν τη μέθοδο για τη διαφοροποίηση των οφειλετών με βάση την οικονομική τους κατάσταση και την ικανότητα να αποπληρώνουν τα χρέη τους, σύμφωνα προς τα εφαρμοζόμενα καθεστώτα αφερεγγυότητας και αναδιάρθρωσης χρεών και θα αναθέσουν σε μια εταιρία που έχει τη σχετική εμπειρία για να παράσχει βοήθεια προς τις υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για τους μεγαλοοφειλέτες του Δημοσίου (Μονάδα Είσπραξης Μεγάλων Οφειλών) και των ασφαλιστικών ταμείων (ΚΕΑΟ), όσον αφορά τη διαλογή των υποθέσεων. Τον Σεπτέμβριο του 2016 οι αρμόδιες υπηρεσίες θα ολοκληρώσουν μια αναφορά με την οποία θα ταξινομούν τους μεγαλοοφειλέτες σύμφωνα με την οικονομική τους κατάσταση, με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές που προαναφέρθηκαν, και θα προτείνουν αντίστοιχους εισπρακτικούς στόχους και λύσεις, όπως εκκαθάριση ή άλλα αναγκαστικά μέτρα ή ακόμη και η αναδιάρθρωση χρέους. Ουσιαστικά θα εφαρμόζονται μέτρα αναδιάρθρωσης φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών για μεγάλες επιχειρήσεις που απασχολούν πολλούς εργαζόμενους και κρίνονται βιώσιμες, μέσω της παροχής δυνατοτήτων εξατομικευμένων λύσεων τμηματικής εξόφλησης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε πολλές μηνιαίες δόσεις. Οι διαδικασίες αυτές θα ακολουθήσουν τα πρότυπα ανάλογων λύσεων που εφαρμόζονται από τις τράπεζες για τα «κόκκινα δάνεια» των μεγάλων επιχειρήσεων.

Ληξιπρόθεσμες οφειλές Δημοσίου

19) Η παρουσίαση - άμεσα - ενός μεσοπρόθεσμου σχεδίου δράσης προκειμένου να υπάρξει συμμόρφωση με την Οδηγία για τις Καθυστερήσεις Πληρωμών οι οποίες πλέον θα πρέπει να τακτοποιούνται σε 30 αντί 90 ημέρες που ισχύει σήμερα

Κοινωνική πολιτική

20) Η έναρξη της σταδιακής εφαρμογής του σχεδίου για το εγγυημένο ελάχιστο εισόδημα μέσα στο επόμενο διάστημα ώστε να ισχύσει πλήρως σε όλη την χώρα μέχρι και το πρώτο τρίμηνο του 2017 .

Δημόσια διοίκηση

21) Η έκδοση δευτερογενούς νομοθεσίας (υπουργικών αποφάσεων και εγκυκλίων) για την εφαρμογή της μεταρρυθμισμένης λειτουργίας του σχεδίου αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης.

22) Η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του εξορθολογισμού των ειδικών μισθολογίων με όχημα την διάταξη περί παγώματος μισθολογικών ωριμάνσεων και προσαγωγών. Αναφέρεται επίσης ότι θα πρέπει ακόμη να υιοθετηθεί νομοθεσία για εισαγωγή νέου μόνιμου σχεδίου κινητικότητας στο Δημόσιο.

Λοιπές μεταρρυθμίσεις

23) Αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις. Προβλέπεται η έναρξη διαδικασίας διαβούλευσης για την εναρμόνιση των νομοθετικών πλαισίων για τις ομαδικές απολύσεις, τις απεργιακές κινητοποιήσεις, τη συνδικαλιστική δράση και τις συλλογικές συμβάσεις με τις καλύτερες πρακτικές διεθνώς και στην Ε.Ε. Η εναρμόνιση αυτή προγραμματίζεται να γίνει τον Σεπτέμβριο.

Προβλέπεται επίσης – όπως ήδη προαναφέρθηκε - ότι οποιαδήποτε αλλαγή στο νομοθετικό πλαίσιο για την αγορά εργασίας πρέπει να έχει την έγκριση των δανειστών, ότι δεν επιτρέπεται καμία αλλαγή στο πλαίσιο των συλλογικών διαπραγματεύσεων και του κατώτατου μισθού πριν το τέλος της αξιολόγησης κι ότι οι όποιες αλλαγές στις πολιτικές για την αγορά εργασίας δεν θα σημάνουν την επιστροφή στις ρυθμίσεις του παρελθόντος «που δεν είναι συμβατές με τους στόχους της προώθησης της βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης».

Πέραν των αλλαγών στην αφορά εργασία προβλέπονται η υιοθέτηση ενός ενοποιημένου σχεδίου δράσης για την πάταξη της αδήλωτης εργασίας και η κωδικοποίηση της εργατικής νομοθεσίας από το 2017.

24) Προβλέπεται επίσης ότι η ΔΕΗ θα πρέπει να ξεκινήσει τον διαγωνισμό για την πώληση τουλάχιστον του 20% της ΑΔΜΗΕ σε στρατηγικό επενδυτή μέσω ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού.

25) Νέο νομικό πλαίσιο για τα κτηματολογικά γραφεία σε όλη την επικράτεια.

26) Εφαρμογή της σύστασης της εργαλειοθήκης Ι του ΟΟΣΑ για την πώληση μη συνταγογραφούμενων φαρμακευτικών προϊόντων εκτός φαρμακείων.

27) Προβλέπεται επίσης να νομοθετηθούν οι μεταρρυθμίσεις για τα κοινωνικά επιδόματα. Υπενθυμίζεται ότι το Μνημόνιο του περασμένου καλοκαιριού προβλέπει την εξοικονόμηση 980 εκατ. ευρώ από τα κοινωνικά επιδόματα μέχρι και το 2018.

28) Προώθηση νομοθεσίας για την ενίσχυση της θεσμικής, οικονομικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας. Θα πρέπει επίσης να τροποποιηθεί η όποια πρωτογενής και δευτερογενής νομοθεσία για να αντιμετωπιστούν ζητήματα, που αφορούν σύγκρουση συμφερόντων των μελών του διοικητικού συμβουλίου της Επιτροπής Ανταγωνισμού και της στελέχωσης του εσωτερικού νομικού γραφείου της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

29) Επιτάχυνση ιδιωτικοποιήσεων. Το 2016 θα πρέπει να εισπραχθούν 2,5 δισ ευρώ από τις ιδιωτικοποιήσεις, το 2017 τα έσοδα θα πρέπει να ανέλθουν τα 2,2 δισ ευρώ και το 2018 στα 1,1 δισ ευρώ.

Toκείμενο του Συμπληρωματικού Μνημονίου συνοδεύεται από την έκθεση συμμόρφωσης των «Θεσμών», καθώς επίσης και από δύο αναλυτικά κείμενα που παρουσιάζουν τον προγραμματισμό των ιδιωτικοποιήσεων.

Δείτε εδώ το συμπληρωματικό μνημόνιο στα αγγλικά όπως δόθηκε στην δημοσιότητα σήμερα

Οι ιδιωτικοποιήσεις

Η επικαιροποίηση γα τις ιδιωτικοποιήσεις

Οι εκθέσεις συμμόρφωσης