Οικονομία

«Σουσάμι» με την Alibaba επιδιώκει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών

«Σουσάμι» με την Alibaba επιδιώκει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών «Σουσάμι» με την Alibaba επιδιώκει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών
Δίαυλο επικοινωνίας με τη μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου, την κινεζική Alibaba, έχει ανοίξει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, διαπιστώνοντας την άμεση ανάγκη για στροφή των ελληνικών επιχειρήσεων στην εξωστρέφεια και στις εξαγωγές, σύμφωνα με τον πρόεδρό του Ιωάννη Χατζηθεοδοσίου.

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών είχε την πρωτοβουλία να καλέσει τον προηγούμενο μήνα στην Ελλάδα εκπροσώπους της εταιρείας Alibaba με στόχο να ανοίξει έναν δρόμο στους Έλληνες επιχειρηματίες για περισσότερες εξαγωγές και να τους στρέψει προς την τεράστια κινέζικη αγορά, καθώς υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες και εξαιρετικές προοπτικές για κερδοφόρες συνέργειες. Επίσης στους στόχους του Επιμελητηρίου περιλαμβάνεται και η προσέλκυση τουριστών από την Κίνα.

Ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της Αθήνας κ. Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου συμμετείχε στην ελληνική πολιτική και επιχειρηματική αποστολή που επισκέφθηκε την προηγούμενη εβδομάδα την Κίνα.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής της ελληνικής αποστολής στην Κίνα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον πρόεδρο της Alibaba, παρουσία του προέδρου του ΕΕΑ, προκειμένου να μπουν οι βάσεις για συνεργασία των δύο πλευρών, με μοναδικό στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Χατζηθεοδοσίου τόνισε: «το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών ως εκφραστής των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα -έχουμε ως μέλη τυπικά 250.000, ουσιαστικά κάπου 150.000- θέλει να βρει τον τρόπο καταρχήν να υπάρχει συνεργασία αυτών των επιχειρήσεων με την μεγαλύτερη ηλεκτρονική πλατφόρμα που λειτουργεί μόνο στην Κίνα».

Η Alibaba, σύμφωνα με τον κ. Χατζηθεοδοσίου, είναι η μεγαλύτερη ηλεκτρονική πλατφόρμα του κόσμου με τζίρο 500 δισ. δολ. στην Κίνα και 430 εκατ. πελάτες. Η κύρια αναφορά της είναι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Όσον αφορά στη δραστηριοποίηση της Alibaba στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον κ. Χατζηθεοδοσίου, όταν ανοίξει η πλατφόρμα οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα μπορούν να πουλάνε προϊόντα στην Κίνα στους 430 εκατ. πελάτες που έχει ήδη η Alibaba.

«Το σχήμα λειτουργεί ως εξής: τα προϊόντα μπαίνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Alibaba. Στη συνέχεια, εφόσον το προϊόν αρχίζει να έχει ενδιαφέρον πηγαίνει σε αποθήκες στη Σαγκάη και στο Πεκίνο και από εκεί αγοράζει ο τελικός καταναλωτής στην Κίνα. Τα προϊόντα μπορούν μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας να βρεθούν σε 430 εκατ. καταναλωτές ηλικίας από 15 έως 40 χρόνων οι οποίοι κατά 80% αγοράζουν μέσω κινητού τηλεφώνου», όπως αναφέρει ο κ. Χατζηθεοδοσίου.

Ο κ. Χατζηθεοδοσίου ανέφερε ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα της Alibaba προσφέρει πολύ μεγάλες δυνατότητες για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων στην Κίνα και πρόσθεσε ότι τα κύρια προϊόντα που ενδιαφέρουνε τους καταναλωτές στην Κίνα είναι τα τρόφιμα. Επίσης ενδιαφέρον εκδηλώνεται για το θαλάσσιο αγγούρι, τα οπωροκηπευτικά, το κρασί και το λάδι. Σύμφωνα με τον κ. Χατζηθεοδοσίου, οι ευκαιρίες είναι πολλές και μεγάλες για τις μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις που θέλουν να εξάγουν στην Κίνα και προς αυτή τη κατεύθυνση σημαντική θα είναι η βοήθεια της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Alibaba.

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΕΑ, άνοιξε το δρόμο για μια στενή συνεργασία των ελληνικών επιχειρήσεων με την Alibaba καθώς εκτιμά ότι η εξωστρέφεια που πρέπει να επιδείξουν αποτελεί μονόδρομο. Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας πολλές ελληνικές επιχειρήσεις θα έχουν την ευκαιρία να εξάγουν τα προϊόντα τους στην Κίνα, γεγονός που θα τις βοηθήσει να αναπτυχθούν ακόμα περισσότερο.