Οικονομία

Πιέσεις για αναλογική χιλιομετροχρέωση στα διόδια με τις «ευλογίες» Σπίρτζη

Πιέσεις για αναλογική χιλιομετροχρέωση στα διόδια με τις «ευλογίες» Σπίρτζη
Η αναγκαιότητα εφαρμογής συστήματος αναλογικής χιλιομετρικής χρέωσης, όχι μόνο στην Εθνική αλλά και την Αττική οδό, υπογραμμίζεται στην απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για τα «Διόδια στο Οδικό Δίκτυο», που εισηγήθηκε η περιφερειακή Αρχή. Απόφαση για τα «Διόδια στο Οδικό Δίκτυο χωρικής αρμοδιότητας Περιφέρειας Αττικής» υιοθέτησε κατά πλειοψηφία σήμερα το απόγευμα το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, ύστερα από εισήγηση της Περιφερειακής Αρχής.

Ζήτημα το οποίο είχε επαναφέρει στο ΠΕΣΥ, τον Δεκέμβριο του 2014 καθώς είναι πάγια η θέση για δραστική μείωση των τελών και των διοδίων.

Κατεύθυνση την οποία συμμερίζεται απόλυτα και ο υπουργός Υποδομών - Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος παρακολούθησε την συζήτηση. Διαβεβαίωσε δε, ότι μετά την επιτυχή διαπραγμάτευση για την αποπεράτωση των αυτοκινητοδρόμων θα ακολουθήσει νέα, με αντικείμενο τη μείωση των τελών των διοδίων με αναλογική χρέωση.

Υπενθύμισε ότι στόχος της κυβερνητικής πολιτικής, επί του θέματος, είναι η προστασία του δημοσίου συμφέροντος και των τοπικών κοινωνιών, «παράγοντες τους οποίους δεν έλαβαν υπόψη ούτε κατ' ελάχιστον οι συμβάσεις που είχαν συνάψει οι προηγούμενες κυβερνήσεις με τους παραχωρησιούχους» όπως υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Ακολουθεί ολόκληρη η απόφαση του ΠΕ.ΣΥ:
- Λέμε ‘όχι’ στην τοποθέτηση νέων πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου και εντός του αστικού αστού της Περιφέρειας Αττικής. Το περιαστικό τμήμα της Εθνικής οδού από Μεταμόρφωση έως Αφίδνες να παραμείνει ελεύθερο από διόδια.
- Πάγιο αίτημά μας είναι η απομάκρυνση των ήδη εγκατεστημένων διοδίων εντός του Νομού Αττικής, καθώς η μη ύπαρξη ασφαλούς και ολοκληρωμένου δικτύου παραδρόμων καθιστά τη χρήση των εθνικών οδών υποχρεωτική για τις αστικές μετακινήσεις των κατοίκων και εργαζομένων της Αττικής.
- Η εφαρμογή συστήματος αναλογικής χιλιομετρικής χρέωσης όχι μόνο στην Εθνική αλλά και την Αττική οδό, οφείλει να είναι στην κατεύθυνση της δραστικής μείωσης των τελών διοδίων.
- Να ενεργοποιηθεί η προβλεπόμενη από το ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας διάνοιξη της Λεωφόρου Κύμης από τα Βόρεια προάστια μέχρι την Εθνική οδό και να μπει το έργο σε προτεραιότητα αντί άλλων αναπλάσεων χωρίς νέες επιβαρύνσεις για τους πολίτες.
- Άμεση απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής διοδίων των κατοίκων και των εργαζομένων των όμορων σε σταθμούς διοδίων περιοχών, που αφορούν σε τοπικές καθημερινές μετακινήσεις καθώς και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
- Οριστική παύση των διώξεων των πολιτών που συμμετείχαν σε κινήματα κατά των διοδίων.