Οικονομία

Υπ.Μεταφορών: Δικαίωση για τις κρατικές ενισχύσεις σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Υπ.Μεταφορών: Δικαίωση για τις κρατικές ενισχύσεις σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ένα νέο κεφάλαιο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και το μέλλον του, αφαιρώντας από τη σιδηροδρομική οικογένεια αλλά κυρίως από τον έλληνα φορολογούμενο το επικρεμάμενο για πάρα πολλά χρόνια βάρος χρέους και προστίμων άνω των 16 δισ. ευρώ, ανοίγει η απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις κρατικές ενισχύσεις σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Μεταφορών

«Με τη συνεχή, επίμονη και συστηματική προσπάθεια της κυβέρνησης, του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, του συνόλου της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, αλλά και των διοικήσεων των αρμόδιων φορέων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσχώρησε στην από την αρχή διατυπωμένη, με σαφήνεια και στοιχεία, θέση της Ελληνικής Κυβέρνησης για κοινή αξιολόγηση του συνόλου των φακέλων κρατικών ενισχύσεων των δημόσιων σιδηροδρομικών εταιρειών, ούτως ή άλλως συνδεδεμένων υποθέσεων, αποδεχόμενη τελικά τις ελληνικές θέσεις στην ουσία τους» δηλώνει το υπουργείο.

Προσθέτει ότι «οι προσπάθειες συγκεκριμένων κύκλων αλλά και η στάση της προηγούμενης Κυβέρνησης, να αποσυνδέει τις 2 υποθέσεις ώστε να παρατείνεται το καθεστώς ομηρίας που επέβαλαν στον ελληνικό σιδηρόδρομο σταμάτησαν οριστικά και επ'ωφελεία του Έλληνα φορολογούμενου και του σιδηροδρομικού έργου, διαψεύδοντας τις Κασσάνδρες της καταστροφολογίας που μιλούσαν για λάθος τακτική. Είναι όλοι εκείνοι που τα τελευταία 15 χρόνια κατακερμάτισαν τη Σιδηροδρομική Οικογένεια, απαξίωσαν το σιδηρόδρομο και επιχειρούσαν να τον χρεοκοπήσουν και να τον ξεπουλήσουν κομμάτι κομμάτι. Είναι όλοι εκείνοι που πίεζαν για την άμεση ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, χωρίς την ολοκλήρωση των υποθέσεων κρατικών ενισχύσεων όχι μόνο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΤΥ, αξίας 1.079 εκατ. και 0.34 εκατ. ευρώ αντίστοιχα αλλά και του ΟΣΕ που ανέρχοταν σε ύψος 14,3 δισ. ευρώ.

Τέλος, το υπουργείο δηλώνει πως συνεργάστηκε άριστα με το Υπουργείο Οικονομικών, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΣΕ για την κατάρτιση ενός άρτιου φακέλου που έδωσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή όλα τα στοιχεία που χρειαζόταν για μία ξεκάθαρη κοινή αξιολόγηση των 2 θεμάτων, με πλήρη τεκμηρίωση και σαφή διατύπωση των Ελληνικών θέσεων και στόχων, κάτι που κατά ομολογία των κοινοτικών χειριστών των θεμάτων συνέβη για πρώτη φορά από το 2010.