Οικονομία

Πετρόπουλος: Αυξήσεις συντάξεων στους ναύτες έως 32% και τους αξιωματικούς των πλοίων έως 10%

Πετρόπουλος: Αυξήσεις συντάξεων στους ναύτες έως 32% και τους αξιωματικούς των πλοίων έως 10%
Αυξήσεις έως 32% για τις συντάξεις των ναυτών και έως 10% για εκείνες των αξιωματικών των εμπορικών πλοίων, προέβλεψε ο Τάσος Πετρόπουλος ότι θα προκύψουν με το νέο σύστημα επανυπολογισμού τους.

Μιλώντας στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής για την ανανέωση της θητείας του Ανδρέα Κομματά στη θέση του προέδρου του ΝΑΤ, ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης παραδέχτηκε όμως ότι θα υπάρξουν μειώσεις και σε κάποιες άλλες κατηγορίες όπως είναι οι πλοίαρχοι και οι Μηχανικοί Α’. Εκτίμησε δε ότι είναι απίθανο το Συμβούλιο της Επικρατείας να αποφανθεί ότι πρέπει να υπάρξει μείωση στο συντελεστή εισφοράς που θεσμοθετήθηκε με το νέο Ασφαλιστικό.

Ο αρμόδιος υφυπουργός εξήγησε επ' αυτού ότι κάτι τέτοιο συγκρούεται με τους νόμους που ισχύουν διαχρονικά, ενώ ανέφερε ότι αυτή η συζήτηση είναι «αβάσιμη», δεδομένου ότι το μόνο που άλλαξε είναι η βάση υπολογισμού για όλους τους ασφαλισμένους.

Στο πλαίσιο της ακρόασης για την ανανέωση της θητείας του Ανδρέα Κομματά στη θέση του προέδρου του ΝΑΤ, τέθηκαν - ιδίως από την αντιπολίτευση αλλά και τον Νίκο Φίλη - ερωτήματα σχετικά με τα δύο αυτά θέματα, της μείωσης των συντάξεων των ναυτικών από το 2019 και ενδεχόμενης απόφασης του ΣτΕ για τον ΕΦΚΑ. Ο κ. Πετρόπουλος τόνισε ότι ο συντελεστής εισφοράς για την σύνταξη δεν άλλαξε από τον ν. 4387 (ήταν 20% και 20% παραμένει) "άρα οι συζητήσεις που γίνονται από δημοσιογράφους ότι το ΣτΕ λέει να μειωθεί ο συντελεστής εισφοράς διότι επιφέρει ανισότητα, όχι μόνον είναι αβάσιμη, αλλά έρχεται και σε σύγκρουση με το καθεστώς που ισχύει και ίσχυε πάντα. Το να λέει κάτι τέτοιο το ΣτΕ το θεωρώ απίθανο ".

"Είναι προφανές ότι θα βγουν στα κάγκελα οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι λένε ότι η επαναφορά του παλαιού συστήματος εισφορών σε κλίμακες και ασφαλιστικές κατηγορίες που οδηγούσαν σε υπερχρέωση τους ασφαλισμένους, θα οδηγήσει σε αφανισμό πολλές επιχειρήσεις, οι οποίες συγκέντρωσαν πάνω από 13 εκατ. οφειλές στο σύστημα της κοινωνικής ασφάλισης όταν ίσχυε αυτό, και κατήργησε η σημερινή κυβέρνηση, διότι δεν παράγονται οφειλές στην βάση των νέων εισφορών", πρόσθεσε ο κ. Πετρόπουλος.

Σχετικώς με το θέμα των μειώσεων των συντάξεων, ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, είπε ότι από τον Ιανουάριο του 2019, το εάν υπάρξουν μειώσεις και σε ποιό βαθμό, θα εξαρτηθεί από τα αποτελέσματα της προσπάθειας για θετικούς ισολογισμούς στον ΕΦΚΑ και πλεονάσματα. "Σε αυτή την κατεύθυνση πορευόμαστε και είμαστε σίγουροι ότι θα πάμε καλύτερα" είπε ο κ. Πετρόπουλος, ο οποίος πάντως ανέφερε, ότι με το νέο σύστημα οι συντάξεις των ναυτών αυξάνονται μέχρι και 32%, όπως και οι συντάξεις των αξιωματικών αυξάνονται μέχρι και 10%. Εξήγησε ταυτοχρόνως, ότι υπάρχει μια αρνητική επίδραση περίπου στο 4,2% και 8,4% για ορισμένες κατηγορίες απασχόλησης πλοιάρχων Α και 1,9% μηχανικών Α σε ορισμένες περιπτώσεις. "Ο επανυπολογισμός θα επιφέρει αυξήσεις και σε αυτούς που λάμβαναν μικρότερες συντάξεις σε αυτές τις κατηγορίες. Υπάρχουν όμως και μειώσεις, λόγω των ιδιαιτεροτήτων της ναυτοσύνης που εξαρτάται από τον τύπο των πλοίων που υπηρετούν", είπε.

Κατά την ακρόασή του από την επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, ο κ. Κομματάς - η υποψηφιότητα του οποίου για τη θέση του προέδρου του ΝΑΤ έγινε δεκτή κατά πλειοψηφία - κατέθεσε τα στοιχεία από τους απολογισμούς του Ταμείου, αναφέροντας πως δεν είχαν υπάρξει απολογισμοί μέχρι τώρα, και ενημέρωσε ότι πλέον δεν υπάρχει καμιά οφειλή προς το ΝΑΤ. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του προέδρου της Βουλής και πρόεδρου της Επιτροπής ΔΕΚΟ, Νίκου Βούτση, για την δυνατότητα να συνταχθεί μητρώο στο οποίο να ενταχθούν και οι Έλληνες ναυτικοί, που υπηρετούν σε πλοία ελληνικών εταιρειών με ξένη σημαία, ο κ. Κομματάς είπε ότι αυτό αποτελεί "μεγάλο κεφάλαιο που θέλει συζήτηση σε νομοτεχνικό και πολιτικό επίπεδο για το πώς μπορεί να λειτουργήσει".

Πάντως, ανέφερε ότι θα ήταν ευχής έργον να υπήρχε η δυνατότητα, να ασφαλιστούν στο ΝΑΤ οι Έλληνες αξιωματικοί που υπηρετούν στα πλοία που φέρουν ξένη σημαία, καθώς τότε θα είχαμε 60.000 ασφαλισμένους κι όχι 16.800, ενώ θα δινόταν άλλη προοπτική στην σχέση ασφαλισμένου και εργαζόμενου.