Οικονομία

Τι αλλάζει στις προσλήψεις στο δημόσιο το 2014

Τι αλλάζει στις προσλήψεις στο δημόσιο το 2014 Τι αλλάζει στις προσλήψεις στο δημόσιο το 2014
Τι αλλάζει στις προσλήψεις στο δημόσιο το 2014 Αλλαγές στις προσλήψεις στο δημόσιο για το 2014 προβλέπεται από εγκύκλιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης που προβλέπει επίσης τον νέο θεσμό για προσλήψεις υποψηφίων οκταμηνιτών, μέχρι να βγουν τα τελικά αποτελέσματα από το ΑΣΕΠ.

Επίσης από το 2014 και στο εξής για τους επιλαχόντες διαγωνισμών θα μπορεί να γίνουν προσλήψεις στο δημόσιο μέσα σε 9 μήνες και σε θέσεις άλλων διαγωνισμών   του ΑΣΕΠ που αφορούν τον κλάδο ή την ειδικότητά τους.

Οι προσλήψεις στο δημόσιο θα κινηθούν στον κανόνα της μία πρόσληψης για κάθε αποχώρηση και αναμένεται ότι θα πραγματοποιηθούν περίπου 10.000 νέες προσλήψεις

Οι αλλαγές για την διαδικασία που θα ακολουθηθεί για τις προσλήψεις στο δημόσιο το 2014 , καθώς και οι τακτοποιήση εκκρεμοτήτων που αφορούν παλαιότερους επιτυχόντες όπως προσλήψεις αθλητών, ατόμων με ειδικές ανάγκες και επιλαχόντων διαγωνισμών προηγούμενων ετών προβλέπονται σε εγκύκλιο που εκδόθηκε από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης που δημοσιευσε το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης πριν τα Χριστούγεννα.

Ακολουθεί όλη η εγκύκλιος για τις προσλήψεις στο δημόσιο για το 2014 που δημοσιεύσαμε πριν από τα Χριστούγεννα

Κάλυψη θέσεων τακτικού προσωπικού από πίνακες επιλαχόντων προηγούμενου διαγωνισμού ΑΣΕΠ

Με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ν.4210/2013, με τις οποίες προστίθεται παράγραφος 9 στο τέλος του άρθρου 15 του ν. 2190/1994 (Α΄28), επιτυγχάνεται η άμεση κάλυψη των αναγκών των υπηρεσιών σε προσωπικό, χωρίς να χρειάζεται να εκδοθεί εκ νέου προκήρυξη για την πλήρωση των θέσεων που αφορούν όμοιους κλάδους-ειδικότητες και πρόσθετα προσόντα και χωρίς να χρειάζεται οι υποψήφιοι να υποβάλουν εκ νέου αιτήσεις και δικαιολογητικά, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στη σημαντική επιτάχυνση των διαδικασιών προσλήψεων και στην εξοικονόμηση πόρων.

Ειδικότερα, η κάλυψη θέσεων τακτικού προσωπικού των υπηρεσιών και των νομικών προσώπων της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 3812/2009 είναι δυνατόν να πραγματοποιείται μετά από σύμφωνη γνώμη του ΑΣΕΠ και τη σύμφωνη γνώμη του οικείου φορέα, χωρίς νέα προκήρυξη από πίνακα επιλαχόντων προηγούμενου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, υπό την προϋπόθεση ότι οι νέες προς κάλυψη θέσεις αφορούν όμοιους κλάδους-ειδικότητες και πρόσθετα προσόντα, και ότι δεν έχουν παρέλθει εννέα (9) μήνες από τη δημοσίευση των αντίστοιχων πινάκων διοριστέων στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 11 του ν. 3833/2010 (Α΄40), όπως εκάστοτε ισχύει (έκδοση απόφασης κατανομής).
Η επιλογή των διοριστέων στις νέες θέσεις από τους επιλαχόντες, γίνεται με απόφαση του ΑΣΕΠ με βάση τους πίνακες κατάταξης των αντίστοιχων κλάδων-ειδικοτήτων και επί πλειόνων πινάκων εκείνων που προηγούνται χρονικά και με τη σειρά που έχουν οι υποψήφιοι σε αυτούς και μετά τον έλεγχο των προσόντων τους.

Οι υποψήφιοι καλούμενοι από το ΑΣΕΠ να καταλάβουν την προτεινόμενη σε αυτούς νέα θέση, οφείλουν να δηλώσουν με γραπτή δήλωσή τους, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών από τότε που θα περιέλθει σε αυτούς η έγγραφη ειδοποίηση του ΑΣΕΠ, αν αποδέχονται τη νέα θέση.

Η δήλωση κατατίθεται στο ΑΣΕΠ ή αποστέλλεται σε αυτό μέσω τηλεομοιοτυπίας. Αν δεν υποβληθεί η ως άνω δήλωση, τεκμαίρεται αμαχήτως η μη αποδοχή της προτεινόμενης νέας θέσης, χωρίς ο υποψήφιος να διαγράφεται από τους οικείους πίνακες κατάταξης.»

2. Υποχρεωτική ενημέρωση του ΑΣΕΠ για την ανάληψη υπηρεσίας των διορισθέντων.
Με την παράγραφο 2 του άρθρου 8 ν.4210/2013 προστίθεται εδάφιο β΄ στην παράγραφο 16 του άρθρου 17 του ν. 2190/1994, όπως ισχύει, σύμφωνα με το οποίο προβλέπεται ρητώς η υποχρέωση του οικείου φορέα να αποστείλει στο ΑΣΕΠ αντίγραφο της σχετικής πράξης ανάληψης υπηρεσίας μετά την έκδοση της πράξης διορισμού του υπαλλήλου.

3. Δυνατότητα άμεσης πρόσληψης προσωπικού από τους προσωρινούς πίνακες κατάταξης των υποψηφίων.
Για την αποδοτικότερη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης μέσω μιας ευέλικτης διαδικασίας που εξασφαλίζει την άμεση κάλυψη των επειγουσών αναγκών των υπηρεσιών σε προσωπικό παρέχεται με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 8 ν. 4210/2013 η δυνατότητα στους φορείς που έχουν προκηρύξει θέσεις για κάλυψη σε προκήρυξη του ΑΣΕΠ, να προσλάβουν άμεσα ορισμένο ή και το σύνολο του αριθμού των υποψηφίων προς διορισμό από τους προσωρινούς πίνακες κατάταξης, πριν δηλαδή την εξέταση των ενστάσεων, αφού όμως προηγηθεί η έκδοση απόφασης κατανομής του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Ειδικότερα με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 8 του ν. 4210/2013 με τις οποίες προστίθενται παράγραφοι 19 και 18 στα άρθρα 17 και 18, αντίστοιχα, του ν. 2190/1994, όπως ισχύει, προβλέπεται ότι μετά την κατάρτιση και δημοσίευση των προσωρινών πινάκων κατάταξης των υποψηφίων και πριν τον αυτεπάγγελτο ή κατ’ ένσταση έλεγχο του ΑΣΕΠ, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, για την κάλυψη ιδιαίτερης σημασίας επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών των υπηρεσιών και των νομικών προσώπων του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 3812/2009 κατόπιν έκδοσης απόφασης κατανομής του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της παρ. 5 του άρθρου 11 του ν. 3833/2010 (Α΄ 40), όπως ισχύει, επιτρέπεται η πρόσληψη με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου μη ανανεούμενης, μέχρι του αριθμού των προκηρυχθεισών θέσεων, υποψηφίων κατά τη σειρά εγγραφής των στους προσωρινούς αυτούς πίνακες, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 11 «Περιορισμός προσλήψεων για τα έτη 2011 έως και 2013» του ν. 3833/ 2010, όπως τροποποιήθηκε με τη διάταξη της παρ. 1 της υποπαραγράφου Ζ.5 του πρώτου άρθρου του ν. 4093/ 2012 και επεκτάθηκε η ισχύς του έως το έτος 2016.

Οι προσλήψεις αυτές είναι δυνατόν να αφορούν μικρότερο αριθμό θέσεων από αυτές που προκηρύσσονται ανά φορέα κατηγορία κλάδο-ειδικότητα. Η σύμβαση αυτή διαρκεί έως την ανάληψη των καθηκόντων κάθε υποψηφίου μετά τη δημοσίευση της ατομικής πράξης διορισμού του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και απαγορεύεται η διάρκειά της να υπερβαίνει τους οκτώ (8) μήνες.

Για τις κατά τα ανωτέρω προσλήψεις απαιτείται η έκδοση πράξεων των αρμοδίων οργάνων των οικείων φορέων, ύστερα από διάθεση των υποψηφίων από το ΑΣΕΠ, που γίνεται μετά την υποβολή σε αυτό πλήρως αιτιολογημένων αιτημάτων των οικείων φορέων. Οι πράξεις αυτές δεν δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Με τη δημοσίευση των οριστικών πινάκων κατάταξης οι συμβάσεις των ήδη προσληφθέντων που δεν περιλαμβάνονται στους οριστικούς πίνακες διοριστέων, λήγουν αυτοδικαίως, χωρίς την καταβολή οποιασδήποτε αποζημίωσης από την αιτία αυτή. Επίσης, λήγουν αυτοδικαίως χωρίς την καταβολή οποιασδήποτε αποζημίωσης και οι συμβάσεις των ήδη προσληφθέντων υποψηφίων που περιλαμβάνονται στον οριστικό πίνακα διοριστέων, μετά τη δημοσίευση των ατομικών πράξεων διορισμού και την ανάληψη των καθηκόντων τους, καθώς και μετά την παρέλευση οκταμήνου από την προσωρινή πρόσληψη, εφόσον δεν έχουν δημοσιευτεί οι οριστικοί πίνακες διοριστέων.

Η μη αποδοχή εκ μέρους του υποψηφίου να αναλάβει καθήκοντα μέχρι τη δημοσίευση του οριστικού πίνακα διοριστέων, ουδεμία επιρροή ασκεί στην κατάταξή του στον οριστικό πίνακα διοριστέων.

Οι ως άνω ρυθμίσεις ισχύουν και για προκηρύξεις ΑΣΕΠ, τα προσωρινά αποτελέσματα των οποίων δεν έχουν εκδοθεί κατά τη δημοσίευση ν.4210/2013 στο φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως.

Διακρίβωση ειδικών γνώσεων ή/και δεξιοτήτων που συνάδουν με τα προσόντα ή τα καθήκοντα των υπό πλήρωση θέσεων μέσω της διενέργειας πρακτικών και ειδικών γραπτών δοκιμασιών

Με την παράγραφο 4 του άρθρου 8 του ν.4210/2013, με την οποία αντικαθίσταται το δεύτερο εδάφιο της παρ. 7 του άρθρου 18 του ν. 2190/1994, όπως ισχύει, παρέχεται η δυνατότητα στον οικείο φορέα, προς διακρίβωση ειδικών γνώσεων ή/και δεξιοτήτων που συνάδουν με τα προσόντα ή τα καθήκοντα των υπό πλήρωση θέσεων, να ζητήσει από το ΑΣΕΠ επιπροσθέτως τη διενέργεια: α) πρακτικής δοκιμασίας ή/και β) εξέτασης των υποψηφίων με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή ή άλλων κατάλληλων συσκευών ή/και γ) ειδικής γραπτής δοκιμασίας με τη μέθοδο των ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών, για την αναβάθμιση των στελεχών της δημόσιας διοίκησης και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, και της διασφάλισης της πρόσληψης υποψηφίων που ξεχωρίζουν όχι μόνο με βάση τα τυπικά προσόντα τους, αλλά και με βάση την αξιολόγηση των ουσιαστικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων που συνθέτουν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα (profile) που αφορούν κάθε θέση εργασίας.

Συμμετοχή του ΑΣΕΠ στις διαδικασίες κατάταξης και επιλογής του επικουρικού προσωπικού στα νοσοκομεία και τις Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Για την επίσπευση των διαδικασιών κατάταξης και επιλογής των υποψηφίων για την κάλυψη των θέσεων επικουρικού προσωπικού στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. και στις Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, αλλά και για την ενίσχυση του κύρους των ως άνω διαδικασιών με τη συμμετοχή του ΑΣΕΠ σε αυτές, ως αρμοδίου, εκ του Συντάγματος, οργάνου για την επιλογή του πάσης φύσεως (πλην του ιατρικού) στο Δημόσιο, στις διατάξεις του άρθρου 9 του ν.4210/2013, με τις οποίες προστίθενται εδάφια στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 10 του ν. 3329/2005, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 6 του ν. 4052/2012, προβλέπεται ότι : «Η πρόσληψη του επικουρικού αυτού προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου τελεί υπό τον έλεγχο του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ). Το ΑΣΕΠ κατά την άσκηση της ανωτέρω αρμοδιότητάς του εφαρμόζει, όπου είναι απαραίτητο, τις σχετικές διατάξεις του ν. 2190/1994, όπως ισχύει. Οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης καθορίζονται με απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, μετά από πρόταση του ΑΣΕΠ.»

Ρυθμίσεις διορισμών και πλήρωσης θέσεων των φορέων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων από τους επιτυχόντες των προκηρυχθέντων από το ΑΣΕΠ διαγωνισμών με τις Προκηρύξεις 8Κ/2008 και 9Κ/2008

Με τις ρυθμίσεις του άρθρου 20 του ν.4210/2013 οι επιτυχόντες του διαγωνισμού της υπ’ αριθ. 9Κ/2008 προκήρυξης του ΑΣΕΠ (Α΄ 575/3.11.2008 Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ), οι οποίοι απολύθηκαν από το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. σε εκτέλεση των αποφάσεων του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών (2303, 2304, 2305, 2307, 2308, 2309, 2312, 2313, 2314) επαναπροσλαμβάνονται κατά προτεραιότητα σε φορείς του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, προς αποκατάσταση της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης την οποία είχαν απέναντι στο κράτος, καθώς κρίθηκαν από το ΑΣΕΠ ως επιτυχόντες σε δημόσιο διαγωνισμό.

Η πρόσληψή τους γίνεται, κατά τη σειρά του σχετικού πίνακα κατάταξης, μετά την ολοκλήρωση του διορισμού όλων των επιτυχόντων του διαγωνισμού της υπ’ αριθ. 8Κ/2008 προκήρυξης του ΑΣΕΠ, στις κενές οργανικές θέσεις του ΙΚΑ για την κάλυψη των εξαιρετικά αυξημένων λειτουργικών του αναγκών.

Τοποθέτηση διοριστέων κατηγορίας ΔΕ και ΥΕ του ν. 2643/1998 στους Ο.Τ.Α.

Με τις διατάξεις του άρθρου 22 του ν.4210/2013 δύναται να πραγματοποιηθούν οι διορισμοί των επιτυχόντων προστατευομένων ατόμων του ν. 2643/1998 κατηγορίας ΥΕ και ΔΕ, όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, σε θέσεις ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, που είχαν ανασταλεί σε εφαρμογή των διατάξεων της παρ. ΣΤ΄ του άρθρου 1 του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), έως τις 31.12.2016, σε κενές θέσεις άλλων υπηρεσιών και φορέων του δημοσίου στους νομούς που αυτοί έχουν τοποθετηθεί, με βάση τις προτεραιότητες της πολιτικής προσλήψεων και τα προσόντα των διοριστέων, κατόπιν έκδοσης απόφασης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Με την ως άνω ρύθμιση επιτυγχάνεται η αποκατάσταση όλων των επιτυχόντων του ν. 2643/1998 οι οποίοι αναμένουν τρία και πλέον έτη την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την πρόσληψή τους και είναι σύμφωνη με το θεσμικό πλαίσιο που στόχο έχει την προστασία των εν λόγω προστατευομένων εντάσσοντάς τους, μεταξύ άλλων, στο στελεχιακό δυναμικό του δημοσίου τομέα με βάση τα προσόντα που κατέχουν σήμερα.

Οι λεπτομέρειες και κάθε ειδικότερο θέμα της διαδικασίας των ως άνω διορισμών θα ρυθμιστούν με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Διαδικασία διορισμού των αθλητών που έτυχαν διάκρισης.

Με τις ρυθμίσεις του άρθρου 28 του ν.4210/2013, τροποποιούνται οι διατάξεις της παρ.9 του άρθρου 34 του ν.2725/1999, όπως ισχύουν, ως προς την τοποθέτηση των υπό διορισμό αθλητών, οι οποίοι πλέον δύνανται να διορίζονται με βάση τα τυπικά προσόντα που κατέχουν σήμερα και τις παρούσες υπηρεσιακές ανάγκες σε κενές οργανικές ή συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις, σε υπηρεσίες ή φορείς του Δημοσίου στους νομούς που έχουν επιλέξει με την αρχική τους αίτηση κατόπιν έκδοσης απόφασης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Η εν λόγω ρύθμιση κρίθηκε αναγκαία προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία διορισμού των διακριθέντων αθλητών, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές ανάγκες των φορέων του δημοσίου που πρέπει να καλυφθούν, αλλά και του γεγονότος ότι από την αίτηση διορισμού έως το διορισμό μεσολαβεί μεγάλο διάστημα και σε πολλές περιπτώσεις τα τυπικά προσόντα των υπό διορισμό αθλητών έχουν μεταβληθεί.

Επισημαίνεται ότι:
Για όσους αθλητές έτυχαν διάκρισης μέχρι και την 31η12.2009 αλλά δεν έχουν υποβάλει σχετική αίτηση διορισμού μέχρι και την ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 4210/2013, ήτοι μέχρι την 21η.11.2013, το δικαίωμα διορισμού καταργείται.

Η διαδικασία καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα που αφορά το διορισμό των διακριθέντων αθλητών, κατά τα ανωτέρω, θα ρυθμιστούν με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.