Οικονομία

Επιδότηση σε αλιείς για εγκατάσταση GPS στα σκάφη

Επιδότηση σε αλιείς για εγκατάσταση GPS στα σκάφη Επιδότηση σε αλιείς για εγκατάσταση GPS στα σκάφη
Επιδότηση σε αλιεις για εγκατάσταση GPS στα σκάφη Με κοινή υπουργική απόφαση ανακοινώνονται οι προυποθέσεις που πρέπει να πληρούν τα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη ώστε να λάβουν οι αλιείς επιδότηση για την εγκατάσταση συσκευών εντοπισμού GPS .

Η απόφαση που παρουσιάζει το dikaiologitika.gr καθορίζει ποια είναι τα υπόχρεα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη, τους όρους, τα ειδικά δικαιολογητικά και τις διαδικασίες επιδότηση, για την αγορά και τοποθέτηση συσκευών GPS πλήρους λειτουργίας που επιτρέπουν τον αυτόματο εντοπισμό του σκάφους και την αναγνώρισή του από το Σύστημα Παρακολούθησης Σκαφών μέσω της διαβίβασης του γεωγραφικού του στίγματος ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ως εξής:

1. Ως υπόχρεα ορίζονται τα κατωτέρω ενεργά ελληνικά επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη που είναι εγγεγραμμένα στο Κοινοτικό Αλιευτικό Μητρώο (ΚΑΜ):
α) ολικού μήκους 15 μέτρων και άνω, τα οποία έχουν εγκατεστημένη συσκευή αυτόματου εντοπισμού (VMS), τουλάχιστον τα τελευταία 5 έτη.
β) ολικού μήκους μικρότερου των 12 μέτρων, στα οποία χορηγείται άδεια αλίευσης μεγάλων πελαγικών ψαριών.
γ) ολικού μήκους μικρότερου των 12 μέτρων, στα οποία χορηγείται άδεια απόπλου και αλιείας στα διεθνή ύδατα ή επιθυμούν την ένταξή τους στη διαδικασία ηλεκτρο-νικής παρακολούθησης σκαφών.

2. α) Για την αγορά και τοποθέτηση στα προαναφερόμενα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη συσκευών πλήρους λειτουργίας που επιτρέπουν τον αυτόματο εντοπισμό του σκάφους και την αναγνώρισή του από το Σύστημα Παρακολούθησης Σκαφών μέσω της διαβίβασης του γεωγραφικού του στίγματος ανά τακτά χρονικά διαστήματα, χορηγείται οικονομική ενίσχυση υπό τις προϋποθέσεις των επόμενων παραγράφων.
β) Για να είναι επιλέξιμη η εν λόγω δαπάνη, θα πρέπει ο συσκευές να πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές
γ) οι δαπάνες που αφορούν την προμήθεια των συσκευών είναι επιλέξιμες μέχρι του ποσού των 2.500 € ανά σκάφος, μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Ο ΦΠΑ δεν είναι επιλέξιμος.

3. Οι πλοιοκτήτες των επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών της παραγράφου 1, προκειμένου να λάβουν την οικονομική ενίσχυση, υποβάλλουν δια των αρμόδιων Περιφερειακών Υπηρεσιών Αλιείας, στη Δ/νση Θαλάσσιας Αλιείας του Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αίτηση σύμφωνα με το συνημμένο Υπόδειγμα Ι, συνο-δευόμενη από:
α) Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο της άδειας αλιείας του σκάφους σε ισχύ.
β) Πρωτότυπο τιμολόγιο-δελτίο αποστολής για την προμήθεια και εγκατάσταση συσκευής αυτόματου εντοπισμού του αλιευτικού σκάφους (VMS).
γ) Απόδειξη εξόφλησης του τιμολογίου προμήθειας και τοποθέτησης της συσκευής, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 3842/2010. Στην απόδειξη αναγράφεται ο τρόπος εξόφλησης του τιμολογίου, ο οποίος δεν μπορεί να είναι με μετρητά για ποσά από χίλια πεντακόσια ευρώ (1.500€) και άνω. Αυτό ισχύει και στην περίπτωση τμηματικής εξόφλησης τιμολογίων.
δ) Βεβαίωση υπογεγραμμένη από τον προμηθευτή, με σφραγίδα της εταιρίας, ότι η συσκευή συμμορφώνεται με τις τεχνικές προδιαγραφές που αναφέρονται στο Παράρτημα Ι.
ε) Βεβαίωση από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου (Κέντρο Παρακολούθησης Αλιείας) ότι εξασφαλίστηκε η λειτουργία της συσκευής χωρίς την ύπαρξη τεχνικών προβλημάτων με το κεντρικό σύστημα.
στ) Ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα (ατομική και σκάφους, κατά περίπτωση) σε ισχύ.

4. Η Δ/νση Θαλάσσιας Αλιείας, μετά την προσκόμιση των ανωτέρω δικαιολογητικών, ελέγχει την τήρηση των προϋποθέσεων χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης για
την αγορά και τοποθέτηση της συσκευής αυτόματου εντοπισμού του αλιευτικού σκάφους.

5. Η χορήγηση της οικονομικής ενίσχυσης γίνεται με Απόφαση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Αλιείας, η οποία περιλαμβάνει τουλάχιστον τα εξής:
•Το όνομα του Τελικού Αποδέκτη - πλοιοκτήτη του επαγγελματικού αλιευτικού σκάφους
• Τα στοιχεία του επαγγελματικού αλιευτικού σκάφους
• Τον κωδικό ΣΑΕ στον οποίο είναι ενταγμένο το έργο
• Το επιλέξιμο κόστος του έργου
• Την υπ’ αριθ. 2012/294/ΕΕ/25-5-2012 εκτελεστική απόφαση της Επιτροπής

6. α) Η καταβολή της οικονομικής ενίσχυσης στον δικαιούχο πραγματοποιείται με μέριμνα του υπόλογου διαχειριστή, ο οποίος ορίζεται με απόφαση της αρμόδιας οικονομικής υπηρεσίας του ΥΠΑΑΤ. Ο υπόλογος, ενεργώντας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και διαδικασίες, εκδίδει επιταγή της Τράπεζας της Ελλάδας στο όνομα του Τελικού Αποδέκτη - δικαιούχου της οικονομικής ενίσχυσης. Ο τελικός αποδέκτης παραλαμβάνει την επιταγή με την προσκόμιση γραμματίου είσπραξης ή εξοφλητικής απόδειξης.

β) ο υπόλογος διαβιβάζει στην αρμόδια ΥΔΕ του ΥΠΑ-ΑΤ τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
• Απόφαση χορήγησης της οικονομικής ενίσχυσης
• Αίτημα χρηματοδότησης προς την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του ΥΠΑΑΤ.
• Την φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα του δικαιούχου
• Φωτοαντίγραφο του σώματος της επιταγής που εκδίδεται στο όνομα του δικαιούχου και αποδεικτικό είσπραξης του ποσού.
γ) Σε περίπτωση διαπίστωσης παρατυπίας για οποιαδήποτε αιτία, εφαρμόζονται οι διαδικασίες δημοσιονομικής διόρθωσης ή ανάκτησης των αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών, σύμφωνα με τις ισχύουσες εθνικές και κοινοτικές διατάξεις.
7. Στα πλαίσια της παρούσας οι συνολικές επιλέξιμες δαπάνες ανέρχονται σε τρία εκατομμύρια διακόσιες πενήντα χιλιάδες ευρώ (3.250.000€). Η μέγιστη κοινοτική συμμετοχή ανέρχεται σε δύο εκατομμύρια εννιακόσιες είκοσι πέντε χιλιάδες ευρώ (2.925.000€). Η μέγιστη εθνική συμμετοχή ανέρχεται σε τριακόσιες είκοσι πέντε χιλιάδες ευρώ (325.000€)

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΟΥ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΥ
Οι δορυφορικές συσκευές καταγραφής στίγματος που θα τοποθετηθούν στα υπόχρεα αλιευτικά σκάφη πρέπει να εξασφαλίζουν τη συμμόρφωσή τους με τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1224 του Συμβουλίου της 20ής Νοεμβρίου του 2009 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 404 της Επιτροπής της 8ης Απριλίου του 2011.

Οι ανωτέρω συσκευές εξασφαλίζουν την αυτόματη και σε τακτά χρονικά διαστήματα διαβίβαση στο Κέντρο Παρακολούθησης Αλιείας (ΚΠΑ) δεδομένων που αφορούν τα στοιχεία ταυτότητας του αλιευτικού σκάφους, το γεωγραφικό στίγμα βάσει θέσεως GPS (σύμφωνα με το σύστημα WGS84), την ημερομηνία και ώρα καθορισμού του εν λόγω στίγματος και τη στιγμιαία ταχύτητα εκφρασμένη σε κόμβους με ακρίβεια ενός δεκαδικού ψηφίου τουλάχιστον και κατεύθυνση του αλιευτικού σκάφους εκφρασμένη σε μοίρες.

Α. Φυσικά χαρακτηριστικά
1) Η συσκευή πρέπει να περιέχει ένα εσωτερικό πομποδέκτη για δορυφορικές επικοινωνίες και ένα πομποδέκτη ενσωματωμένο μέσα στη συσκευή για επικοινωνίες GSM ή GPRS. Η κεραία θα περικλείεται εντός της συσκευής.
2) Η συσκευή πρέπει να είναι πιστοποιημένα ανθεκτική σε θαλάσσιο περιβάλλον και αδιάβροχη με δείκτη IP 66 τουλάχιστον.
3) Κάθε συσκευή θα πρέπει να σημαίνεται ανεξίτηλα με ένα μοναδικό σειριακό αριθμό στο εξωτερικό περίβλημα.
4) Το εξωτερικό μέρος της συσκευής θα πρέπει να είναι εργοστασιακά/κατασκευαστικά κλειστό και ασφαλισμένο και να διαθέτει ειδικό αισθητήρα για την ανίχνευση οποιασδήποτε παραβίασης ή επέμβασης, ο οποίος σε περίπτωση ανοίγματος της συσκευής θα εκπέμπει μία αναφορά της θέσης του σκάφους με τον αντίστοιχο κωδικό κατάστασης (συναγερμό).

Β. Λειτουργικές απαιτήσεις
1) Η συσκευή πρέπει να χρησιμοποιεί δίκτυο Iridium και GSM/GPRS
2) Η συσκευή πρέπει να έχει τη δυνατότητα συνεχούς τροφοδότησής της απευθείας από την κύρια πηγή ισχύος του σκάφους
3) Η συσκευή πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις διακυμάνσεις ρεύματος που ενδέχεται να αντιμετωπίσει ένα αλιευτικό σκάφος και να λειτουργεί σε ένα ευρύ φάσμα των τάσεων που συνήθως παρουσιάζουν τα αλιευτικά σκάφη στη θάλασσα και κυμαίνονται μεταξύ 10 και 36 Volt, να αποδίδει ονομαστική ισχύ 12 V ή 24 V DC και να παρέχει προστασία από υπερβολική τάση, απότομες αυξομειώσεις της τάσεις και περιπτώσεις αντιστροφής της πολικότητας.
4) Η συσκευή και τα παρελκόμενά της δεν πρέπει να φέρουν ορατή εξωτερική ένδειξη που να υποδηλώνουν τη μετάδοση στίγματος.
5) Μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία πρέπει να περιλαμβάνεται εντός της συσκευής για να καθιστά τη συσκευή ικανή, σε περίπτωση απώλειας ή μη διαθεσιμότητας της κύριας ισχύος: (α) να μεταδώσει ένα κατάλληλο κωδικό κατάστασης (συναγερμό) στο ΚΠΑ με αναφορά στίγματος που να δείχνει αλλαγή στην κατάσταση της τροφοδοσίας.
(β) να διατηρεί τις ρυθμίσεις της συσκευής καθ’όλη τη διάρκεια απώλειας της κύριας πηγής τροφοδοσίας
(γ) μετά την απώλεια της κύριας ισχύος, η επαναφορτιζόμενη μπαταρία, σε κατάσταση πλήρους φόρτισης, πρέπει να αποστέλλει δεδομένα στο ΚΠΑ. Κατά
τη διάρκεια μιας περιόδου 72 ωρών η μπαταρία πρέπει να έχει επαρκή χωρητικότητα για να υποστηρίξει 36 (δορυφορικές) μεταδόσεις.
6) Όταν η ισχύς της μπαταρίας πέφτει κάτω από το επίπεδο που απαιτείται για τη διατήρηση της μετάδοσης, η συσκευή πρέπει να διατηρεί τις ρυθμίσεις της σε εκείνο το σημείο.
7) Όταν η κύρια ισχύς επανακτάται η συσκευή πρέπει: (α) να επανέρχεται στην κανονική λειτουργία της με τις ρυθμίσεις που υπήρχαν κατά τη στιγμή απώλειας της ισχύος και όχι με την επαναφορά των εργοστασιακών ρυθμίσεων.
(β) να αποστέλλει στο ΚΠΑ μία αναφορά θέσης με ένα αντίστοιχο συναγερμό για το συμβάν.
8) Η συσκευή πρέπει να έχει τη δυνατότητα μετάδοσης αναφορών θέσης αυτόματα, σε πραγματικό χρόνο και προκαθορισμένη ώρα και να ανταποκρίνεται σε αίτημα επικαιροποίησης της τρέχουσας θέσης και ταχύτητας του σκάφους από το ΚΠΑ.
9) Η συσκευή πρέπει να έχει την δυνατότητα απομακρυσμένου προγραμματισμού του χρόνου μετάδοσης των δεδομένων από το ΚΠΑ
10) Σε περίπτωση αδυναμίας σύνδεσης με δορυφόρο ή δίκτυο κινητής τηλεφωνίας η συσκευή πρέπει να έχει την ικανότητα να αποθηκεύει τα μη αποσταλέντα δεδομένα και να τα διαβιβάζει χωρίς απώλειες, όταν αποκατασταθεί η δορυφορική σύνδεση ή βρεθεί σε περιοχή κάλυψης GPRS/GSM, τουλάχιστον για το χρονικό διάστημα που ορίζεται για τη λειτουργία σε κατάσταση μπαταρίας, όπως περιγράφεται στην παράγραφο Β 5. Με την αποκατάσταση της σύνδεσης, η συσκευή πρέπει να είναι ικανή:
(α) να εκπέμπει αμέσως αναφορές που δηλώνουν την τρέχουσα θέση και την τελευταία που καταγράφηκε πριν διακοπεί η σύνδεση, μαζί με ένα κατάλληλο κωδικό κατάστασης (συναγερμό) που υποδηλώνει ότι υπήρξε διακοπή της σύνδεσης.
(β) και στη συνέχεια να αποστέλλει όλες τις αποθηκευμένες αναφορές του διαστήματος αποσύνδεσης, αρχής γενομένης με αυτές που αποθηκεύτηκαν πρώτες.
11) Η διάρκεια ζωής της επαναφορτιζόμενης μπαταρίας πρέπει να δηλώνεται εγγράφως από τον κατασκευαστή.
12) Η συσκευή μπορεί να έχει τη δυνατότητα εκπομπής κατάστασης κινδύνου (δηλαδή Alert button).
13. Η συσκευή πρέπει να έχει τη δυνατότητα εκτέλεσης εντολής που θα επιτρέπει τη μετάδοση ιστορικού στιγμάτων με συχνότητα τουλάχιστον δέκα λεπτών, μέσω δικτύου κινητής τηλεφωνίας, η οποία θα δίνεται και ακυρώνεται από το ΚΠΑ.
14) Η συσκευή πρέπει να λαμβάνει και να αποθηκεύει σε εσωτερική μνήμη καταγραφές στιγμάτων ανά δέκα τουλάχιστον λεπτά για περίοδο τουλάχιστον τριών μηνών και να μπορεί να τις αποστείλει, μέσω δικτύου κινητής τηλεφωνίας στο ΚΠΑ, κατόπιν εντολής του, για συηγκεκριμένες ημερομηνίες και ώρες.
15)
Η συσκευή πρέπει να έχει τη δυνατότητα σύνδεσης με τη συσκευή ηλεκτρονικού ημερολογίου (eLogbook) του σκάφους.
Γ. Κωδικοί κατάστασης (συναγερμοί)
Οι δορυφορικές συσκευές πρέπει να αποστέλλουν τουλάχιστον τους ακόλουθους κωδικούς κατάστασης με την αντίστοιχη αναφορά θέσης: 1) απώλεια της κύριας ισχύος/εναλλαγή σε κατάσταση μπαταρίας (τη στιγμή της απώλειας)
2) αποκατάσταση της κύριας ισχύος (τη στιγμή της αποκατάστασης)
3) απώλεια της σύνδεσης με τη δορυφορική σύνδεση ή δίκτυο κινητής τηλεφωνίας (τη στιγμή της ανάκτησης)
4) κατά το άνοιγμα της συσκευής
5) αποσύνδεση/παρεμπόδιση κεραίας
6) θραύση ή αποσύνδεση του καλωδίου από τη συσκευή και την κεραία (δορυφορική και GPRS/GSM)
Δ. Εγγύηση-Συντήρηση

Η συσκευή πρέπει να συνοδεύεται από εγγύηση για πλήρη υποστήριξη του υλικού και του λογισμικού (συντήρηση, αναβάθμιση και επισκευή) για τουλάχιστον δύο χρόνια.