Οικονομία

Προστασία πρώτης κατοικίας: Τι αλλάζει στην επιδότηση του δημοσίου, πού γίνονται οι αιτήσεις

Προστασία πρώτης κατοικίας: Τι αλλάζει στην επιδότηση του δημοσίου, πού γίνονται οι αιτήσεις
Όλες οι αλλαγές  στην προστασία της πρώτης κατοικίας - ποιες οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση συνεισφοράς του Δημοσίου στα επιχειρηματικά δάνεια - τι προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Τι αλλάζει στην προστασία της πρώτης κατοικίας - ποιες οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση συνεισφοράς του Δημοσίου στα επιχειρηματικά δάνεια - τι προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Με την ΚΥΑ εξειδικεύονται κατά κύριο λόγο οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση συνεισφοράς του Δημοσίου στα επιχειρηματικά δάνεια.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ειδικής Γραμματείας Ιδιωτικού Χρέους με την ΚΥΑ 131164/2019 (ΦΕΚ 4733/19.12.2019), των υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών, σχετικά με τον προσδιορισμό της επιδότησης / συνεισφοράς του Δημοσίου για την προστασία της 1ης κατοικίας (στο πλαίσιο του Ν. 4605/2019), επέρχονται οι εξής αλλαγές και προσθήκες:

- Ορίζονται οι προϋποθέσεις για την χορήγηση συνεισφοράς του Δημοσίου στα επιχειρηματικά δάνεια στο πλαίσιο ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) σύμφωνα με τις διατάξεις των Κανονισμών της Ε.Ε. Επίσης αναγράφονται τα ανώτατα όρια ενισχύσεων ήσσονος σημασίας όπως ισχύουν στην Ε.Ε., προβλέπεται τι συμβαίνει στις περιπτώσεις στις οποίες μία επιχείρηση δραστηριοποιείται σε περισσότερους από έναν επιλέξιμους τομείς εφαρμογής των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας, αναφέρονται οι εξαιρέσεις, ο τρόπος υπολογισμού του ποσού της ενίσχυσης, καθώς και η υποχρέωση υποβολής υπεύθυνης δήλωσης προκειμένου να γίνει έλεγχος σώρευσης των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας.

- Τροποποιείται το ποσοστό συνεισφοράς του Δημοσίου στις απαριθμούμενες περιπτώσεις ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος και κατηγορίας νοικοκυριού από 30% σε 20% στα επιχειρηματικά δάνεια και από 20% σε 30% σε κάθε άλλο είδος δανείου.

- Τροποποιούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης της συνεισφοράς του Δημοσίου στις περιπτώσεις πολλών συγκύριων και στις περιπτώσεις επιχειρηματικών δανείων.

- Στους λογαριασμούς που καταβάλλεται η συνεισφορά του Δημοσίου, δεν θα επιτρέπονται άλλες κινήσεις παρά μόνο οι πιστώσεις του Δημοσίου με την συνεισφορά και οι χρεώσεις για την καταβολή αυτής στην πιστώτρια τράπεζα.

- Σε περίπτωση θανάτου του δικαιούχου, η συνεισφορά του Δημοσίου θα διακόπτεται ανεξάρτητα με την κατηγορία του νοικοκυριού (στην αρχική ΚΥΑ ετίθετο ο όρος του μονοπρόσωπου νοικοκυριού).

- Προβλέπεται ότι η συνεισφορά του Δημοσίου θα αναπροσαρμόζεται - εκτός από την περίπτωση της μεταβολής των εισοδημάτων (που οριζόταν στην αρχική ΚΥΑ) - και σε περίπτωση μεταβολής της σύνθεσης του νοικοκυριού.

- Τροποποιείται η ημερομηνία εκκίνησης για την έναρξη εννόμων συνεπειών, σε περίπτωση διακοπής ή αναπροσαρμογής της συνεισφοράς.

- Στις περιπτώσεις αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών η επιστροφή τους θα γίνεται πλέον άτοκα, εκτός συγκεκριμένων περιπτώσεων που ορίζονται στην νέα ΚΥΑ.

- Τέλος, προβλέπεται πλέον, η μηχανογραφική τήρηση από την ΗΔΙΚΑ Α.Ε. αρχείου επί δέκα οικονομικά έτη από την ημερομηνία χορήγησης της τελευταίας μεμονωμένης ενίσχυσης, το οποίο περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες που είναι αναγκαίες για να αποδειχθεί ότι έχουν τηρηθεί οι όροι των Κανονισμών de minimis.

Για περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να ανατρέξετε στην συνοπτική παρουσίαση που επισυνάπτεται μαζί με την ΚΥΑ.

Όλοι οι πολίτες μπορούν να λάβουν συμβουλές και υποστήριξη για την προστασία της 1ης Kατοικίας τους καθώς και για τις δυνατότητες ρύθμισης των οφειλών τους, στα 43 Κέντρα και Γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών που λειτουργούν πανελλαδικά - τηλέφωνο για ραντεβού 213.212.57.30.

Αιτήσεις για την προστασία της 1ης Κατοικίας γίνονται εδώ: http://www.keyd.gov.gr/a-katoikia/

Τα τελευταία στατιστικά στοιχεία

Έχει ολοκληρωθεί η 25η εβδομάδα λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την προστασία της 1ης κατοικίας.

Με βάση τα τελευταία στατιστικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους αθροιστικά για το διάστημα από 01/07/2019 μέχρι 20/12/2019, προκύπτουν τα εξής:

- Έχουν εισέλθει στην πλατφόρμα και συναίνεσαν στην άρση φορολογικού και τραπεζικού απορρήτου 57.166 χρήστες.

- Έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία ετοιμασίας της αίτησης 38.073 χρήστες.

- Έχουν υποβληθεί 1.249 αιτήσεις και διαβιβαστεί στις τράπεζες.

- Έχουν δοθεί 315 προτάσεις ρύθμισης από τις τράπεζες.

- Έχουν ήδη αποδεχθεί 84 προτάσεις ρύθμισης οι δανειολήπτες και εκκρεμεί η αποδοχή των υπολοίπων.

- Έχει ήδη εγκριθεί η Κρατική επιδότηση σε 41 πολίτες.

Αναλυτικά οι τροποιήσεις

Με την ΚΥΑ 131164/2019 (ΦΕΚ 4733/19.12.2019), εξειδικεύονται κατά κύριο λόγο οι προυποθέσεις για την χορήγηση συνεισφοράς Δημοσίου στα επιχειρηματικά δάνεια στο πλαίσιο ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis).Συνοπτικά, παρατηρούνται τροποποιήσεις, προσθήκες και αλλαγές στα ακόλουθα άρθρα:

Άρθρο 2

Στους ορισμούς του άρθρου 2 στην παρ. 2 ως πιστωτές ορίζονται πλέον μόνο τα νομικά πρόσωπα (και όχι και τα φυσικά πρόσωπα) για τις απαιτήσεις των οποίων ο οφειλέτης έχει αποδεχθεί πρόταση ρύθμισης στο πλαίσιο του ν. 4605/2019.

Επίσης στην παράγραφο 14 του ιδίου άρθρου προστίθεται εδάφιο σχετικά με την συνεισφορά του Δημοσίου στα επιχειρηματικά δάνεια, όπου ισχύουν επίσης οι ορισμοί που περιέχονται στο άρθρο 2 των Κανονισμών της Ε.Ε. για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis) αριθ. 1407/2013, 1408/2013, όπως τροποποιήθηκε με τον Κανονισμό αριθ. 316/2019 και ισχύει και αριθμό 717/2014, αντίστοιχα.

Άρθρο 3

Στο άρθρο 3 σχετικά με το ποσό συνεισφοράς του Δημοσίου στις μηνιαίες δόσεις του οφειλέτη, τροποποιείται το ποσοστό συνεισφοράς του Δημοσίου από 30% σε 20% στα επιχειρηματικά δάνεια και από 20% σε 30% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου, στις εξής μόνο περιπτώσεις:

α. Για μονοπρόσωπο νοικοκυριόο με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα από 9375,01 Ευρώ έως 12.500 Ευρώ

β. Για μονογονεική οικογένεια με ένα εξαρτώμενο μέλος και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα από 13125,01 Ευρώ έως 17500 Ευρώ

γ. Για μονογονεική οικογένεια με δύο εξαρτώμενα μέλη και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα από 16875,01 Ευρώ έως 22500 Ευρώ

δ. Για μονογονεική οικογένεια με τρία ή περισσότρα εξαρτώμενα μέλη και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα από 20625,01 ευρώ έως 27500 ευρώ

ε. Για πολυπρόσωπο νοικοκυριό χωρίς εξαρτώμενα μέλη και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα από 15.750,01 Ευρώ έως 21.000 Ευρώ

στ. Για πολυπρόσωπο νοικοκυριό με ένα εξαρτώμενο μέλος και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα από 19.500,01 Ευρώ έως 26.000 Ευρώ.

ζ. Για πολυπρόσωπο νοικοκυριό με δύο εξαρτώμενα μέλη και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα από 23.250,01 Ευρώ έως 31.000,00 Ευρώ

η. Για πολυπρόσωπο νοικοκυριό με τρία ή περισσότερα εξαρτώμενα μέλη και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα από 27.000,01 Ευρώ έως 36.000 Ευρώ.

Στο άρθρο 3 παρ. 2 σχετικά με τις προυποθέσεις χορήγησης της συνεισφοράς του Δημοσίου,

α. προβλέπεται ότι επί αποδοχής της συναινετικής ρυθμίσεως, σε περίπτωση ύπαρξης πολλών συγκυρίων, λαμβάνεται υπόψη για την ρύθμιση του άρθρου 75 παρ. 1 και τον προσδιορισμό του καταβλητέου ποσού, το δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 70, ήτοι η αξία του ιδανικού μεριδίου.

β. ειδικά για την περίπτωση των επιχειρηματικών δανείων, απαιτείται σωρευτικά με τις οριζόμενες προυποθέσεις και η πλήρωση των προυποθέσεων για την χορήγηση ενισχύσεων ήσσονος σημασίας, όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 9 της νέας ΚΥΑ (άρθρο 3 παρ. 2 δ β´εδάφιο).

Άρθρο 4

Στο άρθρο 4 σχετικά με την διαδικασία καταβολής της Συνεισφοράς του Δημοσίου, προβλέπεται:

- προὠθηση στοιχείων των μηνιαίων συνεισφορών του Δημοσίου για κάθε δικαιούχο (αντί για πρώθηση της εγκεκριμένης αίτησης)

-τήρηση από την ΗΔΙΚΑ των στοιχείων των μηνιαίων συνεισφορών του Δημοσίου (αντί για τήρηση μητρώου δικαιούχων συνεισφοράς Δημοσίου, που προέβλεπε η αντικατασταθείσα ΚΥΑ).

-προώθηση από την ΗΔΙΚΑ των στοιχείων των μηνιαίων συνεισφορών του Δημοσίου στο όργανο πληρωμής ( αντί για προώθηση της αίτησης).

- προώθηση στην ΗΔΙΚΑ όχι πλέον της εγκριτικής απόφασης, αλλά των στοιχείων των μηνιαίων συνεισφορών του Δημοσίου (αντί της εγκριτικής απόφασης), καθώς και

- προώθηση από την ΗΔΙΚΑ των στοιχείων πληρωμών των μηνιαίων συνεισφορών του Δημοσίου (αντί για προώθηση της αίτησης ).

Στην παράγραφο 2 του ιδίου άρθρου ορίζεται ότι οι λογαριασμοί που καταβάλλεται η συνεισφορά του Δημοσίου, πιστώνονται μόνο από το Δημόσιο με την συνεισφορά και χρεώνονται μόνο για την καταβολή αυτής στην πιστώτρια τράπεζα, απαγορευόμενης οποιασδήποτε άλλης κίνησης.

Άρθρο 5

Στο άρθρο 5 παρ. 3 σχετικά με την διακοπή της συνεισφοράς του Δημοσίου, προβλέπεται ότι, η συνεισφορά διακόπτεται, μεταξύ άλλων περιπτώσεων, σε περίπτωση θανάτου του δικαιούχου, ανεξάρτητα με την κατηγορία του νοικοκυριού (στην αρχική ΚΥΑ ετίθετο ο όρος του μονοπρόσωπου νοικοκυριού).

Επίσης προστίθεται και έβδομη (υπό κεφαλαίο γράμμα Ζ) περίπτωση διακοπής της συνεισφοράς, ήτοι η περίπτωση που αποδειχθεί με δημόσια έγγραφα ότι η αίτηση υπαγωγής στο ν. 4605/2019 και η αίτηση για χορήγηση συνεισφοράς δημοσίου, είναι ψευδής και η ανακρίβεια επιδρά στην επιλεξιμότητα του αιτούντος, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο 12 άρθρου 72 ν. 4605/2019.

Στο άρθρο 5 παρ. 4 σχετικά με την αναπροσαρμογή, προβλέπεται ότι η συνεισφορά αναπροσαρμόζεται - εκτός από την περίπτωση της μεταβολής των εισοδημάτων (που οριζόταν στην αρχική ΚΥΑ) - και σε περίπτωση μεταβολής της σύνθεσης του νοικοκυριού, κατά τρόπο ώστε να δικαιούται διαφορετική συνεισφορά .

Στο άρθρο 5 παρ. 5 προβλέπεται ότι οι έννομες συνέπειες σε περίπτωση διακοπής ή αναπροσαρμογής εκκινούν από την ημερομηνία που διαπιστώνει η ανακλητική ή τροποποιητική απόφαση της έγκρισης ως ημερομηνία έναρξης διακοπής ή τροποποίησης αντίστοιχα (και όχι από την κοινοποίηση της απόφασης ανάκλησης της εγκριτικής απόφασης ή με την τροποποίηση αυτής, στην ΗΔΙΚΑ, που προβλεπόταν στην αντικατασταθείσα ΚΥΑ)

Άρθρο 6

Στο άρθρο 6 σχετικά με τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ορίζεται ότι αυτά επιστρέφονται ατόκως εκτός και αν συντρέχουν οι προυποθέσεις του σημείου Ζ της παραγράφου 3 του άρθρου 5, οπότε και επιστρέφονται εντόκως με επιτόκιο 5% από τον χρόνο καταβολής τους (αντί της αρχικής ΚΥΑ που προέβλεπε ανεξαιρέτως έντοκη επιστροφή με επιτόκιο 5%).

Ειδικά για την περίπτωση μη τήρησης των προϋποθέσεων των Κανονισμών ήσσονος σημασίας για τα επιχειρηματικά δάνεια, επιβάλλονται τόκοι για την επιστροφή τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών από την ημερομηνία καταβολής τους και έως την επιστροφή τους, με βάση το επιτόκιο αναφοράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτό καθορίζεται σύμφωνα με την Ανακοίνωση της Επιτροπής σχετικά με την αναθεώρηση της μεθόδου καθορισμού των επιτοκίων αναφοράς και προεξόφλησης (2008/C 14/06), εκτός αν συντρέχουν παράλληλα οι προϋποθέσεις του σημείου (Ζ) της παρ.3 του προηγούμενου άρθρου, οπότε και εφαρμόζεται επιτόκιο 5% κατά τα ανωτέρω. 3.

Άρθρο 8

Μεταβάλλεται ο τίτλος του άρθρου από ενδικοφανείς προσφυγές σε αίτηση θεραπείας.

Άρθρο 9

Το εν λόγω άρθρο ορίζει τις προυποθέσεις για την χορήγηση συνεισφοράς Δημοσίου στα επιχειρηματικά δάνεια στο πλαίσιο ενισχύσεων ήσσονος σημασίας.

Σύφωνα με αυτό, η Συνεισφορά Δημοσίου στα επιχειρηματικά δάνεια εντάσσεται στο πλαίσιο ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis), σύμφωνα με τις διατάξεις των Κανονισμών Ε.Ε. 1407/2013 (Γενικός Κανονισμός ενισχύσεων ήσσονος σημασίας), 1408/2013 (ενισχύσεις ήσσονος σημασίας στον γεωργικό τομέα) και 717/2014 (ενισχύσεις ήσσονος σημασίας στους τομείς της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας).

Ο Κανονισμός ενισχύσεων ήσσονος σημασίας στον οποίο εντάσσεται έκαστος δικαιούχος εξαρτάται από τον τομέα ο οποίος ενισχύεται με την παρούσα ενί- σχυση, όπως αυτοί προσδιορίζονται στα άρθρα 1 και 2 των ανωτέρω Κανονισμών.

2. Το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγούνται ανά κράτος μέλος σε μία ενιαία επιχείρηση από οποιονδήποτε φορέα, δεν υπερβαίνει σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών: ι) το ποσό των 200.000 € (100.000 € όταν αφορά επιχείρηση που εκτελεί οδικές εμπορευματικές μεταφορές για λογαριασμό τρίτων), όταν η ενίσχυση χορηγείται με τον Καν. Ε.Ε. 1407/2013 (Γενικός Κανονισμός ενισχύσεων ήσσονος σημασίας), και με την επιφύλαξη της παρ. 3 του άρθ. 3 του Κανονισμού, Τεύχος B’ 4733/19.12.2019 ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ 54067 ιι) το ποσό των 20.000 € ευρώ όταν η ενίσχυση χορηγείται με τον Καν. Ε.Ε. 1408/2013, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει (ενισχύσεις ήσσονος σημασίας στον γεωργικό τομέα) και ιιι) το ποσό των 30.000 € ευρώ όταν η ενίσχυση χορηγείται με τον Καν. Ε.Ε. 717/2014 (ενισχύσεις ήσσονος σημασίας στους τομείς της αλιείας και της υδατοκαλλι- έργειας).

3. Στις περιπτώσεις στις οποίες μία επιχείρηση δραστηριοποιείται σε περισσότερους από έναν επιλέξιμους τομείς εφαρμογής των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας, όπως οι τομείς της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας (Καν. Ε.Ε. 717/2014), η πρωτογενής παραγωγή γεωργικών προϊόντων (Καν. Ε.Ε. 1408/2013) και οι τομείς που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του κανονισμού Ε.Ε. 1407/2013, αλλά ενισχύεται για έναν εξ αυτών, τότε θα εφαρμόζεται το συνολικό ποσό της παραγράφου 2 που αφορά τον τομέα που ενισχύεται, υπό την προϋπόθεση ότι θα διασφαλίζεται με κατάλληλα μέσα, όπως ο διαχωρισμός των δραστηριοτήτων ή η διάκριση των στοιχείων κόστους, ότι δεν λαμβάνουν ενισχύσεις ήσσονος σημασίας δυνάμει του συγκεκριμένου κανονισμού, δραστη- ριότητες άλλων τομέων που δεν περιλαμβάνονται σε αυτόν και σε κάθε περίπτωση ότι δεν ενισχύονται μη επιλέξιμοι τομείς / δραστηριότητες σύμφωνα με το πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού χορήγησης της ενίσχυσης.

4. Οι ενισχύσεις ήσσονος σημασίας που χορηγούνται βάσει της παρούσης δύνανται να σωρεύονται με άλλες ενισχύσεις ήσσονος σημασίας σύμφωνα με τα προβλε- πόμενα στα άρθρα 5 των Κανονισμών για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας.

5. Από το πεδίο εφαρμογής των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας εξαιρούνται: ι) οι ενισχύσεις για δραστηριότητες που σχετίζονται με εξαγωγές προς τρίτες χώρες ή προς κράτη μέλη, συγκε- κριμένα ενισχύσεις που συνδέονται άμεσα με τις εξαγό- μενες ποσότητες, τη δημιουργία και λειτουργία δικτύου διανομής ή άλλες τρέχουσες δαπάνες συνδεόμενες με εξαγωγικές δραστηριότητες ιι) οι ενισχύσεις για τις οποίες τίθεται ως όρος η χρήση εγχώριων προϊόντων αντί των εισαγόμενων.

6. Τα ανωτέρω όρια ισχύουν υπό το πρίσμα του όρου της «ενιαίας επιχείρησης». Στον όρο «ενιαία επιχείρηση» περιλαμβάνονται, για τους σκοπούς της παρούσας από- φασης, όλες οι επιχειρήσεις που έχουν τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες σχέσεις μεταξύ τους: α) μια επιχείρηση κατέχει την πλειοψηφία των δικαι- ωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων άλλης επιχείρησης· β) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να διορίζει ή να παύει την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού, δι- αχειριστικού ή εποπτικού οργάνου άλλης επιχείρησης· γ) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να ασκεί δεσπόζου- σα επιρροή σε άλλη επιχείρηση βάσει σύμβασης που έχει συνάψει με αυτήν ή δυνάμει ρήτρας του καταστατικού αυτής της τελευταίας· δ) μια επιχείρηση που είναι μέτοχος ή εταίρος άλλης επιχείρησης ελέγχει μόνη της, βάσει συμφωνίας που έχει συνάψει με άλλους μετόχους ή εταίρους της εν λόγω επιχείρησης, την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων αυτής της επιχείρησης. Οι επιχειρήσεις που έχουν οποιαδήποτε από τις σχέ- σεις που αναφέρονται στα στοιχεία α) έως δ) με μία ή περισσότερες άλλες επιχειρήσεις θεωρούνται, επίσης ενιαία επιχείρηση.

7. Τα σωρευτικά ποσά των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγούνται ανά κράτος μέλος σε i) επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων (Καν. Ε.Ε. 1408/2013) και ii) σε επιχειρήσεις του τομέα της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας, σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οι- κονομικών ετών, δεν υπερβαίνουν τα εθνικά ανώτατα όρια που καθορίζονται στα αντίστοιχα παράρτημα των κανονισμών αυτών.

8. Προκειμένου να γίνει έλεγχος σώρευσης των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας, απαιτείται η υποβολή της Υπεύθυνης Δήλωσης του Παραρτήματος αναφορικά με το σύνολο των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχει λάβει η ενιαία επιχείρηση κατά το τρέχον και τα δύο προ- ηγούμενα οικονομικά έτη.

9. Η ενίσχυση ήσσονος σημασίας θεωρείται ότι χορηγείται κατά τον χρόνο παραχώρησης στην οικεία επιχείρηση του έννομου δικαιώματος λήψης της ενίσχυσης.

10. Για τον υπολογισμό του ποσού της ενίσχυσης στο πλαίσιο της παρούσης, οι δόσεις ανάγονται στην αξία τους κατά τον χρόνο της χορήγησής τους, με βάση το προεξοφλητικό επιτόκιο που ισχύει κατά τον χρόνο χο- ρήγησης της ενίσχυσης.

11. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να πληρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του άρθρου 1 «Πεδίο Εφαρμογής» καθώς και των υπολοίπων άρθρων του εκάστοτε εφαρ- μοζόμενου Κανονισμού ενισχύσεων ήσσονος σημασίας.

Άρθρο 10

Το άρθρο 10 απαριθμεί τα αρμόδια όργανα και υπηρεσίες για την υλοποίηση της εν λόγω ΚΥΑ, στα οποία συγκαταλέγονται εκτός των άλλων, και η Διεύθυνση Παροχών Κοινωνικής Αλληλεγγύης του ΟΠΕΚΑ με τα επιμέρους αναφερόμενα τμήματα αυτής και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (αντί του Υπουργείου Οικονομικών (Γ.Γ.Π.Σ.), που προβλεπόταν), στις υποδομές της οποίας φιλοξενείται και λειτουργεί η Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας.

Επίσης προβλέπεται πλέον με την παράγραφο 4, η μηχανογραφική τήρηση απ´την ΗΔΙΚΑ Α.Ε. αρχείου επί δέκα οικονομικά έτη από την ημερομηνία χορήγησης της τελευταίας μεμονωμένης ενίσχυσης, το οποίο περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες που είναι αναγκαίες για να αποδειχθεί ότι έχουν τηρηθεί οι όροι των Κανονισμών de minimis.

Ακολουθεί Παράρτημα με υπεύθυνη δήλωση για την σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis), που συμπληρώνεται και υπογράφεται από τον δικαιούχο αυτών και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της ΚΥΑ.