Οικονομία

Ο Βρούτσης συστήνει ομάδες εργασίας για την επιτάχυνση απονομής του εφάπαξ

Ο Βρούτσης συστήνει ομάδες εργασίας για την επιτάχυνση απονομής του εφάπαξ Ο Βρούτσης συστήνει ομάδες εργασίας για την επιτάχυνση απονομής του εφάπαξ
Ο Βρούτσης συστήνει ομάδες εργασίας για την επιτάχυνση απονομής του εφάπαξ Απο τον Βασίλη Αγγελόπουλο Δύο ξεχωριστές ομάδες στο Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ) αποφάσισε να δημιουργήσει, ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης για να επιταχύνει τις διαδικασίες απονομής του εφάπαξ. Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει το Ταμείο με την καθυστέρηση στην απονομή των εφάπαξ είναι ότι οι συμμετέχοντες στις ομάδες εργασίας θα εργαστούν πέραν του υποχρεωτικού ωραρίου τους και των ωρών που καλύπτεται από υπερωριακή εργασία.

Στο πλαίσιο αυτό, η πρώτη ομάδα αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει εκκρεμότητες που αφορούν:

    Τα εφάπαξ βοηθήματα, των οποίων η πράξη συνταξιοδότησης περιήλθε στο Ταμείο έως τις 20 Δεκεμβρίου 2012. Πρόκειται για περίπου 25.600 αιτήσεις εφάπαξ βοηθήματος, οι οποίες έχουν συμπληρωθεί με την παραλαβή της συνταξιοδοτικής πράξης.
    Τις ενστάσεις βοηθηματούχων για τις μειώσεις του εφάπαξ βοηθήματος. Εκκρεμούν 6.000 αιτήσεις που δεν έχουν εξετασθεί, δεδομένου και του γεγονότος ότι το Ταμείο δέχεται μηνιαίως 1.500 σχετικές ενστάσεις.
     Την επεξεργασία και διεκπεραίωση αιτημάτων ασφαλισμένων που αφορούν σε θέματα, επιστροφής κρατήσεων εντόκως και εφάπαξ βοηθημάτων βάσει των διατάξεων της διαδοχικής ασφάλισης, καθώς βρίσκονται σε αναμονή αιτήματα που έχουν υποβληθεί από τον Οκτώβριο 2013. Επίσης, η ίδια επιτροπή που απαρτίζεται από 35 μέλη, θα αναλάβει να διεκπεραιώσει περιπτώσεις μεταφοράς συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων (αναλογιστικό ισοδύναμο), επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών και ασφαλιστικής τακτοποίησης, καθώς βρίσκονται σε αναμονή αιτήσεις που υποβλήθηκαν από τον Ιανουάριο 2013.

Η δεύτερη ομάδα, που απαρτίζεται από 10 μέλη, αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει εκκρεμείς υποχρεώσεις που αφορούν:

    Τις συμψηφιστικές εγγραφές τακτοποιήσεων έτους 2013.
     Τους ελέγχους λογαριασμών γενικής λογιστικής σε αντιστοιχία με κωδικούς αριθμούς εξόδων προϋπολογισμού, καθώς κι τις εκτυπώσεις οικονομικών καταστάσεων προηγούμενων ετών.
    Τις αιτήσεις επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών, οι οποίες είχαν ανασταλεί το προηγούμενο έτος λόγω των μνημονιακών δεσμεύσεων του Ταμείου. Απαιτείται ενδελεχής έλεγχος αιτήσεων και συνημμένων αυτών καταστάσεων, ταυτοποίηση στοιχείων, αλληλογραφία και έκδοση ενταλμάτων και αφορούν επιστροφές εισφορών, παρελθόντων κυρίως ετών, οι οποίες εκ παραδρομής αποδόθηκαν στο λογαριασμό του Τ.Π.Δ.Υ. μέσω Δ.Ο.Υ. ή Ε.Α.Π. και χρήζουν άμεσης διεκπεραίωσης.
    Την τακτοποίηση αρχείων.

Στο τέλος κάθε μήνα θα συντάσσεται λεπτομερής αναφορά για την πρόοδο των εργασιών προς το Δ.Σ. του Τ.Π.Δ.Υ.  Η λειτουργία των ομάδων εργασίας ορίζεται σε έξι μήνες από την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας απόφασης.