Οικονομία

«Επικοινωνιακό τρικ» τα μέτρα για την ακρίβεια: Απαισιόδοξοι οι καταναλωτές για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ

eurokinissi eurokinissi
Τη δυσαρέσκεια τους για τα μέτρα κατά της ακρίβειας εκφράζουν οι καταναλωτές μέσω του Dnews λέγοντας ότι μέτρα όπως οι έλεγχοι θα έπρεπε να εφαρμόζονταν ήδη. Για επικοινωνιακό τρικ της κυβέρνησης κάνει λόγο ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών.

«Νιώθω ότι για ακόμη μία φορά όπως και με το καλάθι του νοικοκυριού και όλα τα υπόλοιπα όπως το market pass, μας κοροϊδεύουν. Για εμένα είναι δεδομένο ότι οι έλεγχοι πρέπει να υπάρχουν. Είναι μέτρα που απλά τα εξήγγειλαν χωρίς να φέρουν κάποιο θετικό αποτέλεσμα στην τσέπη μας. Όσον αφορά την εφαρμογή για τις καταγγελίες πριν που δεν υπήρχε, πάλι μπορούσαμε να κάνουμε», δηλώνει αγανακτισμένος ο κ. Μανώλης στα Dnews.

Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας:

- Μείωση τιμών στο ράφι, όπου με ειδική σήμανση θα προβάλλονται τα προϊόντα προμηθευτών στα οποία θα υπάρχουν μειώσεις άνω του 5% για τουλάχιστον 6 μήνες. Οι μειώσεις αυτές θα είναι πέραν των προσφορών και θα ισχύει για διάστημα τουλάχιστον 6 μηνών. Το μέτρο θα αφορά σούπερ μάρκετ με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ και οι τιμές που θα λαμβάνονται υπόψη ως προς τη μείωση κατά 5% τη μέση τιμή της 19/9/2023.

- Θα υπάρξει αυστηρός έλεγχος στη διαμόρφωση των τιμών στους προμηθευτές και την εφοδιαστική αλυσίδα.

- Τα σούπερ μάρκετ με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ θα πρέπει να κοινοποιούν τους νέους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών – όποτε αυτό γίνεται –  στο υπουργείο Ανάπτυξης, λαμβάνοντας υπόψη την καθαρή τιμή. Επίσης τα σούπερ μάρκετ με τζίρο θα πρέπει να κοινοποιούν στο υπουργείο Ανάπτυξης σε εβδομαδιαία βάση τις τιμές βασικών προμηθευτών.

- Ενισχύεται ο ελεγκτικός μηχανισμός, αναβαθμίζεται το σύστημα υποδοχής και διαχείρισης των καταγγελιών στη γραμμή 1520, ενώ παράλληλα θα δημιουργηθεί ειδική εφαρμογή καταγγελιών μέσω κινητών τηλεφώνων.

Αρκετοί καταναλωτές θεωρούν ότι θα έπρεπε να μπει ένα πλαφόν στις τιμές ώστε να σταματήσει αυτή η ραγδαία αύξηση.

«Είναι μέτρα τα οποία για να φανούν πρέπει να περάσει πάρα πολύς καιρός και φυσικά αμφιβάλλω για το εάν θα εφαρμοστούν. Προσωπικά δεν θα δω καμία διαφορά στον οικογενειακό μας ταμείο. Κάθε μήνα όλα είναι πιο ακριβά, θα έπρεπε απλά να μπει ένα πλαφόν στα περισσότερα προϊόντα, καθώς ο βασικότερος λόγος που αυξάνονται όλα στα σούπερ μάρκετ είναι η αισχροκέρδεια», υποστηρίζει η κα. Δάφνη στα Dnews.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ κ. Γιώργος Λεχουρίτης χαρακτηρίζει τα μέτρα ως άλλο ένα επικοινωνιακό τρικ της κυβέρνησης που ουσιαστικά δεν λύνει το πρόβλημα της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας.

«Τα μέτρα που ανακοίνωσε είναι απλά μία κοροϊδία, ένα επικοινωνιακό τρικ που κάνει για πολλοστή φορά η κυβέρνηση. Δεν μπαίνει στην ουσία της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας. Βεβαίως κάποια από αυτά είναι ανέφικτα όπως αυτό το περί 5% έκπτωση στο προϊόν στο ραφή και ότι θα προβάλλεται. Από εκεί και πέρα οι ελεγκτικοί μηχανισμοί εξαγγέλλονται αλλά με έλλειψη προσωπικού δεν υπάρχει περίπτωση να εφαρμοστούν, είναι κάτι που φωνάζουμε εδώ και τρία χρόνια. Θα περιμένουμε να δούμε πως νοούν τους ελέγχους στην αγορά και αν θα έχουν αποτέλεσμα. Το σημαντικό όμως είναι ότι με το να επιβάλεις κυρώσεις και πρόστιμα δεν λύνεις το πρόβλημα στον καταναλωτή γιατί ο εκείνος πληρώνει την ακρίβεια χωρίς καμία κυβερνητική παρέμβαση», αναφέρει στα Dnews.