Οικονομία

ΑΔΕΔΥ: Το υπουργείο Εργασίας λέει συνειδητά ψέμματα

ΑΔΕΔΥ: Το υπουργείο Εργασίας λέει συνειδητά ψέμματα ΑΔΕΔΥ: Το υπουργείο Εργασίας λέει συνειδητά ψέμματα
ΑΔΕΔΥ: Το υπουργείο Εργασίας λέει συνειδητά ψέμματα Συνέχεια στην κόντρα που έχει ξεσπάσει το τελευταίο 24άωρο με αφορμή πίνακες που δημοσιεύθηκαν και δείχνουν σοβαρές μειώσεις στις συντάξεις με το σχέδιο νόμου Κατρούγκαλου, δίνει η ΑΔΕΔΥ.

Απαντώντας στις αιτιάσεις του υπουργείου Εργασίας, περί «λαθροχειρία», παραθέτει τις παραδοχές που ακολουθήθηκαν για να προκύψουν τα αποτελέσματα των πινάκων, τα οποία στη χειρότερη μορφή τους επιβεβαιώνουν μειώσεις έως 34,49% στις νέες συντάξεις. Μάλιστα η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ, κατηγόρησε με τη σειρά της το υπουργείο Εργασίας για «λαθροχειρία και συνειδητά ψέμματα», επειδή έδωσε πίνακες στη δημοσιότητα συγκρίνοντας τα ποσά που διαμορφώνονται με το νέο σύστημα υπολογισμού των συντάξεων που προωθεί, με αυτές που θα διαμορφώνονταν με τον ν. 3865 (νόμος Κουτρουμάνη - Παπακωνσταντίνου) μετά από 20-30 χρόνια λόγω μεταβατικής εφαρμογής.

Πιο συγκεκριμένα, οι απαντήσεις που δίνει η ΑΔΕΔΥ είναι οι ακόλουθες:

Α. Οι πίνακες έχουν συνταχθεί με τις ακόλουθες παραδοχές:
1. Η ημερομηνία εξόδου 01/01/2016.
2. Όλα τα χρόνια στο Δημόσιο (χωρίς διαδοχική).
3. Δεν υπάρχει πρόβλημα για τις κρατήσεις προ τις 01/01/1993.
4. Το μισθολόγιο του Δημοσίου έχει ενσωματωμένες τις ετήσιες αυξήσεις μισθών που προβλέπει το προσχέδιο Κατρούγκαλου για την αναπροσαρμογή των αποδοχών.
Με όλα αυτά συντάχτηκαν οι πίνακες με τα ποσά της ακαθάριστης κύριας σύνταξης πριν και μετά το νέο σχέδιο νόμου.

Β. Απαντώντας τώρα αναλυτικά επί των παρατηρήσεων του Υπουργείου Εργασίας σημείο προς σημείο η ΑΔΕΔΥ επισημαίνει:
1. Ο Ν. 3865/2010 (νόμος Κουτρουμάνη για το Δημόσιο) δεν είναι ο ισχύων. Ο νόμος αυτός προέβλεπε αρχική εφαρμογή μόνο σε όσους θεμελιώνουν δικαίωμα από 1/1/2015, δηλαδή σε ελάχιστες περιπτώσεις. Η προηγούμενη Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προέβλεψε την εφαρμογή του για αυτούς που αποχωρούν από 1/9/2015 και μετά, άρα ουσιαστικά μιλάμε για εφαρμογή ενός τριμήνου. Στο προσχέδιο Κατρούγκαλου το τρίμηνο αυτό εξαφανίζεται καθώς στη σελ. 142 ορίζει πως οι εκκρεμείς αιτήσεις κρίνονται βάσει των διατάξεων που ίσχυαν στον οικείο φορέα την 31/12/2014. Δηλαδή, με τον Ν.3029/2002 για το Δημόσιο (νόμος Ρέππα). Άρα τα μεγέθη είναι απόλυτα συγκρίσιμα.
2. Για τις περικοπές στις οποίες αναφέρεται το Υπουργείο συγκρίνονται οι κύριες ακαθάριστες συντάξεις. Αν θέλουμε να κάνουμε σύγκριση στα καθαρά ποσά θα πρέπει να προσθέσουμε και τα επικουρικά όπου εκεί το προσχέδιο Κατρούγκαλου προβλέπει σοβαρές μειώσεις. Η τελική σύνταξη είναι το άθροισμα κύριων και επικουρικών. Όταν το Υπουργείο Εργασίας επιτίθεται στις παλαιές περικοπές εννοεί ότι θα τις καταργήσει; Όμως ο νέος τρόπος υπολογισμού από 1/1/2016 δίνει μεσοσταθμικά 20% μικρότερη σύνταξη. Προς τι, λοιπόν, τα κροκοδείλια δάκρυα για τις παλαιές περικοπές;
3. Για τις συντάξιμες αποδοχές έχει απαντηθεί στο σημείο Α πως υπολογίζονται. Όλοι οι εργατολόγοι πλην Υπουργού και Υφυπουργού τις υπολογίζουν στο 75% των παλαιότερων διατάξεων (τελευταία πενταετία στο Δημόσιο). Είναι μαζί με τα μειωμένα ποσοστά αναπλήρωσης τα κύρια εργαλεία μείωσης των νέων συντάξεων. Αλήθεια το Υπουργείο τις υπολογίζει περισσότερες;
4. Μόνο ως αστείο εκλαμβάνεται το ότι βγάλαμε σύνταξη μεγαλύτερη από το μισθό. Οι μισθοί αποτυπώνονται στο μισθολόγιο του 2008 (εισοδηματική πολιτική) επί του οποίου ακόμη υπολογίζονται οι συντάξεις.