Παιδεία

Η εγκύκλιος για την έναρξη της νέα σχολικής χρονιάς 2014 -2015

Η εγκύκλιος για την έναρξη της νέα σχολικής χρονιάς 2014 -2015 Η εγκύκλιος για την έναρξη της νέα σχολικής χρονιάς 2014 -2015
Η εγκύκλιος για την έναρξη της νέα σχολικής χρονιάς 2014 -2015 Τα ζητήματα της λειτουργίας των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων για το νέο σχολικό έτος 2014 - 2015 διευκρινίζει εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας που εκδόθηκε σήμερα . Στην εγκύκλιο δίνονται επίσης αναλυτικές λεπτομέρειες για την αυαξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και για επιμέρους ζητήματα των σχολείων

Λειτουργία σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2014-2015. Ενημέρωση και οδηγίες»

Το ελληνικό δημόσιο σχολείο

Οι σύγχρονες εξελίξεις και αλλαγές σε όλα τα επίπεδα (κοινωνικό, οικονομικό, τεχνολογικό), ανέδειξαν και αναδεικνύουν καθημερινά τις ανάγκες αλλαγών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και το σχολείο. Ανάγκες για αποκέντρωση αρμοδιοτήτων στις Περιφέρειες, στις Διευθύνσεις και στις σχολικές μονάδες. Βασική κατεύθυνση πρέπει να αποτελεί η αυτονομία της σχολικής μονάδας στην αντιμετώπιση των διοικητικών και παιδαγωγικών θεμάτων που την απασχολούν. Το «Νέο Σχολείο», δεν μπορεί παρά να είναι ένας Οργανισμός που "νοιάζεται" για τα μέλη του και μια δημιουργική κοινότητα εκπαιδευτικών, μαθητών & γονέων.

Ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός όλων των δράσεων και των ενεργειών των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης, θα πρέπει να έχουν ως βασικούς στόχους την ισόρροπη ανάπτυξη γνωστικών, συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, αλλά και τη δημιουργία ενός κατάλληλου κλίματος που θα διευκολύνει τη μάθηση και θα προάγει την ψυχοκοινωνική προσαρμογή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
Το ελληνικό ολοήμερο σχολείο πρέπει να είναι ενταξιακό με βάση τη γενικότερη αρχή ότι η εκπαίδευση απευθύνεται σε όλους τους πολίτες και στοχεύει στην αντιμετώπιση των διακρίσεων και των προσωπικών μαθησιακών προβλημάτων των μαθητών.
 
Το ελληνικό ολοήμερο σχολείο έχει όλες τις προϋποθέσεις να ενισχύσει την ποιότητα των εκπαιδευτικών διαδικασιών, αφού διαθέτει εκπαιδευτικούς με υψηλά επίπεδα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης σε όλη την Ευρώπη.
Κάθε σχολική μονάδα είναι ένας οργανισμός παροχής εκπαίδευσης, στόχος της οποίας είναι η ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά (Ν. 1566/85, άρθρα 1,2 και 4).

Στόχος όλων μας είναι η δημιουργία ενός σχολείου για όλα τα παιδιά, το οποίο όχι μόνο αποδέχεται την ένταξή τους σε αυτό, αλλά και προσαρμόζει τη δομή και τη λειτουργία του για την κάλυψη των αναγκών τους.
Κάθε σχολική μονάδα αναπτύσσει το δικό της κλίμα εργασίας επιδιώκοντας, με βάση τον προγραμματισμό και τις ιδιαίτερες συνθήκες, την πραγμάτωση των εξειδικευμένων στόχων, ενθαρρύνοντας την ομαδικότητα, τη συνεργασία και την επικοινωνία μεταξύ όλων των μελών της. Η δημιουργία ενός παιδαγωγικού περιβάλλοντος αποτελεί τη βάση για τη βελτίωση και ανάπτυξη της σχολικής μονάδας.

Ο ρόλος των Διευθυντών των σχολικών μονάδων είναι σημαντικός και καθοριστικός στη δημιουργία ενός σχολικού κλίματος που να ευνοεί τη διδασκαλία, τη μάθηση, την αποτελεσματική επικοινωνία και τη διαμόρφωση πνεύματος συναδελφικότητας και συνεργασίας ανάμεσα στα μέλη του διδακτικού προσωπικού. Ο Διευθυντής ως άμεσα υπεύθυνος για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας πρέπει να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια και να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του προσωπικού του σχολείου, των μαθητών, αλλά και των γονέων και κηδεμόνων.

Με τη με αριθμ. Φ.12/390/92065/Γ1/ 13-06- 2014 (ΑΔΑ :ΩΑΑ 29-ΗΑΙ) Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ., με θέμα: «Ενέργειες Προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2014-2015» δόθηκαν οδηγίες στις Περιφερειακές Υπηρεσίες και στις σχολικές μονάδες, με σκοπό την αποτελεσματικότερη, από κάθε πλευρά, λειτουργία τους.

Με την έναρξη του σχολικού έτους 2014-2015, σε επίπεδο σχολικής μονάδας και κατά την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων γίνεται ο καθιερωμένος Αγιασμός, διανέμονται τα σχολικά βιβλία και δίνονται οδηγίες για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος μαθημάτων και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου.

Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων, τόσο για το δημοτικό όσο και για το νηπιαγωγείο συντάσσεται σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη με αρ. Φ.12/390/92065/Γ1/ 13-06-2014 (ΑΔΑ :ΩΑΑ 29-ΗΑΙ) Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ., με θέμα: «Ενέργειες Προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους
2014-2015».

Η εγκύκλιος επίσης αναφέρετε στην αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας και την διαδικασία που θα ακολουθεί αλλά επίσης για τα ωρολόγια Προγράμματα των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων
.

Παράλληλα δίνονταο οδηγίες για επιμέρους ζητήματα της λειτουργίας των σχολείων και των νηπιαγωγείων

δείτε εδώ όλόκληρη την εγκύκλιο