Η σύνδεση Μπάφετ - Καραμούζη, το bussiness plan της ΕΨΑ και το όνειρο του ΙΕΛΚΑ

Η σύνδεση Μπάφετ - Καραμούζη, το bussiness plan της ΕΨΑ και το όνειρο του ΙΕΛΚΑ

Τι συνδέει τον Γουόρεν Μπάφετ με τον Νίκο Καραμούζη

Στις ΗΠΑ έχουν τον «μάντη της Ομάχα», Γουόρεν Μπάφετ. Αυτό τον ρόλο διεκδικεί για την Ελλάδα ο Νίκος Καραμούζης. Ο επικεφαλής του ελληνικού επενδυτικού fund SMERC επανέλαβε χθες πως μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν ενώ για μια ακόμη φορά μίλησε για τις οικογενειακές επιχειρήσεις, στις οποίες στοχεύει επιχειρηματικά. Τί είπε; Ότι απαιτείται ένα ολοκληρωμένο επενδυτικό πρόγραμμα, σύγχρονη διοίκηση, σύγχρονα συστήματα και επάρκεια κεφαλαίου.

«Να ετοιμάζονται να στήσουν εξωστρεφή ανάπτυξη» τόνισε. Ο ίδιος δεν παρέλειψε να αναφέρει επίσης πως αρκετές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις δεν πληρούν τις προϋποθέσεις και δεν έχουν τα κεφάλαια για να μπορέσουν να υποβάλλουν επενδυτικά προγράμματα βιώσιμα και χρηματοδοτήσιμα από τις τράπεζες. «Δεν στηρίζω την Κυβέρνηση. Λέω απλά ότι υπάρχει μια πραγματικότητα που αναδεικνύει αυτό που λέω. Είτε μας αρέσει είτε όχι χρειαζόμαστε μεγαλύτερες, ισχυρότερες και πιο εξωστρεφής επιχειρήσεις γιατί έχουν αλλάξει τα δεδομένα», ανέφερε.

Το σχέδιο για comeback της ΕΨΑ

Αν αναρωτιέστε που άκουσα τον Νίκο Καραμούζη, τον είδα στην Τεχνόπολη στο Γκάζι. Εκεί έγινε χθες το πρωί η ενημερωτική εκδήλωση για την ΕΨΑ στην οποία ο επικεφαλής του fund SMERC έχει επενδύσει αποκτώντας πλειοψηφικό πακέτο μετοχών. Εκεί ο νέος διευθύνων σύµβουλος της εταιρείας κ. Τάκης Πέρκιζας είπε πως ο στόχος είναι η επιστροφή της εταιρείας σε κερδοφορία σε βάθος διετίας. Όταν ρωτήθηκε πως θα γίνει αυτό ο ίδιος εμφανίσθηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος για το business plan. Με επέκταση της διανομής, συνεργασίες και νέα προϊόντα είπε.

Ήδη η εταιρεία συνήψε περισσότερες από 30 νέες συνεργασίες µε χονδρεµπόριο και σούπερ µάρκετ, ενώ πέρυσι τοποθέτησε αρκετές χιλιάδες ψυγεία σε µικρά σηµεία πώλησης, υποστήριξε ο ίδιος. Σύµφωνα µε τον κ. Πέρκιζα, η ΕΨΑ αύξησε το µερίδιο αγοράς της κατά 2,5 µονάδες, ενώ στα σούπερ μάρκετ διαµορφώνεται σε 12%.

Και το όνειρο του ΙΕΛΚΑ

Στο 1,1% τοποθετεί τον πληθωρισμό στο ράφι τον Απρίλιο το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Σύμφωνα με σχετική έρευνα, υπάρχει συγκράτηση των ανατιμήσεων από την αρχή του έτους, καθώς τον Ιανουάριο οι αυξήσεις τιμών ήταν στο 3% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, τον Φεβρουάριο 2,7% και τον Μάρτιο μόλις 0,28%, δηλαδή ήταν σχεδόν μηδενικές.

Η μεταβολή του Απριλίου σε σχέση με τον Μάρτιο οφείλεται, σύμφωνα με τους αναλυτές του ΙΕΛΚΑ, κατά κύριο λόγο στην επίδραση της εποχικότητας λόγω Πάσχα, περίοδο κατά την οποία καταγράφονται έντονες προωθητικές ενέργειες ιδιαίτερα τη Μεγάλη Εβδομάδα, η οποία το 2023 ήταν στα μέσα Απριλίου, ενώ φέτος ήταν στην πρώτη εβδομάδα του Μαΐου και δεν ενσωματώνεται στα στοιχεία της μέτρησης. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι ο ΙΕΛΚΑ δεν είναι ένα ανεξάρτητο think tank.