Πολιτική

Χειρουργική επίθεση ΣΥΡΙΖΑ σε συγκεκριμένη δημοσκοπική εταιρεία

Χειρουργική επίθεση ΣΥΡΙΖΑ σε συγκεκριμένη δημοσκοπική εταιρεία
Η ασυνήθιστα σκληρή αντίδραση, ακόμη και για τα δεδομένα της Κουμουνδούρου, στην οποία προχώρησε ο εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Νάσος Ηλιόπουλος, σχετικά με δημοσίευμα, που εμφανίζει δημοσκοπική εταιρεία να έχει πάρει 29 τιμολόγια από χωματουργική εταιρία, αντικατοπτρίζει τη διάθεση του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, όχι απλά να εκμεταλλευτεί άλλη μια «περίεργη» υπόθεση που συνδέεται με την κυβέρνηση, αλλά μάλλον κάτι παραπάνω.

Και αυτό είναι πολύ πιθανό να το δούμε το αμέσως επόμενο διάστημα, καθώς πηγές της αξιωματικής αντιπολίτευσης ανέφεραν στο Dnews πως θα περιμένουν την απάντηση του Μαξίμου και ανάλογα θα προχωρήσουν.

Ας πάρουμε, όμως, το θέμα από την αρχή… Μετά τις αρκετά μεγάλες αποκλίσεις που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα μεταξύ των πολιτικών μετρήσεων, στις οποίες η «ψαλίδα» ανάμεσα στους δύο πρώτους ανοίγει από 5% έως 8% ή και 10% (για ορισμένες που επιλέγουν να προχωρήσουν σε «εκτίμηση» ψήφου, η Κουμουνδούρου μοιάζει έχει βάλει στην άκρη την παλιά τακτική της να απορρίπτει γενικώς το εργαλείο των δημοσκοπήσεων. Αντίθετα επιλέγει να προβάλει αρκετά στοιχεία ορισμένων εξ αυτών, ίσως των περισσότερων, μιας και εμφανίζουν σημαντική μείωση της ψαλίδας σε σύντομο, σχετικά, χρόνο, αλλά και υποβάθμιση της εικόνας της κυβέρνησης στα ποιοτικά στοιχεία. Αυτό έγινε ξεκάθαρο μετά τη δημοσιοποίηση των τελευταίων «Τάσεων» της MRB (που εμφάνισε μείωση ψαλίδας της τάξεως του 1,8%), αλλά, παρόλα αυτά, η αξιωματική αντιπολίτευση συνεχίζει να αντιμετωπίζει με πολύ μεγάλη καχυποψία τα ευρήματα ορισμένων άλλων. Ανάμεσα σε αυτές ανατάσσεται εδώ και καιρό και η εταιρία MARC, για την οποία λέγεται -και σίγουρα αυτό πιστεύουν στον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ- ότι συνεργάζεται μαζί της και το Μαξίμου.

Το δημοσίευμα

Ο ισχυρισμός, λοιπόν, της Εφημερίδας των Συντακτών, πως η εν λόγω εταιρεία έχει λάβει 29 τιμολόγια από χωματουργική εταιρεία, αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία της αξιωματικής αντιπολίτευσης να «διαχωρίσει την ήρα από στάρι», χωρίς να βρεθεί να τα βάζει με το σύνολο των εταιρειών. Επιπλέον, η συγκεκριμένη χωματουργική εταιρεία έχει εμφανιστεί σε άλλα δημοσιεύματα να έχει εκδίδει τιμολόγια και για την εταιρία Krikel, η οποία μέσω άλλων δημοσιευμάτων συνδέεται με τη διακίνηση του Predator στην Ελλάδα. Κατά τα στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης τα παραπάνω, δεν αποτελούν απλά εκτίμηση, αλλά κάτι προφανές, με βάση τα στοιχεία που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας.

Χωρίζει την ήρα από το στάρι

Η ενδεχόμενη αποκάλυψη, λοιπόν, ενός τέτοιου τριγώνου, αποτελεί μια πρώτη τάξεως ευκαιρία για την Κουμουνδούρου να δείξει ότι όσα έλεγε τόσα χρόνια για φουσκωμένες, υπέρ της κυβέρνησης, δημοσκοπήσεις έχουν βάση αλήθειας, χωρίς να εμπλακεί σε μια γενικότερη σύγκρουση με το σύνολο των εταιρειών μετρήσεων της κοινής γνώμης ή τουλάχιστον με όσες δεν έχουν οικονομικές σχέσεις με το Μάξιμου. Η πορεία των μετρήσεων, εξάλλου, σε πολλές από αυτές εκλαμβάνεται ως ενθαρρυντική από την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ.

Η σκληρή ανακοίνωση

Με αυτό το υπόβαθρο, θα πρέπει να αξιολογηθεί, επομένως και η δήλωση του Νάσου Ηλιόπουλου, η οποία σε ιδιαίτερα αυστηρό τόνο ζητά την «παρέμβαση του εισαγγελέα, όπως ο νόμος προβλέπει για υποθέσεις οικονομικού εγκλήματος όπως το ξέπλυμα», επισημαίνοντας, δε, πως η εταιρεία MARC φέρεται να διενεργεί δημοσκοπήσεις, τόσο για λογαριασμό του Μεγάρου Μαξίμου, αλλά ταυτόχρονα και για λογαριασμό μεγάλων ΜΜΕ. Επιπλέον, ζητά από τον Πρωθυπουργό να εξηγήσει το τρόπο με τον οποίο πληρώνει τις δημοσκοπήσεις που παραγγέλνει, αλλά και παρέμβαση από τον επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, Γιώργο Πιτσιλή. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί η επισήμανση στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, πως, αν τα τιμολόγια είναι όντως εικονικά και ξεπερνούν τις 120.000 ευρώ, τότε οι διώξεις για το ζήτημα αποκτούν κακουργηματικό χαρακτήρα.